Permalänk
Medlem

Maila till Wii?

Hej, det ska ju gå att skicka mail mellan en vanlig email och Wiin. Men när jag lägger till en kontakt på min wii så skickas ett mail till min hotmail. När jag sedan ska svara på det för att "acceptera" kontakten så fungerar inte det.

Jag kan altså skicka från min wii till hotmail men inte tvärsom. Vad gör jag för fel?

Visa signatur

CPU:4400+ X2 Grafik: Nvidia 7800gtx Minne: 2gb PC3200 SDRam HDD: Samsung SP 250x2 S-ATA

Permalänk
Medlem

För att det tar 30 minuter för Nintendos servrar att skicka mailet från deras servrar till din Wii.
Så ha lite tålamod bara.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

har väntat i 2 dagar nu... Fungerar det inte med hotmail eller?

Visa signatur

CPU:4400+ X2 Grafik: Nvidia 7800gtx Minne: 2gb PC3200 SDRam HDD: Samsung SP 250x2 S-ATA

Permalänk
Medlem

Då har jag ingen aning om varför det inte funkar. Det funkar för mig med GMail så.
Jag antar att du "aktiverat" ditt konto ordentligt enligt mailet som du fick från din Wii? För att du måste ju svara på ett mail som registrerar den mailadressen som en friend till din Wii.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Det verkar som om inte hotmail fungerar, det gick att skicka från ett gmailkonto.

Visa signatur

CPU:4400+ X2 Grafik: Nvidia 7800gtx Minne: 2gb PC3200 SDRam HDD: Samsung SP 250x2 S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BPH
Det verkar som om inte hotmail fungerar, det gick att skicka från ett gmailkonto.

ännu en landmina för den ensidiga Wii60-alliansen, ännu en ny chans för Steve att styrketräna med sina kontorsstolar..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint