Abit lanserar AB9 QuadGT

Permalänk
Melding Plague

Abit lanserar AB9 QuadGT

Tillverkaren Abit har idag lanserat ett nytt moderkort: AB9 QuadGT. Det bygger på Intels P965-styrkrets och ICH8R-sydbrygga och har en hel del intressanta funktioner, bland annat en digital spänningsmodul och helt passiv kylning.

Läs nyheten: Abit lanserar AB9 QuadGT

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ser rätt gött ut frågan är vad det prestrerar? dock så vill jag inte lägga ut pengar på en uppgradering nu

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

När skall moderkorts tillverkarna lära sig separera PCIe x16 från övriga platser...finns det något kort som man kan stoppa i 2st dubbelslots kort och endå få plats med tex ett X-fi och ett annat PCI kort tex ett PhysX kort.

Permalänk
Medlem

Ser nice ut, nu ar det bara testning som saknas!

Det jag saknar lite är 2 st ide portar, sitter nu med 4 st ide hdds och två av dom kommer jag inte kunna använda om jag uppgraderar =/

Är det så mycket mer besvär att sätta in en ide till?

Jag vet att det kanske börjar bli lite gammalt med ide hdds men vafan, sitter man på en gammal bräda så har man inte så mycket val än att köpa ide hdds och sen kan man inte använda dom =|

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Jag tror Asus Commando bräda kommer vara snäppet vassare när det gäller bios val. Iaf av vad man läser på XS. Andra generations 965 i allmänhet kommer vara ruskigt bra tror jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut... Det är ändå hög tid nu att byta ut mitt Abit KN8-SLI och Opteron 144 mot en liten fin C2D eller billigare Quadro. Läste på HPEC att det skulle ske prissänkningar nu den 7 Januari på E6600, E6700 och Quadro CPU:erna

Permalänk

ser riktigt nice ut, fast vad blir priset?

Permalänk

Där är fyra streck översta PCI-E16x-porten. Jaha? Vad innebär det då?

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Där är fyra streck översta PCI-E16x-porten. Jaha? Vad innebär det då?

Fyra linjer som i att det bara är en pcie 4x i förklädnad till 16x-port. Dvs inte optimalt för att köra två 7900/8800/1950-kort i SLI/Crossfire pga lägre bandbredd till det ena grafikkortet

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se