Permalänk
Medlem

Xbox 360 hjälp

Tjenare, mitt första inlägg här Jo det är såhär att Jag köpte en Xbox 360 igår , och allt fungerar perfekt. Köpte Premium så Jag fick med 20 GB hårddisk också, gick igenom allt men gick inte att föra över musik, bilder och videos till Xboxens Hårddisk , från datorn. Kan någon berätta detaljerat hur man ska göra ? Tack I Förhand

Permalänk
Medlem

Tror inte att det går att lägga in på hdd'n om det inte kommer någon "mod" snart.

Man kan dock streama musik & film om du installerar Tversity på datorn.

http://www.tversity.com/

Permalänk
Medlem

Eller bara startar windows media connect som man får med i windows.

Permalänk
Medlem

Måste man inte ha XP Media Center för att använda Microsofts program?

Permalänk

Jo

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem

Windows Media connect är bara för att streama media filer till andra burkar, behövs inte XP media center för det.

I alla fall, om du vill streama filmer så är tvserty ett måste, då den bara tar wmv filer och inga andra format alls.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, så ni menar att man inte kan använda sin hårddisk till något annat än att spara spel ? För Jag som inte har WindowsXp Media Center ville använda min 360 till att lagra musik,filmer och typ bilder.

Permalänk
Medlem

"Meningen" (Microsofts) är att du ska använda hddn till att lagra spelprofiler samt demos, trailers, musik etc från marketplace på.

Dock om du har windows xp (måste inte vara mce) så kan du även streama det som finns på den datorn till xbox 360n.

Jag hoppas även att MS ska lansera tv-serie tjänsten här i europa också, dvs. köpa typ hd-upplösta csi-avsnitt via xbox 360ns marketplace.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Aha, hur streamar man igenom datorn då ?

Permalänk

Twiister här har du en utmärkt sida hur du gör för att streama film musik osv mellan datorn och ditt 360 http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/digitalme...

man kan antingen använda windows media player 11 eller det programmet som man kan ta hem därifrån:)

Visa signatur

I can... but I won't

Permalänk
Medlem

Tack bobban Underbart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bounter
Måste man inte ha XP Media Center för att använda Microsofts program?

Nä.

RagnarOhman, svara inte på skaer du inte vet. Håll dig till ps3 du.

Permalänk
Medlem

Ok, nu har Jag tankat ner Tverisity, är det någon som kan hjälpa mig med hur man ska streama video filer igenom den till 360n? Sätter på det lägger en fil i Video ( I Tveristy ) Men xboxen känner inte av den? :S

Permalänk
Medlem

Låter rent spontant som ett brandväggsfel, så har du kollat att det inte är där felet ligger, dvs. tillfälligt stänga av brandväggen och kontrollerat om det fungerar då?

Sedan finns hjälp att få här om det inte fungerar:
http://s3.amazonaws.com/www.tversity.com/quickstart.html
http://s3.amazonaws.com/www.tversity.com/support.html

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Kan ju också vara så att Media Connect inte godkänner xbox360n så va det för mig i alla fall. dvs media connect blockerade xboxen så att inte Tversity kunde nås.
Gå in på library på media player 11 och välj media connect eller på share media (vet inte vad det heter
är på en dator utan media player 11 )
Eller kanske har du inte rätt inställningar på Tversity.

Permalänk
Avstängd

Funkade hur bra som helst när jag hade 360, bara startade windows media player 11 och godkände xboxen i media share. Sen la jag till alla mappar på boxen bara.

Dock som folk sagt, om du vill spela annat än wmv i film måste du ha tversity eller liknande tyvär, vilket suger enormt för 99% av all min media är annat än wmv.
Streama funkar rätt bra, men du kan inte spola(om det inte fixats) m.m.

Kommer blir bättre framöver skulle jag tro.

Permalänk

vilken kontakt är det man skall använda för att koppla in 360:n i PC:n?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

jag kan bara komma åt saker som ligger i mina dokument när jag ska streama till xboxen.

Någon som har en lösning ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
vilken kontakt är det man skall använda för att koppla in 360:n i PC:n?

Jag kopplade bara in en nätverkssladd till modemet, så hittade datorn min 360.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

okaj

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Fråga:
sitter här och försöker streama film från PC via Xbox 360 till TV men den funkar inte alls. jag har lagt till boxen i media player men den vägrar hitta några filer för mig. Kör XP SP2 med en DGL 4300 D-link router, ingen brandvägg på heller. Boxen hittar bara de två Audiofilerna som man får med när man installerar WMP. Surt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isseh
Fråga:
sitter här och försöker streama film från PC via Xbox 360 till TV men den funkar inte alls. jag har lagt till boxen i media player men den vägrar hitta några filer för mig. Kör XP SP2 med en DGL 4300 D-link router, ingen brandvägg på heller. Boxen hittar bara de två Audiofilerna som man får med när man installerar WMP. Surt

Är det WMV filer? Det fungerar endast med WMV filer. AVI eller annat fungerar inte.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Faen va sugigt trodde jag kunde lägga över min musik... blev xbox ägare för 5min sen...

Visa signatur

"Say hello to my little friend"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jespur
Faen va sugigt trodde jag kunde lägga över min musik... blev xbox ägare för 5min sen...

Man kan rippa sina skivor till xboxen håddisk. Men inga filmer.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

jag lyckas heller alldrig strema filmer in i xb360:(