Shuttle uppgraderar X100

Permalänk
Melding Plague

Shuttle uppgraderar X100

Shuttle tillkännagav igår att de har släppt två nya sff-datorer med X100-chassi, en serie som släpptes förra året. De nya modellerna heter 200MA samt 200BA och ingår i den nya Mini x 200-serien.

Läs nyheten: Shuttle uppgraderar X100

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mer sånt här för fan!
Gillar små datorer. Det är något i prylbögen i mig som skriker ut i lycka när man ser sånt.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk

konstigt att man ahr missat detta :S

undrar hur htpc står sig igentligen emot en redig en?
och de bör ju låta rätt mycket och priset bör vara rätt högt för sånna här nymodigheter

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tryck in ett ati chipset där med bättre integrerad grafik så hade jag varit en köpare.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Instämmer med gambit. Iofs tror jag inte målgruppen för htpc maskiner prioriterar att en sådan maskin maxar Q3. För dom räker det säkert att den fixar filmer.

Permalänk

Påminner om en gammal zipdrive, fast fulare.

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp den både är ful och ser billig ut.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

http://linewid.free.fr/ordis/nes.jpg

+

http://www.ntanet.net/images/drv_zip3.gif

=

http://www.sweclockers.com/imagebank/30ffd/slhKMd.jpg

fast helt ful va den inte... tycker dock de borde ha kört lite mer pianolackat så den ser ännu mer ut som Wii

Permalänk
Medlem

^-- det är den längs fram.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Påminner väldigt mycket om en spelkonsol... kommer troligtvis smälta in bra bredvid en wii.

Klarar den 1080p-material och är relativt tyst så lägger jag in en beställning med detsamma!

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut, dock externt nätaggregat. Våga vägra strömklumpar.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt nice ut. Men priset blir en avgörande faktor. Blir slutsumman dyrare än Mac Mini, eller eget motsvarande bygge så är det ingen idee med denna maskinen.

Ser förvörigt nice ut. Synd bara att där inte var en HDMI kontakt också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aake
Ser trevlig ut, dock externt nätaggregat. Våga vägra strömklumpar.

Det är bra med externt nätaggregat.

Dels blir den mindre.
Dels blir den svalare.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

ser trevlig ut, men en htpc är mer användbar.

i min htpc har jag 2 dvb-s kort, och dessa är att fetglömma när det gäller dessa små enheter.

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Det är bra med externt nätaggregat.

Dels blir den mindre.
Dels blir den svalare.

Den blir inte mindre, den bara sprids ut över en större yta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Instämmer med gambit. Iofs tror jag inte målgruppen för htpc maskiner prioriterar att en sådan maskin maxar Q3. För dom räker det säkert att den fixar filmer.

En annan fördel med ati chipset är också att de är kallare än Intels och klarar nog att avbeslasta CPUn lite bättre vid uppspelning av HD material.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jepp den både är ful och ser billig ut.

Smaken är som baken sägs det...

Själv tycker jag att Apple's produkter ser ut som köksredskap. Plastic fantastic.

Visa signatur

Life is just an animated form of death...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
En annan fördel med ati chipset är också att de är kallare än Intels och klarar nog att avbeslasta CPUn lite bättre vid uppspelning av HD material.

Men frågan är varför de inte valde ati chipet?
Jag tror bara pågrund av att de inte kunnde få tag på de. Eller så hade de redan tillbaka i tiden använt intels styrkretsar och såg inte någon större fördel med att starta med något nytt.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Den blir inte mindre, den bara sprids ut över en större yta...

Men själva enheten som står i hyllan blir mindre, gör inget om det finns ett litet undanskymt svart block nånstans :P, What you don't see doesn't hurt you

Men sen så tyckte jag iToasten var ett ganska snyggt koncept :D.. så man kanske inte borde ta mig på allvar