amd eller intel? vilket föredrar ni och till vad?

Permalänk
Medlem

amd eller intel? vilket föredrar ni och till vad?

vilken prolle föredrar ni och till vilket som t.ex. gaming,htpc,server osv.

själv föredrar jag amd till allt,gillar de bara.sitter i min gamla burk och funkar perfekt, har två intlar också intel M , en i bärbara på 1,5ghz en i htpcn på 1,8 ghz.de funkar också som de ska.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar intel, de har bättre stabilitet och counroe soppar mattan med amd. Har alltid kört med intel, amd var dock bättre ett tag när intel fastande på 3800+, tänk en opteron i 3ghz, det blir väl typ 6000+ jaja man kan klocka inteln oxo.

mvh.
robban.

Visa signatur

"The United States of America is engaged in a war against an extremist group of women and children civilians." -George Bush

Permalänk
Medlem

jo intel är ju inte dåliga men amd har prestanda, priset. de har alltid varit bra, men nu är p4orna också billiga så det är rätt jämt, men intel har ledningen just nu, undrar när amd slår tillbax.....längtar.

Permalänk
Medlem

jag föredrar pris/prestanda. där leder intel. ren idioti å säga att "intel är bäst, så är det bara, för evigt!"

måste det komma en ny tråd i veckan om detta. nu anmäler jag..

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

AMD's processorer är starkare än Intel's, en AMD på 2,4 Ghz är bättre än en Intel på typ 3,0 Ghz. AMD's processorer är också billigare att göra än Intel's.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

jag ska ha en amd till min nya htpc, ska först sälja min gamla htpc, sen blir det en amd.)har en intel m 1.8 ghz inte alls dålig men , jag är trött på den, vill ha en snyggare och amd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
AMD's processorer är starkare än Intel's, en AMD på 2,4 Ghz är bättre än en Intel på typ 3,0 Ghz. AMD's processorer är också billigare att göra än Intel's.

Nej C2D har högre IPC än A64 .

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
AMD's processorer är starkare än Intel's, en AMD på 2,4 Ghz är bättre än en Intel på typ 3,0 Ghz. AMD's processorer är också billigare att göra än Intel's.

Stämde för ett drygt halvår sen, välkommen till 2006-2007
INTEL Core 2