Permalänk
Medlem

xbox 360 flashning

Hej

Är det någon som vet något ställe som flashar xbox 360 för en billig peng i västra götaland? Jag orkar inte skicka iväg dvd:en till t ex console.se.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

det är ju "säkrare" att skicka iväg till ngt företag än låta en privtperson göra det

annars kan du göra det själv, läs lite bara på xbox-scene.com

Permalänk
Medlem

Du kan ju skicka hela boxen till typ console eller psxcare?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Snälla läs posten innan du postar RadioNova...

Permalänk
Medlem

fast det är väl bara o plocka ut driven och uppgradera firmware i den?

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

http://butik.microstore.se/Category?categoryId=43974661&categ...

Ligger ute på hissingen i GBG, vet inte om det är billigt men dem gör det iaf

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martinnn
Snälla läs posten innan du postar RadioNova...

Nä men ja skrev ju inte console.se som han inte ville skicka till heller han sade inget om psxcare

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Detta är väl lite väl långt in i gråzonen på §7? Ja menar det finns väl ingen annan anledning att flasha en 360 än att spela piratkopierade spel? Hoppas du blir bannad från live när du gjort det btw. God kväll.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Detta är väl lite väl långt in i gråzonen på §7? Ja menar det finns väl ingen annan anledning att flasha en 360 än att spela piratkopierade spel? Hoppas du blir bannad från live när du gjort det btw. God kväll.

Först och främst, idiot.

Sen så är det inget olagligt med att flasha heller. Allt görs på egen risk, modifieran av mjukvara i ett tv-spel, ser då ingen regel som skulle krocka med det..

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Detta är väl lite väl långt in i gråzonen på §7? Ja menar det finns väl ingen annan anledning att flasha en 360 än att spela piratkopierade spel? Hoppas du blir bannad från live när du gjort det btw. God kväll.

Det finns den anldeningen att spela backuper på sina dyrt köpta spel som man kanske inte vill slita på för mycket? Och vad förlorar speltillverkarna på det? Inte mycket! Alla kanske inte har plånböcker stora som hus och har råd att köpa spelet på nytt om originalskivan blir för repig. nedu, är det nån som skall bli bannad så är det du som smutskastar alla som har en flashad dvd i sin 360.

Dock håller jag fullt med om att banna alla pirater, och jag tror inte dom direkt är omedvetna om risken btw.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Re: xbox 360 flashning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rSon
Hej

Är det någon som vet något ställe som flashar xbox 360 för en billig peng i västra götaland? Jag orkar inte skicka iväg dvd:en till t ex console.se.

Tack på förhand.

Om du tar en sväng förbi mig så kan jag flasha gratis. Bara samsung dock.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Ojdå, här blev man idiotförklarad direkt.

@ Oddname
Vill egentligen inte fortsätta leka moderator eftersom det var dumt av mig men; reglerna är väldigt tydliga på denna punkt och enligt dem är diskussioner som denna inte välkommna i detta forum.

@ Majkey
Om trådskaparen har i syfte att spela sina egna backuper så respekterar jag honom för det. Men då jag inte tror att så är fallet, inget personligt rSon men generellt sätt brukar det inte vara så, så citerar jag och håller med ditt andra stycke:
"Dock håller jag fullt med om att banna alla pirater, och jag tror inte dom direkt är omedvetna om risken btw."

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Först och främst, idiot.

Sen så är det inget olagligt med att flasha heller. Allt görs på egen risk, modifieran av mjukvara i ett tv-spel, ser då ingen regel som skulle krocka med det..

"Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet."

Så om det är lagligt eller inte spelar ingen som helst roll, allt snack om piratkopiering är förbjudet.

PS: Vem fan är det som är idiot igentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
"Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet."

Så om det är lagligt eller inte spelar ingen som helst roll, allt snack om piratkopiering är förbjudet.

PS: Vem fan är det som är idiot igentligen?

Flasha något ser jag då inte som en fråga om "hur bränner jag filen jag laddat ner" Så nu är du också dum.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

ofta man spelar backuper av sina spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
ofta man spelar backuper av sina spel

Bara för att du inte gör det så måste det vara så att alla inte gör det?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg ner tjafset och håll er till topic

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Bara för att du inte gör det så måste det vara så att alla inte gör det?

såklart vad tänker du med lr?

Permalänk

gör det själv, gratis och snabbt!

http://www.xbox-scene.com/xbox360-tutorials.php?p=0

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem

Flasha har bra egenskaper och en dålig för vissa:

* Lägg DVDspelaren i slowmode (låter inte mycket då)
* Vara olaglig och ...
* Kunna göra backups. Speciellt då skivorna är dyra. Mina köpta spel blir sketetrepiga av Xboxet. Tog bara 3 timmar och jag såg runt 50 repor.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Någon som vet en bra och fin guide på SVENSKA för flashning. Hittar bara det på xbox-scene och det är lite svår engslka för mej.

Eller finns det till och med någon snäll person i Karlstad-området som flashar? PMA mej.

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Är faktiskt oerhört enkelt, tar någon halvtimma att läsa på

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Det enda jag vet är att jag har en samsung. Jag tyckte det var för svår engslka för mej ;/

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det går på fronten för att kunna köra XBMC osv. 360 blir ju den ultimata HTPC:n när detta går.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Någon som vet hur det går på fronten för att kunna köra XBMC osv. 360 blir ju den ultimata HTPC:n när detta går.

Varför inte köra Stream genom 360n?

www.tversity.com

Deras program gör om alla(?) avi till WMV on the fly.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

Woho, ett företag i Karlstad som flashar. Det kostade inte multum heller. Dajton Ska nog dit. 300 kronor om man skruvar ur läsaren själv

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Woho, ett företag i Karlstad som flashar. Det kostade inte multum heller. Dajton Ska nog dit. 300 kronor om man skruvar ur läsaren själv

Bra pris, lämnar de garanti?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum