Permalänk
Medlem

ps2 grafik

hej

villket spel har bästa grafiken till ps2?

villket FPS spel har bäst grafik till ps2?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Spel vet jag inte... det är ju rätt subjektivt.
Kanske Re4, men det kan vara för att jag gillar stilen.
Bäst film dock är helt klart FFX och FFX2...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Black tror jag har den bästa grafiken i ett fps spel på ps2 och kanske även är det spel som har bäst grafik med.
http://media.ps2.ign.com/media/668/668817/vids_1.html

Även Killzone ska vara ett snyggt men när det händer mycket på skärmen kan det lagga en hel del.

Cold Winter är ytterligare ett fps spel som är rätt snygg och spelets intro tillhör nog ett av dom brutalaste jag sett i ett spel.

Edit: Tekken 5 och God of War verkar vara de snyggaste spelen till Ps2

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

hehe "Black" värkar faktiskt j*vligt ballt ut. grafiken verkar vara bra för ps2`?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Okami , final fantasy XII , Gran Turismo 4 , Metal gear Solid 3 , Shadow of the Colossus är väll de spelen som tekniskt sett är snyggast. och självklart Jak and Daxter motorn

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

finns det nott kul strateski spel som liknart typ wc3 eller nott till ps2?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

"Final Fantasy XII är bland det absolut mest förbluffande som någon konsol ritat upp det här året"

så tyckte iallafall snubben som recenserade det på super play. vet inte själv har inte spelat det fast screensen ser ju snygga ut, fast det brukar de ju för det mesta göra ...

annars är väll shadow of the colossus snyggt

Permalänk
Medlem

Inhandlade en PS2:a och spelen Black och Resident Evil 4. Blev seriöst häpen över att PS2:an fortfarande kan leverera sån schysst grafik. Sjukt bra lir också för övrigt

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Inaktiv

Se till att använda bra signal, RGB eller YPbPr (component), ställ in grafiken på 16:9 och/eller progressive scan (480p) om spelet (många gör det utan att man vet, kolla på internet) och displayen stödjer det. Detta kan innebära en STOR lyft för grafiken i PS2-spel. Annars har de flesta nämnt de snygga spelen, kan tillägga: ICO, Gran Turismo 4, Tourist Trophy, Devil May Cry -serien, Ratchet And Clank -serien

Permalänk

Även Sly serien (första spelet hackar en del när mycket saker sker samtidigt) är både bra och snygga spel. Spelar 2an nu som jag köpte för ynka 100 kr (norsk utgåva från Elgiganten) och det är inte bara snyggare än det första utan även större samt laggar nästan inget alls.
Gillar du fighting lir så är ju Virtua Fighter 4 Evo nästan ett måste, visserligen inte lika snyggt som Tekken 5 kanske, men helt klart ett av dom bästa fightingspelen jag spelat.
Army men: rts kanske kan vara nåt http://www.gamespot.com/ps2/strategy/armymenrts/review.html

För mer rts spel:
http://www.gamespot.com/ps2/strategy/armymenrts/similar.html
La märke till Commandos 2 och jag har bara spelat det på pc men det är helt klart en favorit. Skulle nog inte vilja kalla det för ett rts men däremot ett mycket bra spel.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Måste bara kommentera lite off topic, men Black är iaf till xboxen riktigt riktigt dåligt Sunkig grafik på en del banor och ett spelupplägg som verkligen inte får en att vilja lira mer... men det är ju min högst personliga åsikt och dessutom inte har med PS2:an att göra.

Permalänk
Medlem

Re: ps2 grafik

villket spel har bästa grafiken till ps2?
Gran Turismo 4

villket FPS spel har bäst grafik till ps2?
Resident Evil 4

Permalänk
Medlem

Tekken 5, Resident Evil 4, God of War. Vad gäller FPS vet jag inte alls då det är en genre som oftast inte tilltalar mig.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Spelen som kommit på sistone till PS2 har generellt sett klart försvarbart bra ut.
Förutom de ovan nämnda så vill jag lägga till Valkyrie Profile 2 till listan, uppföljaren till den smått legendariska föregångaren på PSX. Detaljerat och snyggt, speciellt i den senare delens mera exotiska miljöer.
Lite ironiskt är det allt när programmerarna äntligen lärt sig använda maskinen fullt så ska de börja om med PS3:an...

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

fps är det helt klart killzone, annars är det ffX, mgs 3, god of war och resident evil 4

Visa signatur

final fantasy is the shit!

Permalänk
Medlem

Lirade nyligen shadow of the colossus, okami och ff12 på ps2an. Jävligt snygga lir allihopa. Var ett tag sen jag lirade black så jag kan inte säga huruvida det är snyggare eller inte. Vet bara att det var sjukt najs karaktärsdesign, speciellt ansiktena, i ff12. Damn. Tråkigt att det var lite knepigt bara
Finns lite krut kvar i ps2an ändå, men är nog bara god of war 2 som gäller innan jag stoppar in skiten i garderoben.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Och det var ju jävligt lönt random-person.

Permalänk
Medlem

Vilket spel som har snyggast grafik till PS2 kan jag inte svara på tyvärr. Men ett av de snyggare FPS-spelen är som folk redan sagt Black.

Sen när det gäller realtids-strategi till PS2 är det väldigt ont om spel. Jag vet att warcraft 2 släpptes till PS1 men det blev nog ingen större hit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Och det var ju jävligt lönt random-person.

Kollar man andra inlägg gjorda av Random-person ser man att det där är hans vanliga nivå. Drygt svar som sällan tillför tråden något.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad, random-person muntligen varnad

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X