Netgear lanserar ny san för hemmet

Permalänk
Melding Plague

Netgear lanserar ny san för hemmet

Tillverkaren Netgear har på Consumer Electronics Show lanserat en uppföljare till den äldre san-lösningen Storage Central. Den nya modellen heter Storage Central Turbo och stödjer som sin äldre broder två stycken 3,5-tumshårddiskar. Nyheter är bland annat stöd för gigabit-nätverk.

Läs nyheten: Netgear lanserar ny san för hemmet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer det vara lika värdelöst som med den gamla brödrosten där man va tvungen att installera drivrutiner på varje klient tro...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Kommer det vara lika värdelöst som med den gamla brödrosten där man va tvungen att installera drivrutiner på varje klient tro...

Antagligen , jag förstår inte hur svårt det skall vara att implementera SMB stöd.

Själv kör jag en NSLU2 och kan nå den från Linux, Mac och PC.

Permalänk
Medlem

Och dessutom var den gamla moddellen slö.. typ 5mb/s

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Den här vill jag se ett NOGGRANT test av. Den förra var ju bäst på papperet av alla SAN, men sämst i praktiken tyvärr.

Fungerar bara för PC med Windows ser det ut som, vilket var synd.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

trist att den inte kan fungera som ftp, bittorents, webmail etc. etc. tror faktiskt att D-links motsvariga är en aning bättre..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maar
Antagligen , jag förstår inte hur svårt det skall vara att implementera SMB stöd.

Tror ni blandar ihop begreppen här lite. Hade den haft SMB-stöd hade det varit en NAS, inte SAN. Vill man ha NAS köper man NAS. Vill man ha SAN köper man SAN. Det är ju inte riktigt fair att dömma ut en SAN-enhet för att den inte är en NAS-enhet (som att dömma ut en motorcykel för att den inte har fyra hjul i stället för två).