Corsair visar upp snabbt minne på CES

Permalänk
Melding Plague

Corsair visar upp snabbt minne på CES

På Consumer Electronics Show (CES) i Las Vegas visar tillverkaren Corsair upp ddr2-minnen i Dominator-serien som har en specifierad frekvens upp till 1250 megahertz. Detta betyder att märkningen blir PC2-10000.

Läs nyheten: Corsair visar upp snabbt minne på CES

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

oj! snabb dator?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Ett ord. "OMFG" (vet att det är fyra ord)

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Medlem

Ett ord. "ZOMGROFLFFS" (ja vet 376 ord).. J/K

Nu börjar minnena hänga med i hastigheter iaf. behövs ju för oss överklockare iaf:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

"PC2-10000"
Känns som att det är dags för en bättre märkning...
Verkar vara trevliga minnen dock

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Trevligt, då börjar dom närma sig vad en Opteron maskin med NUMA klarade för flera år sedan.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Jisses. Det var inte illa det.

Fast smakar det så kostar det antar jag.

Permalänk
Medlem

Jesus christ superstar!, dock ser jag inget seriöst pris tror inte man för 1200kr för en gig sticka av dom

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Trevligt, då börjar dom närma sig vad en Opteron maskin med NUMA klarade för flera år sedan.

Numa förbättrar inte minnesprestanda jämfört med ett singelprocessorsystem, däremot ser tekniken till att du kan ha minne kopplat både direkt till processorn och via andra minneskontrollers istället för att skapa ett separat fristående system för att distribuera minnet. Är operativet begåvat så försöker det allokera i det närliggande minnet för att vinna prestanda, dvs det försöker efterlikna ett minnesutnyttjande som finns i singelprocessorsystem.

Permalänk
Medlem

Dumma DRAM, jag vill ha SRAM.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Borde inte ddr3 minnen släppas snart? Eller har jag missat något väldigt vesäntligt nu igen?

Permalänk
Medlem

Dom verkade så himla glada över bandbredden, det var därför jag nämnde NUMA.
Uttrycket mig lite dåligt, jag vet mycket väl vad NUMA gör.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Dom verkade så himla glada över bandbredden, det var därför jag nämnde NUMA.
Uttrycket mig lite dåligt, jag vet mycket väl vad NUMA gör.

Eller så förstod jag dig dåligt Eller lite av varje kanske.