Netgear släpper mediacenhet som strömmar

Permalänk
Melding Plague

Netgear släpper mediacenhet som strömmar

Netgear tillkännagav igår på Consumer Electronics Show en ny mediacenter-produkt som också är ersättaren till den äldre . Den nya modellen heter Digital Entertainer HD (Eva8000) och stödjer bland annat hdmi samt samtliga hd-upplösningar upp till 1080p.

Läs nyheten: Netgear släpper mediacenhet som strömmar

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

äntligen något som händer, har hört att den ska klara H.264 också (om det inte redan står i nyheten). Blir den första på marknaden isåfall.. mums till stereobänken!

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Är det gigabitströmning via sladd, eller vanlig 100?

Permalänk
Medlem

• Network Connections/Speeds
- Wired LAN: 10/100 Mbps Ethernet, RJ-45
- Wireless 11g: 1, 2, 5.5, 6, 11, 12, 24, 36, 48, 54 Mbps
- Dual 2 dBi antenna for better wireless reception

Permalänk
Medlem

så den kan alltså strömma 1080p via wlan?

Permalänk
Medlem

Så om man strömmar HDTV-material så påstår dom att det ska räcka med 56mbps w-lan? Räcker det ens med 100 mbps ethernet? Got Dammit. Kan dom aldrig göra en fulländad produkt!? Hur svårt är det att trycka in gigabit! Det är ju för fasiken minst sagt standard.

Permalänk
Medlem

Klarar den att spela upp undertexter i form av .srt eller .sub?

Permalänk
Medlem

bara för att den har trådlöst betyder det inte att man ska spela upp 1080p via just trådösa
1080p är, om jag inte minns helt fel runt 25Mbps, så en port på 10/100 räcker nog för det. HD kommer i många olika komprimeringar (eller finns, om man vet vart man ska leta). Troligtvis kommer den väl vara buggig i början när det knappt finns nya firmwares att lita på osv, men kul leksak hursom..

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Om jag förstår specifikationerna rätt så kan den skicka ut upp till 1080p på HDMI utgången, med vad för upplösningar på filmerna i vilka format som stöds framgår inte riktigt.

Det jag hittar är detta: "WMV up to 1080p (down-converted)"
Men hur man ska tolka det vet jag inte riktigt.

http://www.netgear.com/upload/product/eva8000/enus_ds_eva8000...

Permalänk
Medlem

Undrar vad enheten har med "Enterprice Virtual Array" som är HP:s namn på SAN sedan läääänge att göra?

http://h18006.www1.hp.com/products/storageworks/eva/index.htm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edmund
Undrar vad enheten har med "Enterprice Virtual Array" som är HP:s namn på SAN sedan läääänge att göra?

http://h18006.www1.hp.com/products/storageworks/eva/index.htm...

Jag ser fram emot den dagen när någon ringer till en säljare på kontoret och säger "Jag skulle vilja ha en sån EVA de gör reklam för", och sedan får en trevlig sjusiffrig offert nerdimpandes i mailboxen

Man kan kalla det yrkesskada, men HP var också det första jag tänkte på när jag fick höra namnet på Netgears nya pryl.

Sen tycker jag det är konstigt att de inte verkar ha stöd för pre-N och MIMO i den, det hade ju underlättat överföringen något!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

bra, men jag vill ha router-funktionalitet också tack.

Visa signatur

Nexus NX-4090 | Abit A8N Ultra | AMD 64 3500+ Venice | 512 Mb Kingston PC2700,
| Sapphire X800 XL Ultimate | Seagate Barracuda 120 Gb ATA | Lian Li PC60

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Är det gigabitströmning via sladd, eller vanlig 100?

Har det någon betydelse då?

HDTV störmmar i WMV/MPEG2 kräver inte 100Mbps äns.

Permalänk
Medlem

Äsch, för oss nördar med "vanlig" tv så är det mycket roligare - och mycket billigare - med en xbox (da original) och xbmc. Fy tusan vad jag älskar det programmet.

Visa signatur

Stationär.

Permalänk
Medlem

ganska smart funktion för dem som har laptop och fortfarande vill ha de super trådlöst. det finn för ljud också så

Permalänk
Medlem

Vi nördar med vanlig teve är utdöende

Frän pryl. Hade starka funderingar på en tvix. Kommer snart med kortplats för inspelning också, men den här verkar ju vassare. Den borde väl funka med extern hårdisk va?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Hmm. Så vad är skillnaden på att dra en längre sladd från datorn direkt till tvn och spela upp alla format, jämtemot att dra en nätverkssladd från datorn till denna och sen till tvn, förutom priset?

Enda anledningen borde ju vara att man har så pass långt mellan dator och tv att man inte kan ha en vanlig bildkabel. Datorn måste ju ändå vara igång under tiden..

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

finns hårddiskar som koarar av att vara igång och sedan streama all video/musik till spelaren... vilket drar elkostnaderna (om det nu handlar om det)

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Hmm. Så vad är skillnaden på att dra en längre sladd från datorn direkt till tvn och spela upp alla format, jämtemot att dra en nätverkssladd från datorn till denna och sen till tvn, förutom priset?

Enda anledningen borde ju vara att man har så pass långt mellan dator och tv att man inte kan ha en vanlig bildkabel. Datorn måste ju ändå vara igång under tiden..

Varför man ska ha en sån här apparat:
Man får bästa möjliga bild genom HDMI kontakt som man inte kan ha långa till en dator nån annanstans. Man kan slippa sladdar för ljud o bild tom genom att ha trådlöst. Man kan föra över till en bärbar enhet som sitter inkopplad direkt i mediaspelaren och stänga av datorn. Men framförallt, man kan vara smidig o lat o sitta framför teven och välja när och vad man ska se utan strul med sladdar o dubbla skärminställningar och springa o byta film eller byta till musik. Du hajar att jag är trött på sladdar o spring va

Visa signatur

MÄÄAKLUBA