Viktigaste Xbox 360-tillbehöret?

Permalänk
Medlem

Viktigaste Xbox 360-tillbehöret?

Du har precis fått en Xbox 360 av en (väldigt) god vän. Till denna finns det förutom själva konsollen (och nätaggregatet) dessa tillbehör: sladd till din skärm, handkontroll, hårddisk, ditt favoritspel och en månads gratis live-guld. Dvs. allt som krävs för att spela.

Du kan även skaffa ett tillbehör. Vilket väljer du?

Alltså, vilket är det viktigaste tillbehöret?

- Headset

- Ratt

- Live Vision-kamera

- HD DVD-spelare (när den kommit)

- Extra handkontroll

- Skin med faceplate

- Play and Charge-kit

- Fjärrkontroll

- Minnesenhet

- Annat

Jag undanber svar såsom "den dyraste så jag kan sälja den och köpa två av de andra", syftet med tråden är att få veta vilket tillbehör som värderas högst bland användarna och inte att vara "smart".

EDIT: Ändrade formulering.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Extra handkontroll givetvis.
Konsoller är för mig någonting man spelar tillsammans med vänner, även om det är kul själv också. En extra handkontroll är ju då ett givet val. Det finns ingenting som slår att sitta och knuffas lite i soffan medans man försöker spöa polaren i nått spel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Läste inte först utan röstade bara. Men givetvis HD-DVD spelaren om man får den gratis Men annars headset.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Läste inte först utan röstade bara. Men givetvis HD-DVD spelaren om man får den gratis Men annars headset.

Det var bra (om du röstade på det tillbehör du tycker är viktigast) eftersom det var vad jag frågade efter.

Ändrade lite i första posten så att det inte direkt står att det är gratis utan att man endast får välja mellan dem. Förhoppningsvis väljer man då vad man vill ha och inte vad som är dyrast...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Valde ratten efter som jag älskar bil spel. Annars hadde jag valt hd- dvd.

Permalänk

En extra andkontroll köptes samtidigt som själva paketet så det bör ju vara det.

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

en flottig hårddisk på 60gig kanske ?

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Det var bra (om du röstade på det tillbehör du tycker är viktigast) eftersom det var vad jag frågade efter.

Ändrade lite i första posten så att det inte direkt står att det är gratis utan att man endast får välja mellan dem. Förhoppningsvis väljer man då vad man vill ha och inte vad som är dyrast...

Ok, headsetet är absolut viktigast

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Play and Charge-kit tyckte jag eftersom det är inte kul när batteriet tar slut och man inte kan ladda.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Men både Headset, och play & charge kit köper man driket när man köper konsollen:)

Permalänk
Medlem

Eller så har man omättligt med batterin? Som jag.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Eller så har man omättligt med batterin? Som jag.

uhm, jojo billigt och bra;)

Permalänk

med tanke på att batterierna tar slut så snabbt och att(i längden) det blir dyrt att köpa batterier,så är en battery charger ett givet val.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
uhm, jojo billigt och bra;)

Jo eftersom jag får dem gratis.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Extra handkontroll är absolut viktigast om man har vänner
Det var det första tillbehöret jag köpte alltså rankar jag det som viktigast.

Det jag har varit mest nöjd med att jag köpt är annars hd-dvd, grymt schysst bild på min projektor. Inget kul att se dvd mer, så stor är skillnaden.

Permalänk
Medlem

En extra handkontroll är trevligt, men efter den trådlösa handkontrollen har slukat batterier på löpande band så är nog play and charge tillbehöret #1 på min lista

Permalänk
Medlem

Ja mitt play and charge-kit ingick i oblivion bundle pack som jag köpte på webhallen och då tänkte jag mig inte så mkt om det. Men så här i efterhand undrar jag hur mycket pengar jag har tjänat på denna lilla sladd och återuppladdningsbara batteri med tanke på hur dyra engångsbatterier är...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

Ratt skulle jag säga,OM ja gnu ägde ett 360. Vi säger att jag skulle köpa ett 360 så skulle det nog nästan vara uteslutande för att spela bilspel

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Hårddisken

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Extra handkontroll givetvis. Värdelöst annars.