Permalänk
Medlem

Spela spel med HD-DVD?

Frågan är enkel, kommer man kunna spela spel med den externa HD-DVD läsaren till Xbox 360?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

Re: Spela spel med HD-DVD?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0koll0
Frågan är enkel, kommer man kunna spela spel med den externa HD-DVD läsaren till Xbox 360?

ja, om det kommer motsvarigheter till "DVD-spel" som Postkodmilijonären på motsvarande HDDVD så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Re: Spela spel med HD-DVD?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0koll0
Frågan är enkel, kommer man kunna spela spel med den externa HD-DVD läsaren till Xbox 360?

Vore korkat, eftersom marknaden för HDDVD spel på Xbox är mindre än DVD-Marknaden

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk

Tror han menar om man kan använda HD-DVDn istället för den vanliga DVD-spelaren för att spela "vanliga" spel.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Tror han menar om man kan använda HD-DVDn istället för den vanliga DVD-spelaren för att spela "vanliga" spel.

Jag menar att kommer utvecklarna kunna lägga väldigt stora spel på HD-DVD skivor som man senare kommer kunna spela med hjälp av den externa läsaren.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0koll0
Jag menar att kommer utvecklarna kunna lägga väldigt stora spel på HD-DVD skivor som man senare kommer kunna spela med hjälå av den externa läsaren.

Inte så troligt.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teval
Inte så troligt.

Men är det tekniskt möjligt?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0koll0
Men är det tekniskt möjligt?

Jovisst.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0koll0
Men är det tekniskt möjligt?

Ja, men usb är väl inte direkt känt för att vara hypersnabbt. Gillar man små laddtider på runda 1 timme per map så är det nog inga problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ja, men usb är väl inte direkt känt för att vara hypersnabbt. Gillar man små laddtider på runda 1 timme per map så är det nog inga problem

Jo jag har hört att det tyvärr skall vara ett problem. Det är ju dock väldigt synd att man inte har varit lite förutseende och fixat möjligheter till snabbare koppling mellan spelare och konsol. Man har ju ett optiskt ljuduttag så varför inte ett optiskt uttag till HD-DVD spelaren undrar man?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

För att HD-DVD-spelaren inte kommer att användas för spel. Av den simpla anledningen att det skulle innebära att antingen kommer en del 360-ägare undanhållas vissa spel - och det vore självmord för konsolen - eller så måste man pressa två olika upplagor av spelet - och det vore ekonomiskt självmord för distributörerna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ja, men usb är väl inte direkt känt för att vara hypersnabbt.

Usb 2.0 är väl knappast långsamt...

när jag flyttar över media till min tvix usbhdd/mediaspelare kommer jag upp i runt 30.000 kb/s helt ok hastighet tycker jag

/Daniel

Permalänk
Medlem

Microsoft har själva sagt att det inte ska släppas några spel på HD-DVD, alla spel som släpps ska vara på dvd-format.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
För att HD-DVD-spelaren inte kommer att användas för spel. Av den simpla anledningen att det skulle innebära att antingen kommer en del 360-ägare undanhållas vissa spel - och det vore självmord för konsolen - eller så måste man pressa två olika upplagor av spelet - och det vore ekonomiskt självmord för distributörerna.

Angående att undanhålla spel, finns det inte redan spel som kräver att man har hårddisk till sitt 360?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Usb 2.0 är väl knappast långsamt...

när jag flyttar över media till min tvix usbhdd/mediaspelare kommer jag upp i runt 30.000 kb/s helt ok hastighet tycker jag

/Daniel

Den interna dvd-spelaren är nog bra mycket snabbare. Jag tycker laddtiderna är grymt irriterande med de spelkonsoller med optiska enheter överhuvudtaget, lär inte bli bättre om man ska ladda stora filer med usb.
30 MB/s tycker jag låter väldigt söligt.

Permalänk

Jag läste nånstans på nätet, att spelen kommer ligga kvar på vanlig dvd men om man har hddvdn så kommer man få bättre filmer mm till spelen. Alltså kommer man få 2 skivor med när man köper spel

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle6killer
Jag läste nånstans på nätet, att spelen kommer ligga kvar på vanlig dvd men om man har hddvdn så kommer man få bättre filmer mm till spelen. Alltså kommer man få 2 skivor med när man köper spel

Skulle förvåna mig väldigt väldigt mycket

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Den interna dvd-spelaren är nog bra mycket snabbare. Jag tycker laddtiderna är grymt irriterande med de spelkonsoller med optiska enheter överhuvudtaget, lär inte bli bättre om man ska ladda stora filer med usb.
30 MB/s tycker jag låter väldigt söligt.

En vanlig DVD läsare på 16x, maxar på 20MB/s.
Xbox 360 har en läsare på 12x? då maxar den på 16MB/s.