xbox360 eller ps2 eller wii?

Permalänk
Medlem

xbox360 eller ps2 eller wii?

Hejsan, jag fyller år snart och då kommer jag nog få lite pengar, jag har tänkt att köpa mig en trevlig spel konsol. Jag har redan en xbox fast den används som htpc. Jag har även ägt en ps2 men den är trasig och går inte att få igång så jag har redan några trevliga spel som jag vill spela.

Valet står då mellan en xbox360 med ett spel som komer till nog, en ps2 silm med massa med nya spel plus dom som jag redan har eller en nintendo wii med två eller tre spel. Det hella hänger på hur min ekonomi kommer att se ut.

Jag tror att det är en ps2 jag vill ha men det känns lite som om den är döende och att snart så kommer den vara helt ute ur leken. Fast det hadde varit kul att få köra med en ny konsol med bra grafik som xbox360.

Så var tycker ni?

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Tycker du ska hålla dig till xbox360. Finns så fina spel titlar ute nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Gå och testa på närmaste spelbutik så får du din egen utvärdering istället för att någon annan ska bestämma åt dig.

lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Importera en PS3 Finns att få tag på ebay tvärs över den stora pölen, och eftersom dollar inte ens är värd pappret den är tryckt på så är det guldläge att slå till.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Är faktiskt ganska besviken på ps3. Den är dyr och sen så är grafiken inte så mycket bättre än xbox360. Men ska nog gå och testa en xbox360 wii finns inte någon stans här i malmö vad jag har sett att testa :(.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Xbox 360 säger opartiska Matte010 som inte har ägt någon av de andra alternativen...

Har du råd så kommer du absolut inte att ångra dig med tanke på alla grymma spel som är på väg men om du vill ta det billigare alternativet så är PS2 också bra och du kan köpa en ny nu och behöver inte oroa dig för att den kommer att dö ut snart, jag menar den ledar ju helt överlägset försäljningslistorna över konsoller (och kommer troligen att fortsätta göra den större delen av 2007 också) så du behöver inte oroa dig för att nya spel inte kommer att utveckas till den.

Visst Wii verkar kul och så men har inte speciellt stort spelutbud och du bör verkligen känna dig intresserad av de spel som finns, eller är utannonserade, innan du överväger att köpa den.

Sammanfattningsvis tycker jag du ska köpa en 360 om du anser att du har råd men du kan också utan oro köpa en PS2.

Men detta är vad jag tycker.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Okej jag får ta och gå runt i stan och kolla igenom alla konsollerna på olika butiker.

Att detta ska vara så svårt att välja, det borjar ju bli som med datorer det är ju just det jag vill slippa

Jag skulle nog också vilja få lite fler movtiveringar från er om vilken konsoll jag ska köpa tack

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

För att göra det enklare rekommenderar jag det här, gå in på nedanstående länkar. Den konsoll som verkar ha flest intressanta titlar på väg köper du, spelen gör konsollen.

Xbox 360: http://www.eurogamer.net/releases.php?platform=xbox360
Wii: http://www.eurogamer.net/releases.php?platform=revolution
PS2: http://www.eurogamer.net/releases.php?platform=ps2

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Köp beroende på vilka titlar som intresserar dig.
Jag stod själv mellan ps2 och 360 egentligen, valde 360.
Ångrar det lite pga jag gillar RPG och Fighting lir.
Ps2 är ju billigare och det finns massor utav bra spel.
360 har en extremt bra live tjänst, det är skoj att lira online osv.

Ps2 kommer inte dö ut det närmaste, iaf inte 2007.
Spel som är påväg är ju flera bra titlar till dom nyare konsollerna men ps2 har extremt många äldre spel som är roliga.

Så du får väga:
Grafik - 360
Spelutbud - ps2(många titlar som är bra)
Online - 360
Pris - båda är prisvärda

Om du inte bryr dig direkt om grafik eller spela online köp ps2
Metal slug, final fantasy,massvis utav bra fighting lir.
Enda riktiga anledningen att jag behöll 360 är online tjänsten, det blir tusen gånger roligare att spela mot/med andra än sitta själv. Visst kan man lira med polare men inte alltid man gör det, iaf inte jag

Lång post, sorry för det men. Såhär jag känner iaf

Permalänk

ett xbox håller klart i längden. tänk dig en söndags kväll då vill man inte stå och slänga med armarna!!!! fast jag är jävligt sugen på ett wii ändå :D:D:D:D

Visa signatur

Intel core 2 duo e6700 2.66ghz/ Geforce 8800gtx 758mb/ 2x1024mb 1066mhz 4x250gb, 320gb, 500gb/ Lian Li PC-V2000/ sony SDM-P234

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackan0909
ett xbox håller klart i längden. :D:D:D:D

öh, nej. (det är ju en av dess mest flagranta brister)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

jag har fått uppfattningen att xbox 360 mest är för de som tycker om att lira fps på konsol/bilspel(?).. fördelen är ju att man inte behöver lägga 2-3 ggr mer pengar på motsvarande spelpc.

rollspel -> ps2

Permalänk
Medlem

Hmm jag spelar inte så mycket rollspel men älskar plattfrom och figthing spel. Ps2 har ju jack and daxter och en massa med andra sånna roliga spel samt tekken spelen, det lutar mer och mer mot ps2

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

PS2 är långt ifrån död, släpps ju fortfarande AAA-titlar till den och releaselistan verkar rätt tät hela 2007.

Har du redan spel till den så är 1300:- svårslaget medans du bestämmer dig vilken nextgen du ska köpa sedan...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Gillar du fighting och plattform köp ps2, finns många bra titlar inom båda.

Permalänk
Medlem

Om du inte vill ha en PS3 så hadde jag personligen valt en 360. Själv äger jag redan ett PS3 och har ett Wii på väg. Skulle även kunna tänka mig köpa ett 360 nån gång i framtiden. Väntar hellre på den nya som skall komma. Den med HDMI utgång, större hårdisk och ???inbygd HD-DVD???

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P