Wii eller 360, Orka vänta på Wii?

Permalänk
Medlem

Wii eller 360, Orka vänta på Wii?

Jag har beställt en Wii med Zelda från Dustinhome och det är ~2 månader väntetid på den. Nu när jag inte är blind av hype längre utan kan se vad de har att erbjuda i spelväg osv så har jag börjat snegla på 360n. Jag älskar Nintendo och har haft alla deras konsoller (inte virtualboy. ), men frågan är nu om jag verkligen kommer att bli nöjd med Wii.

Har läst på flera ställen att folk, efter de har varvat Zelda, partat med Sports och whackat kaniner så tröttnar de, det kanske är oundvikligt så här i början att man spelar så man tröttnar innan det kommit ut så mycket spel till den. Men är det fler bra spel på gång? Eller kommer det bli som med GC. Att det kommer ett eller kanske två bra spel om året, det andra är bara dåliga portningar?

Så ska jag ta och vänta på Wii eller avbeställa och köpa mig en 360 istället? Är Wii bara en partykonsol eller kan man sitta hemma själv och lira på den? Tycker inte sports tex ser så himla kul ut om man ska spela själv.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Visst är det lite Party Konsol över den, passar mig bra iofs som även har en x360.

Lirar jag Wii solo så blir det för tillfället Zelda, Rayman och Sports har jag som party spel. Nästa spel jag köper för solospelande blir Trauma Center.

Ta en titt på t.ex Webhallen över kommande spel kanske?

Permalänk

Jag har också båda och Wii tilltalar mig mycket mer än vad 360 gör ialf.

Permalänk
Avstängd

Det finns inte så många titlar ute till wii än.
Just nu passar den bäst om du har andra att spela med, då måste du också ha 2 set av kontroller.

Så har du massa polare över ofta eller liknande passar wii bra nu.
360 har Fler titlar som man kan spela solo och online.
Sen finns ju dock klassiker till wii som man kan köpa för att hålla sig sysselsatt ensam också

Permalänk
Avstängd

jag har till å med packat ner mitt wii igen efter varvat zelda TP på två veckor... Väntar på bättre titlar..

Beror på vad du gillar för spel, men man kan också ha båda om ekonomin räcker..

Permalänk
Medlem

Äger båda, men skulle jag bli tvungen att välja skulle det bli 360'n. Den främsta anledningen är bristen på spel till wii. Men snart kommer både Mario Galaxy och Metroid Prime 3. Med det stora intresset för Wii samt de stora antalet sålda konsoler, så dyker det nog snart upp en hel del nya titlar. Dessutom har WarioWare precis kommit (ännu ett partyspel). :]

Att Wii bara skulle vara partykonsol tror jag inte på. Du får helt enkelt pröva Super Monkey Ball eller Tony Hawk-liret när du tröttnat på Wii sports.

Permalänk
Avstängd

Om du är under 14 år rekommenderar jag wii.
Är du över så antar jag att du vill ha lite mer vuxna spel än de tecknade mario, zelda o company?
Jag tror att jag ska köpa en 360 själv snart, fins ju gears of war, cod3 och snart kommer halo3, gta 4.

ps. Metroid Prime är det mest "vuxna" spelet till nintendos leksaks aparater och det kanske är bra. Enda som drar ner är de stora färgglada legogubbarna som kubbar omkring.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Wii kommer helt klart med sköna titlar framöver, det har inte funnits ute så länge så man ska inte gräva ner sig allt för mycket i vad som finns för tillfället.

Nintendo är ändå Nintendo, vad mer behöver man säga? Håll tålamodet uppe, det kommer bli kalas, det kan jag garantera.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Om du är under 14 år rekommenderar jag wii.
Är du över så antar jag att du vill ha lite mer vuxna spel än de tecknade mario, zelda o company?
Jag tror att jag ska köpa en 360 själv snart, fins ju gears of war, cod3 och snart kommer halo3, gta 4.

ps. Metroid Prime är det mest "vuxna" spelet till nintendos leksaks aparater och det kanske är bra. Enda som drar ner är de stora färgglada legogubbarna som kubbar omkring.

Ajajaj, nu kommer snart Nintendoklubben att börja bomba dig med kontraargument.

Det här kan bli ruskigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar, men jag tror nog att jag kör på Wii. Nintendo har inte gjort mig besviken än. Hoppas bara att de får med sig tredjeparts tillverkarna den här gången. Men med ~4 000 000 sålda konsoller så kan väl inte tillverkarna bara skita i dem direkt. Men det är väl Galaxy, metroid och mariokart man väntar på. Annars får man väl sälja konsolen. Är väl inte så svårsåld just nu... Och sen köpa en ny när man får pengar till det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Om du är under 14 år rekommenderar jag wii.
Är du över så antar jag att du vill ha lite mer vuxna spel än de tecknade mario, zelda o company?
Jag tror att jag ska köpa en 360 själv snart, fins ju gears of war, cod3 och snart kommer halo3, gta 4.

ps. Metroid Prime är det mest "vuxna" spelet till nintendos leksaks aparater och det kanske är bra. Enda som drar ner är de stora färgglada legogubbarna som kubbar omkring.

Haha. Har du nyss fyllt 15 och kan börja kalla alla som är 14 för fjortisar eller? Om du är så osäker i din manlighet/ålder att du måste hävda dig genom att köpa blodiga titlar så borde du köpa lösskägg för pengarna istället. Har aldrig tyckt om människor som måste rättfärdiga sina beslut genom att klanka ner på andra som inte har samma åsikt, tycke eller smak. Visst att Nintendo gör färglada spel, men de är väl inte mindre spelbara för det? Ska de lägga till så att det sprutar blod när man hoppar på koopas i nästa mario eller? Eller Zelda kanske är en rysk prostituerad som måste räddas från hennes pimps?

Jag tycker det är skönt att det finns ett företag som inte ger vika för alla fjortisar som måste ha blod i spel för att inte känna sig som barn (Varför det nu ska vara så dåligt att vara barnslig).

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Avstängd

Håller med nevva till 100%
Så komiskt att vissa småbarn säger såhär om ex nintendo, men det är bara att skratta åt dom.
Dom har väll nyligen fyllt 15 och vill se massa blod spruta över hela tvn m.m.

Du gör nog rätt i att köpa wii, bästa är ju som sagt virtual consol

Permalänk
Medlem

Beror ju på vilken typ av spelare du är.

Om du gillar att sitta och spela flera timmar om dagen så är nog 360 det "rätta" valet.
Men om du mest spelar när kompisar kommer över så är Wii det "rätta" valet.

Jag köpte Wii eftersom jag inte gillar att spela ensam. Plus att jag klarar inte av att spela spel som GoW, Cod, Halo, R6 osv med handkontroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
Beror ju på vilken typ av spelare du är.

Om du gillar att sitta och spela flera timmar om dagen så är nog 360 det "rätta" valet.
Men om du mest spelar när kompisar kommer över så är Wii det "rätta" valet.

Jag köpte Wii eftersom jag inte gillar att spela ensam. Plus att jag klarar inte av att spela spel som GoW, Cod, Halo, R6 osv med handkontroll.

Det är det här som är problemet. Jag älskar att spela spel själv. Har precis varvat RE4 och tycker om sådana spel. Men det finns ju ingenting som går upp emot en spelkväll med släkt och vänner. Vare sig det är mariokart eller Singstar så är det ju väldigt roligt. "It's good to play together" är någonting som jag håller med om väldigt mycket, Men hellst ska personerna man spelar mot befinna sig i samma rum.

Jag vet med mig att jag kommer att köpa både en Wii, en 360 och en PS3a när den bli billigare. Men det kommer säkert ta 2 år innan jag har smörjt fästmön nog att spendera så mycket pengar på spel.

Frågan är väl egentligen vilken konsol man ska köpa först.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

vänta tills ps3 kommer då kommer säkert priset på 360 sjunka

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
vänta tills ps3 kommer då kommer säkert priset på 360 sjunka

Okej.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
vänta tills ps3 kommer då kommer säkert priset på 360 sjunka

Priserna har inte sjunkit någon annanstans i världen, varför i Sverige? Varför sänka ett pris som redan är konkurrenskraftigt mot PS3?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

PC für allen.

Skulle det bli en konsol skulle det bli 360 helt klart. Wii inriktar sig för mycket på kontrollen, vet inte om jag gillar det.
Sen så gillarj agi nte att vara social så föredrar soloplay, eller över mic på nätet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva

Haha. Har du nyss fyllt 15 och kan börja kalla alla som är 14 för fjortisar eller? Om du är så osäker i din manlighet/ålder att du måste hävda dig genom att köpa blodiga titlar så borde du köpa lösskägg för pengarna istället. Har aldrig tyckt om människor som måste rättfärdiga sina beslut genom att klanka ner på andra som inte har samma åsikt, tycke eller smak. Visst att Nintendo gör färglada spel, men de är väl inte mindre spelbara för det? Ska de lägga till så att det sprutar blod när man hoppar på koopas i nästa mario eller? Eller Zelda kanske är en rysk prostituerad som måste räddas från hennes pimps?

Jag tycker det är skönt att det finns ett företag som inte ger vika för alla fjortisar som måste ha blod i spel för att inte känna sig som barn (Varför det nu ska vara så dåligt att vara barnslig).

:D:up:

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Priserna har inte sjunkit någon annanstans i världen, varför i Sverige? Varför sänka ett pris som redan är konkurrenskraftigt mot PS3?

Det gäller dock bara 360ns hemmamarknad (USA) än så länge.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Själv ska jag köpa Wii. Xbox är ju hyffsat kul men många av spelen till det föredrar jag att spela på PC, ex NFS, CoD3, Fear, R6 etc.

Förövrigt är jag 21, inte "under 14"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Om du är under 14 år rekommenderar jag wii.
Är du över så antar jag att du vill ha lite mer vuxna spel än de tecknade mario, zelda o company?
Jag tror att jag ska köpa en 360 själv snart, fins ju gears of war, cod3 och snart kommer halo3, gta 4.

ps. Metroid Prime är det mest "vuxna" spelet till nintendos leksaks aparater och det kanske är bra. Enda som drar ner är de stora färgglada legogubbarna som kubbar omkring.

haha

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
Beror ju på vilken typ av spelare du är.

Om du gillar att sitta och spela flera timmar om dagen så är nog 360 det "rätta" valet.
Men om du mest spelar när kompisar kommer över så är Wii det "rätta" valet. /../

Håller med. Wii känns mycket mer som en "partykonsoll" med mer lättsamma spel. Gillar du mer att spela "tyngre" spel så är väl 360n det självklara valet.

Här har du länkar till listor där du kan jämföra de olika spelen som är på väg till konsollerna:
360 http://www.eurogamer.net/releases.php?platform=xbox360
Wii http://www.eurogamer.net/releases.php?platform=revolution

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Efter överläggning med regeringen så blir det en Wii, "Jag vill inte behöva sitta med *min dotters namn* i köket för att du ska spela spel". Tack för alla svar.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Jag säger X360 eftersom jag alltid haft Nintendo innan Xbox, Xbox360. ..

Och har ALLTID varit besviken över spelutbudet .. Tyväär är det inte Nintendos starka sida.. dom kommer med nån stark titel, Zelda.. Sen pumpar dom ut lite Mario Party titlar och liknande.. Inget som tilltalar mig direkt.. ;/

Har provat Wii och kan ju reflektera om vad jag tyckte.. Har testat följande.. Wii Sports, Rayman Raving Rabbids & lite Zelda

Wii Sports är ju helt klart kul.. Speciellt bowling, Golf, Baseball.. Men det är ett spel som tar slut fort. Och kan vara kul att lira med polarna ibland. Men det är inget spel som håller länge.

Rayman Raving Rabbids.. USCH! .. =/ Hatar sånna här spel.. Grymt tråkigt.. finns typ inte mycket att välja på .. antingen "springa" genom att skaka kontrollerna som en galning.. Boring.. eller skjuta dom med sugkoppar (75% av spelet) .. Nej det är samma sak hela tiden. Uscha!

Däremot Zelda är ju grejjer.. Men det går ju uppleva på GC också och den har jag

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

I nuläget finns det 1 bra spel till Wii och det är zelda. vilket man lika gärna kan spela på Gamecube för den nya kontrollet tillför egentligen ingenting.
Jag sitter själv och nöter zelda just nu på en wii. Det känns ganska träigt sitta med ny fin 42 tums plasma och suround högtalare och så nyttjar inte konsolet nått av det (zelda har ju nå midi ljud som inte är specielt roligt).

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beliavski
I nuläget finns det 1 bra spel till Wii och det är zelda. vilket man lika gärna kan spela på Gamecube för den nya kontrollet tillför egentligen ingenting.
Jag sitter själv och nöter zelda just nu på en wii. Det känns ganska träigt sitta med ny fin 42 tums plasma och suround högtalare och så nyttjar inte konsolet nått av det (zelda har ju nå midi ljud som inte är specielt roligt).

Men när du köpte din Wii eller plasma så visste du ju att Wii inte skulle stödja Hd ändå.

Bryr man sig inte om grafik vilket ma ninte gör om am nköper en Wii så är den väldigt bra och rolig, jag sitter med Zelda just nu och måste säga att det är bra mycket roligare med Wii kontrollen framför GC.

Men det är svårt att välja en av dom så här på rak arm men 360 har ju betydligt fler spel ute vilket inte är så konstigt men iaf.

Till tråskaparen säger jag köp den du tror dig gilla mest. jag hade iaf valt 360 först om jag vart tvungen att välja en utav dessa.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Jag har en till fundering också. Jag har en gammal tjock-TV här hemma och jag känner att den inte skulle göra spelen på 360 rätta. Hur stor skillnad är det mellan en LCD tex och en SD-TV? Är det så att man ska köpa en Wii nu och vänta tills man har råd med en schysstare TV?

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

wii! *wiiiiiieee*

Visa signatur

- AMD athlon64 4200+ X2 AM2 | MSI K9NU NEO-V, nVidia M1697 | Sapphire Radeon X1950XT 256MB PCI-E | 1024MB DDR2 677MHz (2X512m) | SAMSUNG sp 250GB SATA-II | NZXT Apollo black 520W -

Permalänk
Medlem

Okej, nu är jag verkligen fundersam. Satt precis och kikade runt på priser och så. Man får en 360 premium med extra hankontroll och GoW för 4000 kronor. Alltså samma pengar som för en Wii med extra handkontrol + nunchuck och Zelda. Shit va svårt det blev helt plötsligt... Har inte den blekaste om vad jag ska ta för nått. Älskar Zelda. Älskar Nintendo. Men en 360 har så mycket mer bra spel än Nintendo just nu, som ju endast har Zelda. Gaaah!! JAG BLIR TOKIG!

Sen att jag kan få min 360 imorgon om jag vill och på Wii'n måste jag vänta på tills i Mars är ju självklart en annan stor anledning till att jag tvekar. :/

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.