Permalänk
Medlem

DDR2 minnespriser, prissänkning?

Tjena!

Hur är det på minnesfronten, kommer minnena sjunka i pris snart? Jag menar 2GB minne är ju minst 2000kr i utgift och nu när Vista kommer borde det väl bli billigare med minne. Finns det någon pålitlig källa som säger att man gärna kan vänta med uppgradering från DDR-plattform till DDR2-plattform. Jag menar då från AMD socket 939 till Intel C2D.

Annars tänkte jag slå till på kompletts veckans erbjudande. Dominatorminnena tänkte jag då på. Undrar mest om dessa är ett bra köp eller om de kommer hända mycket på minnesfronten när Vista kommer på riktigt så det är bättre att vänta?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

2048mb för 2000 är just inte mycket. generelt så har pris per mb sjunkigt. det dröjer nog innan det blir någon större sänkning.

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

hur tänker du nu, när efterfrågan stiger kommer ju priset att följa med upp, allt annat lika?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Re: DDR2 minnespriser, prissänkning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Tjena!

Hur är det på minnesfronten, kommer minnena sjunka i pris snart? Jag menar 2GB minne är ju minst 2000kr i utgift och nu när Vista kommer borde det väl bli billigare med minne. Finns det någon pålitlig källa som säger att man gärna kan vänta med uppgradering från DDR-plattform till DDR2-plattform. Jag menar då från AMD socket 939 till Intel C2D.

Annars tänkte jag slå till på kompletts veckans erbjudande. Dominatorminnena tänkte jag då på. Undrar mest om dessa är ett bra köp eller om de kommer hända mycket på minnesfronten när Vista kommer på riktigt så det är bättre att vänta?

2000 kr anser jag är ganksa billigt, priset sjunker hela tiden på komponenter och det är rätt så ovanligt att priset höjs även om det ibland förekommer med jämna mellanrum.
Ett pris baseras på 2 faktorer tillgång och efterfrågan.
När en produkt säljer bättre än vad som kan levereras så ökar också priset. Så i ditt fall tror jag nog snarare att priset kommer öka, om väldigt många vill ha nya minnen när Vista kommer. Men med detta menar jag inte att det kommer att bli dyrare än idag, detta då priserna hela tiden sjunker som sagt.

Visa signatur

Jack of all trades