Iriver presenterar årets nyheter

Permalänk
Melding Plague

Iriver presenterar årets nyheter

Under CES-mässan förra veckan passade mp3-spelaretillverkaren Iriver på att presentera en hel armada av nya modeller som kommer att lanseras under året.

Läs nyheten: Iriver presenterar årets nyheter

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt. Clix 2 kan bli en storsäljare skulle jag kunna tro.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem

oooo!! när kommer clix2 ut !! måste ha den

Permalänk

Riktigt tråkiga spelare.

Permalänk
Medlem

den va nice

Visa signatur

- AMD athlon64 4200+ X2 AM2 | MSI K9NU NEO-V, nVidia M1697 | Sapphire Radeon X1950XT 256MB PCI-E | 1024MB DDR2 677MHz (2X512m) | SAMSUNG sp 250GB SATA-II | NZXT Apollo black 520W -

Permalänk
Medlem

Grymma!
Blir rejält sugen!

Permalänk
Medlem

Gillar T50 med kartong-look. ;D

Permalänk
Medlem

...å inga hårddiskspelare!:( Fast Clix 2 var ju riktigt nice. Bara den hade kommit med lite större minne, lr en hårddiskvariant av spelaren, så hade den varit klockren!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem

......och så var det ju det där med att ingen kollar på film på en 2,2' tums skärm =/
inse, fint design jobb dock.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Har en ifp-799 för närvarande. Om den skulle kasta in verkar T50 eller T60 som ett intressant alternativt!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det var tuffa grejor

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
......och så var det ju det där med att ingen kollar på film på en 2,2' tums skärm =/
inse, fint design jobb dock.

sitter man på bussen eller dylikt så går det jätte bra!

mussepigg modellen verkar vara något till tjejen kanske, rosa ska den va oxå!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Stavas även den med litet i. iriver.

Permalänk
Medlem

Tips är att inte försöka Boris, då de är för exakta med stavningen här på Swec.

PS. Är det bara detta som kommer i år?! Kan väl inte stämma, för om man ser det från det perspektivet, ka då är det knappast så jätte imponerande längre om ett par månader...

Permalänk

Ingen 20/30 gb spelare? Illa, det är vad jag är ute efter iaf...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Tips är att inte försöka Boris, då de är för exakta med stavningen här på Swec.

PS. Är det bara detta som kommer i år?! Kan väl inte stämma, för om man ser det från det perspektivet, ka då är det knappast så jätte imponerande längre om ett par månader...

Då kan dom vara konsekventa och inte skriva saker som: "NEC MultiSync." Eller andra fel som Ati som dom älskar att skriva. Och hur kan man nu få det till att Itv är korrektare än iTV? Man kan ju debattera om det ska vara ITV eller iTV, men det ska aldrig under några omständigheter stå Itv. Man läser bara fel då.

Som hårdvarusida kan man väl ändå skriva ut produktnamn som dom är tänkta?

Detta förblir väl ännu en diskussion dom vägrar ta upp. Det finns ingen redaktion denna sidan Peking sär de är så extremt döva för kritik. Om man inte tänker ge efter för kritiken kan man iaf konfrontera den och förklara hur man tänker.

Permalänk
Inaktiv

53 timmars batteritid låter mycket trevligt ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antilus
...å inga hårddiskspelare!:( Fast Clix 2 var ju riktigt nice. Bara den hade kommit med lite större minne, lr en hårddiskvariant av spelaren, så hade den varit klockren!

W10 ?
Står inget på swecs. sida eller källan vad den har för minne. Men det är den av dem som jag kan tänka mig ha hårddisk. Riktigt trisst om ingen har det för börjar bli så jekla trisst när det inte ens finns några alternativ till ipoden... Suck...

Men beroende på hur mycket man kan göra med windows på W10 så kan ju det vara den klart bästa hårddiskbaserade mp3-spelaren genom tiderna. Ser bara lite klumpig ut :\

Permalänk
Medlem

undrar vad det är för scrollhjul på den där, sitter det i skärmen och den ser ut som clix annars så verkar det bra. är så trött på knappar som verkar omöjliga att få nån kvalitetskänsla i idag.. =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Detta förblir väl ännu en diskussion dom vägrar ta upp. Det finns ingen redaktion denna sidan Peking sär de är så extremt döva för kritik. Om man inte tänker ge efter för kritiken kan man iaf konfrontera den och förklara hur man tänker.

hehe, akta, snart blir det omskolningsläger och sånt för dig..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Då kan dom vara konsekventa och inte skriva saker som: "NEC MultiSync." Eller andra fel som Ati som dom älskar att skriva. Och hur kan man nu få det till att Itv är korrektare än iTV? Man kan ju debattera om det ska vara ITV eller iTV, men det ska aldrig under några omständigheter stå Itv. Man läser bara fel då.

Som hårdvarusida kan man väl ändå skriva ut produktnamn som dom är tänkta?

Detta förblir väl ännu en diskussion dom vägrar ta upp. Det finns ingen redaktion denna sidan Peking sär de är så extremt döva för kritik. Om man inte tänker ge efter för kritiken kan man iaf konfrontera den och förklara hur man tänker.

Jag vet inte hur många gånger de har förklarat detta för alla som gång på gång klagar över samma sak. Ni kanske ska läsa inläggen efter ert eget också? Det kallas skrivregler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Det kallas skrivregler.

förvisso, men regler bör tillämpas konsekvent. (vilket Boris faktiskt påpekade)

tycker också det vore bättre om man bara skrev exakt som produkterna heter, även Apple i Sverige skriver iTunes, inte Itunes. bäst nån arresterar dem illa kvickt..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
förvisso, men regler bör tillämpas konsekvent. (vilket Boris faktiskt påpekade)

tycker också det vore bättre om man bara skrev exakt som produkterna heter, även Apple i Sverige skriver iTunes, inte Itunes. bäst nån arresterar dem illa kvickt..

är det nåt man ska leta efter i din länk angående fatal1ty chassit?... pallade inte läsa igenom det

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk

Jag vill ha Musse Pigg-spelaren. Döhårt.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
är det nåt man ska leta efter i din länk angående fatal1ty chassit?... pallade inte läsa igenom det

nädå, rubriken räcker bra.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Jag vet inte hur många gånger de har förklarat detta för alla som gång på gång klagar över samma sak. Ni kanske ska läsa inläggen efter ert eget också? Det kallas skrivregler.

Swec skriver ju oftare "fel" än "rätt" i sådana sammanhang ändå. Varför då envisas med att skriva Ipod när ni skriver MultiSync? Och att skriva t.ex. Ati är fel hur ni än vrider och vänder på det.

Ska ni envisas med att skriva Ipod och Itunes så får ni allt vara konsekventa och inte bryta mot denna eller andra skrivregeler hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Ska ni envisas med att skriva Ipod och Itunes så får ni allt vara konsekventa och inte bryta mot denna eller andra skrivregeler hela tiden.

och vidare, eftersom man inte stavar namnet som produktnamnet så är det i just fallet iPod en benämning på en produkttyp snarare än en produkt. produkttyper kan inte ha egennamn och därmed bör det vara felaktigt även enligt alla språkregler att skriva "Ipod" i vilket fall. så "iPod" eller "ipod" får de allt bestämma sig för. annars kommer vi sörja för att Horace få erfara detta och denne vidtar då sannolikt kraftfulla åtgärder!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Då jag själv har en Iriver E10 och är fruktansvärt nöjd med den väntar jag på ersättaren, E10 är en otroligt bra spelare med grymt mycket bättre ljud mot Ipod. Apple skryter ju med deras 60mW medans Irivern är speccad till 17mW per kanal, ja jag har jämfört och ljudkvalitén är enorm på Iriver. Jag hade även Iriver Clix ett tag men bytte till E10 pga att den var skönare att hålla i samt några mW mer då jag är kräsen.

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radiuz
Apple skryter ju med deras 60mW medans Irivern är speccad till 17mW per kanal, ja jag har jämfört och ljudkvalitén är enorm på Iriver. Jag hade även Iriver Clix ett tag men bytte till E10 pga att den var skönare att hålla i samt några mW mer då jag är kräsen.

och exakt vad har de 2 saker du tar upp med varandra att göra?

(observera att jag inte påpekar felaktigheten i något av dina enskilda påståenden)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

T60 verkar kunna bli en riktigt intressant ersättare för T30 som de slutade med här i sverige förra året.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen