Permalänk

Mafia 2?

Jag är en av de spelare som älskade Mafia till PC som kom ut 2002. Har klarat av det cirka 6ggr och har ändå inte tröttnat på det. Nu tyckte jag att hela den där klockrena spelidén blandat med det utomordentligt spänannde storyn i ny förpackning skulle bli ett mästerverk. Enligt rykten så skulle Illusion Softworks som skapat spelet (ej helt säker) i December 2003 sagt att de skulle påbörja ett nytt Mafiaspel som skulle heta Mafia 2. Det skulle komma ut till PC, fast de gav ej ngt datum. Nu har det gått rykten att det har blivigt inställt.

Jag undrar nu om ni har några klara uppgifter om vad som hände med Mafia egentligen? Enligt mig är det i samma klass som GTA 3, fast snäppet mer spännande och mer realistiskt.

Vore kul om ngt här på swec hade uppgifter om detta

Tack på förhand // Krigsmarinen

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 4.2Ghz Mobo: Asus B85-Plus PSU: Corsair 600W GPU: Powercolor Radeon 7970 Chassi: Phantom NZXT RAM: 8GB ADATA 1600mhz CL9 HDD: 2x1TB WD 7200rpm

Permalänk
Medlem

Älskade också Mafia, eller, älskar det fortfarande givetvis. Har hört både negativa och positiva rykten, vissa tyder på att de fortfarande håller på att utvecklar det, vissa tyder på att det är nedlagt. Hoppas kan man alltid.

Permalänk
Sötast

Japp, man kan bara hoppas.