Permalänk
Medlem

Snabbast? Sempron 3000+ eller P4 3.0GHz?

flashade mitt moderkort med fel bios för att kunna överklocka och nu så vägrar det funka, har letat efter Socket 478 moderkort men de som passar bra kostar mycket så det blir ungefär samma pris som att köpa ett socket 754 moderkort från komplett + AMD Sempron 3000+ processor, så vilken e snabbast? Intel P4 Northwood 3.0GHz socket 478 eller AMD Sempron 1.8GHz 3000+ socket 754? måste veta fort för jag åker bort på söndag så jag måste beställa innan dess

Permalänk
Medlem

Tveklöst amd sempron!!!!!god överklocknings potential har den med!!!

så var det upp till mig skulle jag ta en sempron, den är dessutom betydligt

svalare än en p4!!

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk
Medlem

okej fast de blev s939 istället för jag hittade inget s754 med 4 ramminnesplatser, men tack ändå

Permalänk
Medlem

Eftersom inte 754 stödjer dual channel ram, finns det inte många moderkort med 4'a minnesplatser... Om några alls? Oavsett, s939 plattformen är bättre än P4'orna, men jag hoppas du inte knatat iväg och köpt ett nytt system på den plattformen, utan bara valt mellan två gamla, tex begagnade.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.