Xbox 360-spel från Thailand?

Permalänk
Medlem

Xbox 360-spel från Thailand?

Jag ska snart till Thailand. Och har idag skaffat mig en Xbox 360. Och då börja jag fundera. Spel som man köper i Thailand. Ska dem fungera på min Xbox?

Eller måste man chippa den för att dem ska gå att spela? För då är det inte intressant. Läste lite men hittade inget där om olika Zoner och vad som gäller?

Permalänk
Medlem

Re: Xbox 360-spel från Thailand?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megantic
Jag ska snart till Thailand. Och har idag skaffat mig en Xbox 360. Och då börja jag fundera. Spel som man köper i Thailand. Ska dem fungera på min Xbox?

Eller måste man chippa den för att dem ska gå att spela? För då är det inte intressant. Läste lite men hittade inget där om olika Zoner och vad som gäller?

Sökte lite snabbt och jag fick fram att Thailand använder PAL. Är dock inte 100% säker så nån annan får styrka detta. Även om den är PAL så är det la mest "piratspel" som säljs där? I vilket fall så går det inte att chippa Xbox 360 än så den kan spela spel från andra regioner.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Så länge det är en PAL version ska det funka. Dock är rätt många spel "olåsta" och funkar bra på både pal och ntsc maskiner... finns sidor på nätet som listar om spelen är kompatibla på pal system.

Permalänk
Medlem

Okej, med andra ord ska jag hålla ögonen öppna efter Originalspel med PAL så bör det gå att köra dem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megantic
Okej, med andra ord ska jag hålla ögonen öppna efter Originalspel med PAL så bör det gå att köra dem?

Det står på sidan av förpackningen. PAL/NTSC. Kolla noga så det är original och inte bränt

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

www.play-asia.com

Alla spel därfrån som är regions fria och US versionen fungerar kanon, de asiatiska versionerna fungerar ochså men då är allt på japanska/kinesiksa.

Handla lost planet där ifrån, 428kr och så var det runt 30kr porto.
Helt ok pris med tanke på att nästan alla affärer i Sverige tar 650kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
www.play-asia.com

Alla spel därfrån som är regions fria och US versionen fungerar kanon, de asiatiska versionerna fungerar ochså men då är allt på japanska/kinesiksa.

Handla lost planet där ifrån, 428kr och så var det runt 30kr porto.
Helt ok pris med tanke på att nästan alla affärer i Sverige tar 650kr.

Vad är det för skillnad rent praktiskt om man jämför spelen från Play-Asia eller att köpa dem i Sverige?

Verkar ju vara priset helt i min smak

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Att om du har otur åker du på tullavgift. Men om priskillnaden är så pass stor som den var i dvärgens fall så blir pris+tullavgift iaf ungefär som svenskt butikspris. Så om du har tur får du ett väldigt bra pris och om du har otur får du betala normalt svenskt pris.

Var noga med att kontrollera att det du beställer fungerar på PAL-maskiner.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Vad är det för skillnad rent praktiskt om man jämför spelen från Play-Asia eller att köpa dem i Sverige?

Verkar ju vara priset helt i min smak

Så länge det är regions fritt och är den engelska version är det ingen skillnad. Sen kan du råka på tull och liknade och då blir det typ samma pris som i Sverige.

Permalänk
Medlem

Står det på Svenska på baksidan av spelen btw osv? Funderar på o beställa därifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Står det på Svenska på baksidan av spelen btw osv? Funderar på o beställa därifrån.

Det lär det knappast göra. Det står bara på svenska på baksidan på dom nordiska utgåvorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Står det på Svenska på baksidan av spelen btw osv? Funderar på o beställa därifrån.

Står på engelska om du väljer US versionen och japanska/kniesika om du väljer den versionen.