Läckt information om ny Apple Xserve Raid

Permalänk
Melding Plague

Läckt information om ny Apple Xserve Raid

Det är väldigt ovanligt att det läcker detaljer kring Apples nya produkter, men idag har det gjort det. Det handlar om Apples nya Xserve Raid-lagringslösning. På utsidan finns det knappt några skillnader, men på insidan finns det en del nytt, bland annat stöd för serialata-hårddiskar.

Läs nyheten: Läckt information om ny Apple Xserve Raid

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ojj. hur mycket får man plats på en såndär? och vad kommer den att kosta?

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk

Den är snygg också!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaZe
Ojj. hur mycket får man plats på en såndär? och vad kommer den att kosta?

Jadu, 14 diskar, 750gb/disk, eller 1TB nu när de diskarna kommer snart, så 10.5 resp. 14TB efter lite enkel huvudräkning.

Fin sak det där, skulle inte vara helt fel att ha hemma.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Ja jag är lite efter men går det att daisy chaina Apples Xserve Raid?
Hittar absolut ingen info om detta varken på Apples hemsida eller i manualen.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Ingen Raid6?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Ja jag är lite efter men går det att daisy chaina Apples Xserve Raid?

Iom att Apple säljer Xsan (san-lösning) så vore det ju konstigt om det inte gick - tycker du inte?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Iom att Apple säljer Xsan (san-lösning) så vore det ju konstigt om det inte gick - tycker du inte?

Var mest intresserad av själva hårdvarukonfigurationen.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Så fruktansvärt hett!
Det är ju nästan så man får kolla om skägget brinner bara av åsynen
Och när man tänker på innehållet börjar det verkligen lukta bränt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske ska påpekas för de som inte vet så kan man koppla in SATA-hårddiskar på SAS-kontrollers. Så bara för man har SAS så behövs det inte vara (upp till) 14 dyra SAS (SCSI alltså) hårddiskar.

Funderade på RAID 6 också, det börjar väl bli lite det med?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?