Playstation 3 utan strömkonverterare

Permalänk
Medlem

Playstation 3 utan strömkonverterare

Vill bara få en liten inblick över folk som har importerat en PS3 från USA och bara bytt ut den amerikanska sladden mot en europeisk kabel. Det är ju lätt gjort eftersom kabeln är densamma som man har till en PC, bara att rycka ut och byta dvs. Sen, vad står det på etiketten på undersida? Vad står det för volt? Har själv haft min PS3 i snart en månad, dock i USA. Kom hem till Sverige nu den 9:e men har inte riktigt vågat köra in 220v i den ännu Vissa här på swec säger att dom har gjort det och att det funkar prima. Men jag vill bara veta hur många som har, så att jag kan känna mig lite säkrare!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

"All current PS3 power supplies are Universal 100V-240V/50-60 Hz and will work worldwide, external power markings only relate to the intended market area. The power consumption ranges from 150-200 watts during normal use "

- http://en.wikipedia.org/wiki/Ps3

Permalänk
Medlem

Fan va najs!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Fick min idag. Kör rakt av med en PC-sladd. Inga problem.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite och ställer en dum fråga: Kommer att göra en resa till USA i sommar och funderar på att köpa mig en Ps3:a där. Låter ju fint det dära med elhistorien, men måste man inte köpa någon slags adapter för at den ska fungera på min PAL-tv här i Sverige?

Visa signatur

CPU:4400+ X2 Grafik: Nvidia 7800gtx Minne: 2gb PC3200 SDRam HDD: Samsung SP 250x2 S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BPH
Lånar tråden lite och ställer en dum fråga: Kommer att göra en resa till USA i sommar och funderar på att köpa mig en Ps3:a där. Låter ju fint det dära med elhistorien, men måste man inte köpa någon slags adapter för at den ska fungera på min PAL-tv här i Sverige?

Berror på vad du har för TV. Kör du en modern TV och specielt en HDTV så behövs inget. Bara att plugga in och köra. För äldre TV apparater kommer du få köpa en RGB kabel eller nått. Men att ha en såpass gammal TV och köpa ett PS3 är ganska onödigt. Som att ha en Ferrari på slitna gungdäck typ.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Okej, men kommér det att vara möjligt att köpa spel här i Sverige och spela på sin Ps3:a från USA då?

Visa signatur

CPU:4400+ X2 Grafik: Nvidia 7800gtx Minne: 2gb PC3200 SDRam HDD: Samsung SP 250x2 S-ATA

Permalänk
Avstängd

Ja spel är regionsfria, bara filmerna som har lite restriktioner från regioner.