Permalänk
Medlem

Mest tvåspelarvänlig?

Jag har tänkt köpa mig en konsol. Jag är inte helt säker på vilken, och jag går och velar hela tiden.

Xbox 360 verkar ha spel som faller mig i smaken, men jag får intrycket att det mest är tunga SP-spel som gäller? För grejen är att jag inte tror att min älskade sambo skulle hoppa högt av att jag ensamt ockuperar TV:n och vardagsrummet i 40 timmar i sträck för att klara ett spel.

Så vilken konsol avnjuts bäst tillsammans med någon annan?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Re: Mest tvåspelarvänlig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Jag har tänkt köpa mig en konsol. Jag är inte helt säker på vilken, och jag går och velar hela tiden.

Xbox 360 verkar ha spel som faller mig i smaken, men jag får intrycket att det mest är tunga SP-spel som gäller? För grejen är att jag inte tror att min älskade sambo skulle hoppa högt av att jag ensamt ockuperar TV:n och vardagsrummet i 40 timmar i sträck för att klara ett spel.

Så vilken konsol avnjuts bäst tillsammans med någon annan?

Det beror på, 360 har bra singel och multiplayer spel. Speciellt över live.
Men om ni ska köra två rent ensamma på 360 så finns där typ bra racing, figthin och FPS. Men det är LIVE som är 360 starka sida.

Vill ni spela massa små spel och liknade så är det Wii som gäller.

Permalänk
Medlem

Lego Starwars II funkar för min flickvän. Kan spela hur länge som helst.
Så jag röstar på XB360 + Lego Starwars.

Permalänk
Medlem

Lego Starwars II finns då på xbox (1) och alla andra konsoler också, så du vet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Om det finns spel som du gillar så helt klart Nintendo Wii. Det existerar ingen bättre konsol för flera spelare "lokalt", för tillfället mest tack vare GC-kompatibiliteten där man får ett stort spelbibliotek med väldigt många partyspel. Jag är nästan helt säker på att sambon skulle föredra dessa över de relativt få hos X360.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Nintendo Wii, utan tvekan.

Mario Party 8
Wii Sports
Wario Ware Smooth mooves

Det är bara några. Men lycka till med att hitta ett bara Kan vara lite svårt.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

köp ett par DS/PSP istället så kan ni spela bägge två eller för er själva utan att nån alls ockuperar dumburken..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Sötast

Wii verkar vara det ultimata. Det är ju en "party"konsoll så att säga. Varför inte låta sambon stå å svinga runt kontollen i vardagsrummet å se ut som värsta pajasen medans du sitter å garvar i soffan?

Första gången jag såg någon spela på en Wii höllt jag på att vika mig dubbel av skratt.

Personen spelade Boxning på (Wiisports?) medans jag gick förbi lägenheten... Ahaha... det var fanemig inte långt att jag fick lägga mig ner på marken

Permalänk
Medlem

annars dumpar du henne

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
annars dumpar du henne

Den idioten som dumpar en tjej för ett spel borde avlivas på plats :p.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk

halshuggas!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Nu blir jag besviken, att man ska få höra detta på SweClockers av alla ställen. Här om någonstans borde rationaliteten råda och tjejen förpassas till den gamla svartvita 20" som räddades från skroten när det vankas 12-timmars maratonsession i Viva Piñata. Man kan ju inte förväntas sitta och lida igenom spelet i monoljud när man har 50 tum och surround i vardagsrummet. Dessutom behöver hon ju inte färg för att uppskatta Bonde Söker Fru eller Let's Dance.

Det är verkligen en oroande utveckling som måste kvävas i sin linda. Dags att införa en ny paragraf i reglerna som stipulerar att högteknologiska leksaker ska ha precedens över flick/pojkvänners behov och välmående både på och utanför forumet.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Den idioten som dumpar en tjej för ett spel borde avlivas på plats :p.

omg!

**gömmer mig**

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
omg!

**gömmer mig**

Får väl hoppas att du inte själv har en flickvän som brukar hänga här ;).

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W