Vilka problem har du haft med XBOX360?

Permalänk

Vilka problem har du haft med XBOX360?

Hej!

Jag har haft min XBOX360 sedan mitten av decemeber 2006. De första fem-tio timmarna hängde sig den en gång och skivan blev oläslig en gång.

Sedan dess har den hängt sig ytterligare två gånger. Den känns bara lite varm på toppen, men inte på sidor. Direkt efter senaste gången så stängde jag av den och på den. Sen stod den i dashboarden en stund innan jag satte in en DVD-film. Den fick gå igång och den rullade utan problem.

En gång jag la en mekanisk termometer ett par cm bakom utlåset på baksidan och mitten i utblåset så var luften ca 45-50 grader. Och det var utblåset... Tänk då så varmt det varit inne i den. Det var efter 30 minuter i Dashboarden och 30 minuter med spelande. 360:in stod i en Leksvik tvbänk från IKEA.

Jag har en 0611 med Samsungläsare. Jag är tveksam till om jag vill returnera den... Då förlorar jag min Samsungläsare och det vill jag inte. Jag har garnatin kvar eftersom den inte är öppnad.

Är det någon som har någon aning om vad som är fel? Är det skivan det är fel på? Jag har bara ett spel hittils (Table tennis). Jag har inte råd med fler.

Vilka problem har du haft?

Och någon hur lång tid reklammationen tar?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Tjo mannen kan bara säga att min 360 är typ ap het värmer nästan hela lägenheten med den.
är nog ett känt fenomen att den är varm brollan flashade sin 360 öppna den alltså sen efter en mån så dog hela konsollen blev bränd, han hörde av sig till ms så d kom å hämta 360n (vid dörren) efter 2 veckor fick han en ny.

den enda erfarenheten jag har, det enda jag kan bidra med.

Visa signatur

Maczi

Permalänk
Medlem

Min xbox har frysit 2 gånger och jag har fått read-disc errors ett par gånger och det är väl det enda.

Permalänk
Medlem

Min box har hängt sig ca 2ggr.
Det mest störiga som har hänt var när min flickvän lyfte ner boxen från bordet när den var igång. Mitt NBA2k7 blev oläsligt och slutade att fungera.
Man skall givetvis inte flytta boxen när den är igång, men jag tyckte ändå att det verkade lite extremt att skivan blev förstörd så lätt....
Har för mig att jag läste någonstanns att skivorna i boxen lätt går sönder om man rör på den när den är igång.

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Medlem

köpte en 360 i fredags på SIBA, igår började den låta som om den käkade skivor när jag spelade GoW, inte speciellt roligt. Nu vägrar den ta emot skivor överhuvudtaget, låter som om motorn inuti dvd-läsaren inte får grepp om skivorna.

Permalänk
Medlem

Min Xbox360 var DoA (dead on arrival), gick tillbaka till webhallen dagen efter och fick en helt ny.

En kompis fick problem med sin 360 och efter att ha ringt kundtjänst och kommit fram till att den behövde åka på service så kom UPS dagen efter och hämtade den vid dörren. De kom i måndags och supportkillen sa att reparationstiden skulle vara typ två veckor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

min brors xbox var i tyskland å hälsade på i 4veckor

han mår bra nu för övrigt.. (boxen)

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Mitt 360 funkade bra i typ 9 månader. Då den började hänga sig och tillslut hängde den sig redan i dashborden. Varje gång. Då jag inte hade nån garanti kvar så testade jag värmepistols metoden. funkade nån månad. Sen fick jag 3 röda lampor helt oväntat. Fram med värmepistolen igen ^^, Värmde så heltäckningsmattan i golvet nästan smälte. Och nu har den funkat sedan dess. Dock e jag nog nästan 100% säker på att den inte kommer fungera direkt länge till.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Usch vad tråkigt att höra om alla problem.

Vad tror ni det beror på och vad tror ni de gjort i Tyskland med de?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva något här som beskriver vad jag anser om byggkvalitén på xboxen. Men det känns överflödigt.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk

Jag har hört från en reparatör att lödningarna och tennet i den är riktigt billiga och dåliga.

Dock vet jag inte om det skulle hjälpa mina XBOX360 för jag vet ju trots allt inte vad som är felet. Om det är skivan, Samsungläsaren eller 360:in i sig.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Hade ett 360 som stod här som var rätt egendomligt av sig.. fick det nya påhittet, the red ring of doom när man skulle starta det, men sen satte man sig och drog ur kablar + hårddisk i random ordning och efter ett tag så hoppade det igång som om ingenting någonsin vart fel på det... Detta lilla kabeltrixande kunde dock ibland ta 2 minuter eller 2 timmar. JAg behövde heller ingen värme i rummet det stog

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hänger sig när jag spelar gamla Xbox titlar, samt total system krash efter jag spelat upp en film, vist bara starta om den och funkar prima men så hänger sig den igen när man spelar upp t.ex. en annan film...

utöver det har jag inga problem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Är inne på min andra box nu, den första (som köptes på släppdagen) kraschade på Julafton! Tack för den Microsoft...

Bra support dock och det gick snabbt och smidigt att byta ut den, men att vara bra på reklamationer är liksom inget att vara stolt över.

Har aldrig varit med om att en konsol gått sönder förut och jag äger MÅNGA konsoler.

360:n är en mycket bra konsol i övrigt, men kvalitén verkar vara skräp.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem med mitt 360.

Den låter minimalt, ingen fläkt, inget cdvrroooom, aldrig hängt sig, aldrig krånglat.

Jag antar att ni har 360:n samt nätagget liggandes fritt så de ej ligger i en låda eller något crap?

Eller så är de jag som fått ett superexemplar, eller vi här nere... Min umgängeskrets i Blekinge/Skåne så är det i runda slängor 25 personer som har 360;n nu och inga har några problem.

Kanske borde köpa oss en trisslott eller något

Permalänk
Medlem

Min 360 låste sig en hel del de under de första dagarna (december 2005) men sen slutade den upp med det och har fungerat bra. Men så uppgraderade jag nyligen till HDTV och det var mer än den kunde hantera. Den klarar max 5 minuter med hd-upplösning innnan den fryser fett med artifakter och ett otäckt ljud i högtalarna.

Nu är den i tyskland och jag hoppas jag får tillbaks den snart. Grrr.

Och så är jag beredd att tillägga att om man inte tycker att den låter efter att ha jämfört med konkurrenternas konsoller, så är det för att man väljer att inte höra.

Permalänk

Är det någon som vet vad de gör med maskinerna?

Och är det någon som fått ubytesenhet eller ny maskin när den varit borta?

Och hur har den nya maskinen/utbytesenheten fungerat efter service?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Jag har aldrig haft några problem med mitt 360.

Den låter minimalt, ingen fläkt, inget cdvrroooom, aldrig hängt sig, aldrig krånglat.

Instinktivt vill jag fråga om det
A. Någonsin var påslaget
B. Levererades i icke fungerande skick som dörrstop och därför fungerar så bra (som just dörrstopp då)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Jag instämmer med belga... XBOX360 låter mycket. Det är för fasen en Deltafläkt i den!

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Instinktivt vill jag fråga om det
A. Någonsin var påslaget
B. Levererades i icke fungerande skick som dörrstop och därför fungerar så bra (som just dörrstopp då)

Haha, jag har det som ett bokstöd på hyllan

Nej man jag tycker det är riktigt konstigt att det verkligen verkar vara ALLA som har problem med det, medans jag själv sitter här, har det nästintill 24 timmar om dygnet, hela veckan och aldrig haft några som helst problem.

Måste fått en icke bakfullmonterad 360

Permalänk

Aldrig haft nå problem med min 360. Det låter som fan av fläkten dock, men det är standard (borde byta den till en zahlman eller nått, men är för slö)

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

Det finns ju den Talismoon whisper, men den är inte mycket tystare, men den är i alla fall kraftigare.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Min låter som en dammsugare typ. inte så mycket när ingen skiva är i men med en skiva i då vibrerar hela mitt skrivbord.

Annars har den bara hängt sig två gånger i Motogp06 demot.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har haft min i ca en och en halv månad nu och den har hängt sig 4g. Annars har den fungerat fint

Visa signatur

If ya don't eat ya don't shit. and if ya don't shit ya die!

Permalänk

Är dina skivor repiga?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Inga problem alls här, har dock inte haft den mer än någon månad.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Jag har alldrig haft några problem alls med boxen, därmot så har båda mina kontroller börjar fucka sig, det går att spela men ibland så är knapparna "tröga".
Känns som jag spillt saft på kontrollen.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

köpte den första dagen och har INTE haft ngt problem alls med min

Permalänk
Medlem

Min fungerar utmärkt. Hade 360:in igång i går när jag dammsög och jag kan säga klart och tydligt att dammsugaren låter MYCKET mer. puhh..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum