Archos mediaspelare med videokamera

Permalänk
Melding Plague

Archos mediaspelare med videokamera

Tillverkaren Archos har idag lanserat en mediaspelare som även fungerar som videokamera. Med bloggsajter och filmsajter i stil med Youtube känns den helt rätt i tiden. Enheten heter 404 Camcorder som även kan användas till att spela in film från en teve eller visa pdf-dokument.

Läs nyheten: Archos mediaspelare med videokamera

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

trevlig pryl de där

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk

Tänkte just säga detsamma

Du iNi?

Roligt det där med det binära talsystemet xD

01001000 = 72 decimalt tror jag

Vilket blir (65+ = A) den 7 första bokstaven i alfabetet?

Ett G?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Computerville
Tänkte just säga detsamma

Du iNi?

Roligt det där med det binära talsystemet xD

01001000 = 72 decimalt tror jag

Vilket blir (65+ = A) den 7 första bokstaven i alfabetet?

Ett G?

Inte riktigt En bokstav fel på första.

OnT: Lite väl dyr leksak kanske, går ju att få en mediaspelare för runt 1800kr med 20GB, dock utan kamera och 10GB mindre, men det kan väl ändå inte motivera 1900kr? :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Computerville
Tänkte just säga detsamma

Du iNi?

Roligt det där med det binära talsystemet xD

01001000 = 72 decimalt tror jag

Vilket blir (65+ = A) den 7 första bokstaven i alfabetet?

Ett G?

http://nickciske.com/tools/binary.php

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Ingen som reagerade på namnet 404?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Ingen som reagerade på namnet 404?

Det kanske finns någon tanke bakom det. Den är så liten så att man inte hittar den?

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Inte riktigt En bokstav fel på första.

OnT: Lite väl dyr leksak kanske, går ju att få en mediaspelare för runt 1800kr med 20GB, dock utan kamera och 10GB mindre, men det kan väl ändå inte motivera 1900kr? :/

Du kan ju inte jämföra en kinesisk noname-mp4-spelare med en Archos...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Du kan ju inte jämföra en kinesisk noname-mp4-spelare med en Archos...

Hade nog valt den du kallar noname ändå, samma upplösning, dock tyngre och något större, men det kan jag överleva I övrigt är dom lika förutom kameran och utrymmet som tidigare nämnt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Avstängd

Nja, Archos är jävligt bra så kina pling plong är bara pengar i sjön.

Har Archos AV420 med 60GB OCH kamera, ingen VGA skit på 300.000pixlar.
Dock så köpes kameran löst, om man inte gör som jag med en övervakningskamera av lite högre kvalitet.(går med vilken kamera som helst med S-video eller liknande)

Men ett jäkla stort minus är att det man spelat in med Archos går inte att spela i datorn, man överför filmen och sedan blir det någon medelande att man inte har rättigheter att kolla den på datorn, i TV:n går det hur jäkla bra som helst... säkert något jag missat.

Men köper mer än gärna Archos i fortsättningen, mycket bätre än valfri iBAJS

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Hade nog valt den du kallar noname ändå, samma upplösning, dock tyngre och något större, men det kan jag överleva I övrigt är dom lika förutom kameran och utrymmet som tidigare nämnt.

Vad spelar det för roll om du kallar Archos för noname? Archos är verkligen inget noname-märke, det vet du själv.
Vad spelar upplösningen för roll? Kretsarna i billiga mp4-spelare från kina är SKIT, och ofta är de extremt svaga. Skärmarna är tex de skärmar som det blev fel på i tillverkningen, knappsatserna osv. likaså.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Vad spelar det för roll om du kallar Archos för noname? Archos är verkligen inget noname-märke, det vet du själv.
Vad spelar upplösningen för roll? Kretsarna i billiga mp4-spelare från kina är SKIT, och ofta är de extremt svaga. Skärmarna är tex de skärmar som det blev fel på i tillverkningen, knappsatserna osv. likaså.

Ta det lugnt, det är du som kallar Archos noname, inte jag Folk får köpa vilken dom vill, jag har inga planer på att konvertera någon från ett märke till ett annat som dom inte tycker om. Men är Mpio så mycket mindre än Archos? (Helt ärlig fråga, jag har ingen aning )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i