Via lanserar bärbar styrkrets för Vista

Permalänk
Melding Plague

Via lanserar bärbar styrkrets för Vista

Via har idag tillkännagivit att de släpper styrkretsen VN896 tillsammans med sydbryggan VT8237A skapar den en Windows Vista-kompatibla bärbara datorer med Vias C7-serie processorer.

Läs nyheten: Via lanserar bärbar styrkrets för Vista

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att det inte verkar finnas någon som säljer laptopar med via C7. Har letat som en galning, utan något resultat.

Permalänk
Avstängd

Vem med sinnet i fullt bruk skulle köpa en maskin med vias styrkretsar? Möjligen någon som är helt ny på datorer i allmänhet skulle gå på den niten igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Vem med sinnet i fullt bruk skulle köpa en maskin med vias styrkretsar? Möjligen någon som är helt ny på datorer i allmänhet skulle gå på den niten igen.

Du får gärna utveckla dig lite. Vias styrkretsar har varit bra ganska ofta, inte sällan med en energiförbrukning på en bråkdel av andras tillverkare.

En C7 + denna nordbrygga skulle sitta fint i en ultraportabel 10-12". Den gör jobbet utmärkt. De flesta som har datorn som arbetsverktyg räknar ju inte FPS i CS...

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

Syftade till deras oförmåga att skapa en fungerande pci-buss och sen inte erkänna att den inte fungerade.
Felen visade sig när man pressade maskinen med ett flertal samtidiga skrivningar till diskar, gärna över gigabit. Då blev inte mycket av det som skrevs användbart.
Sen fanns det andra mer eller mindre obskyra fel med ljudkort (soundblaster live bland annat) där ljudet lät apa vid exempelvis skärmuppdateringar.

Ett företag som inte ens erkänner sådana brister trots att de återfinns i 70% av deras produkter bör undvikas.

Via är billiga och har billig pålitlighet.

Permalänk
Medlem

någon som kommer ihåg KT133 ? revolutionerande chipset som skulle stödja 133mhz fsb men som blev instabil redan vid 101 mhz.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av winmine
någon som kommer ihåg KT133 ? revolutionerande chipset som skulle stödja 133mhz fsb men som blev instabil redan vid 101 mhz.

Nä, jag fick upp min i 107MHz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av winmine
någon som kommer ihåg KT133 ? revolutionerande chipset som skulle stödja 133mhz fsb men som blev instabil redan vid 101 mhz.

Jag minns Via KT133A, hade ett Abit KT7A som klockade jäkligt fint..FSB 150MHz var inga problem, körde det 24/7.. En Athlon T-Bird 1200@1500MHz 200buss..(Gick att köra 1550MHz 24/7, dock blev den rejält varm då.)
Jag vill nog påstå att det var kungen av MB fram till Iwill släppte sitt XP333 (ALi-Magic.) för DDR-Minnen.
Kortet fungerar än idag, dock inte längre i min ägo.

Via KT133 var för övrigt inte gjort för FSB 133MHz, det var för FSB 100, dvs för 200buss-prollar.. 133 stod för minneshastigheten.
Simple as that.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen


Vem med sinnet i fullt bruk skulle köpa en maskin med vias styrkretsar? Möjligen någon som är helt ny på datorer i allmänhet skulle gå på den niten igen.

Jag anser mej nog ha sinnet i bruk, och har nyligen köpt ett upgradekit till spelservern med Via styrkretsar.
Detta består av ett MSI K9VGM-V (K8M890+VT8237A) + en Sempron 2800+.
Detta fungerar alldeles utmärkt, de enda omstarterna har varit i samband med antivirusuppdateringar.
Jag har för övrigt byggt datorer sedan -99, både egna och åt andra.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?