Pentium 4 i 8 gigahertz

Permalänk
Melding Plague

Pentium 4 i 8 gigahertz

Överklockningslaget OC Team Italy presenterade för en tid sedan ett rätt anmärkningsvärt överklockningsresultat med en Pentium 4 631 på 7520 megahertz med ett helt omodifierat Asus P5B Deluxe. I dagarna har de lyckats nå 8,0 gigahertz.

Läs nyheten: Pentium 4 i 8 gigahertz

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte dåligt det!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Det var fint.

Permalänk
Medlem

Aj aj aj. Steka ägg någon?

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk

Jisses! Jag undar när (eller om) det blir en standard om några år i framtiden att ha en cpu med sådana höga frekvenser.

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk

"Tyvärr" så råkade allt deras kväve ta slut när vi skulle prestandatesta......

Permalänk

stog det hur många watt cpun slukade eller missade jag det?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

BIllig dator i drift ?

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk

old new ^^

dock fattar inte vad den här penis mätningen går ut på?

jag vill ha billiga dual/quad proppar med 4-5ghz för runt 2000kr

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

O jävlar! Jag tror nog att vi måste bygga några fler kärnkraftverk om vi ska kunna nå ännu högre frekvenser!:P

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Grymt.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

O jävlar vikken klock

btw, jag har en likadan processor, blir nog att skaffa kvävekylning

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem

är den lika bra som en e6600? ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
O jävlar! Jag tror nog att vi måste bygga några fler kärnkraftverk om vi ska kunna nå ännu högre frekvenser!:P

ne skulle inte cpu va så (VARM) så skulle den kunna klocka högre.

dom har tagit 8,1ghz men ska testa med nytt chip och 2,2v på cpun o se vart dom kommer.

dom kanske får börja med cascade på chipset också

Permalänk
Avstängd

Undrar vilket X86-chip som bräcker 10GHz först. Om det inte blir netburst, vilket kan bli svårt, så kommer det dröjaågra år innan Core och A64 kommer inom räckhåll.

Permalänk

ojsan, då är den lika bra som en C2D nu

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk

haha shit.. swe clockers börjar haaaamna lite efter.. denna nyhet fanns på IDG sida redan i morse.. och clockningen gjordes redan 1 månad sen..
hm.. illa inte sant?

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem

Man ska inte ha bråttom

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
haha shit.. swe clockers börjar haaaamna lite efter.. denna nyhet fanns på IDG sida redan i morse.. och clockningen gjordes redan 1 månad sen..
hm.. illa inte sant?

igår gjordes resultatet och NH va först med nyhetentror jag men jag såg den på XS före det.

Permalänk

en vacker dag klyver dom .... o då smäller det vill jag lova !

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken brutal klockning! Undrar var sverige är på den internationella klocknings rankningen. Sist?

I alla fall, imponerade att de lyckades pressa ur så pass mycket ur en netburst prolle. Skulle vara intressant att se vad super pi landat på om kylningen håll längre.

Permalänk
Medlem
Permalänk

jag är intresserad av vad den skulle slå i dual 8800 XTX 8 ghz + den då ska vara stabil i Futuremark 3dMark 01:an ^^

den skulle kanske landa på 94k är väll det senaste rekordet..

hmm jag vet inte har ingen aning äns hur mycket 3d01 kan kräma ut i sitt program..

men det var mest lite dröm tankar som slog in.. vad säger ni?

ha det bäsT!!

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Jävlar vilken brutal klockning! Undrar var sverige är på den internationella klocknings rankningen. Sist?

I alla fall, imponerade att de lyckades pressa ur så pass mycket ur en netburst prolle. Skulle vara intressant att se vad super pi landat på om kylningen håll längre.

Sverige ligger väldigt långt upp på listan när det gäller överklockning. För några dagar sen lyckades blossa pressa upp en Celeron i 7,3 GHz. Sen har vi Crotale också som är en riktigt jäkel på processorer. Tror han har världsrekord i procentuell överklockning med över 200%. Sen har vi en hel uppsjö med duktiga överklockare; Kinc, chefnr1, Conman, elmor o.s.v.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BillyBoySeXToy
jag är intresserad av vad den skulle slå i dual 8800 XTX 8 ghz + den då ska vara stabil i Futuremark 3dMark 01:an ^^

den skulle kanske landa på 94k är väll det senaste rekordet..

hmm jag vet inte har ingen aning äns hur mycket 3d01 kan kräma ut i sitt program..

men det var mest lite dröm tankar som slog in.. vad säger ni?

ha det bäsT!!

Världsrekordet i 3DMark 01 ligger på över 100,000 poäng.
http://service.futuremark.com/compare?2k1=9120894

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
haha shit.. swe clockers börjar haaaamna lite efter.. denna nyhet fanns på IDG sida redan i morse.. och clockningen gjordes redan 1 månad sen..
hm.. illa inte sant?

Den 21:e januari tog dom 8 GHz. Tidigare kom dom upp i ~7,5 GHz med omoddat moderkort, men efter att dom hade moddat sitt P5B så tog dom 8 GHz.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Inaktiv

jag tror inte den bräcker c2d ändå för arkitekturen är så ineffektiv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
jag tror inte den bräcker c2d ändå för arkitekturen är så ineffektiv

E6300 är ungefär lika snabb som en 965. Om vi antar en linjär ökning vilket antagligen inte är fallet, så antar jag att den är ungefär lika snabb som en 4GHz C2D Single Core skulle vara.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

InsaneTech är inte färdiga med sin 8GHz prolle. De hoppas kunna mata den med upp emot 2.2v vilket är en kraftig ökning mot de 1.91v de hade vid 8GHz.
Vidare planerar de att köra nån SP1M runda osså. Räkna dock inte med något rekord där.

Permalänk
Medlem

Rekord med Netburst kan vi kanske hoppas på?

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

1. Undrar vad man får i SuperPI?
2. Vad är C2D?

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
old new ^^

dock fattar inte vad den här penis mätningen går ut på?

jag vill ha billiga dual/quad proppar med 4-5ghz för runt 2000kr

Det finns dom som tror att störst är bäst, men inte kan dom hålla den uppe länge... tjejerna blir nog jätte imponerade..

Fan som att ha 2m "salami" men bara kunna använda 15-18cm

Men som sakt, imponerande vad dom i spaggetilandet kan med paint

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.