Permalänk

DS favoriter?

Vilka spel tycker ni är bäst till DSen? Skriv gärna varför ni tycker om dom också

Jag själv lirar just nu

Tony Hawk's Downhill Jam
Elite Beat Agents
Super Monkey Ball

/sF

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

warioware touched och new super mario bros är väl mina favoriter. längtar efter zelda ds som ska komma q1 2007 nu om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
warioware touched och new super mario bros är väl mina favoriter. längtar efter zelda ds som ska komma q1 2007 nu om jag inte minns fel

Enligt: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Legend_of_Zelda:_Phantom_Hou... kommer det inte förrän Q4 2007. Det är lite jobbigt att sitta och vänta på det.

Mina favoriter? Jag har bara Nanostray, NSMB och Metroid. Jag får hem Children of mana nästa vecka också. Men av de jag har är NSMB och Nanostray favoriterna. Metroid fastnade jag aldrig riktig för.

Förhoppningsvis är det riktigt kul att lira 4st på Children of mana.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

Själv har jag spelat lite Trauma Center - Under the Knife. Roligt men väldigt svårt.

Mina favoriter är:

New Super Mario Bros

Final Fantasy 3 (orkar dock aldrig spela klart)

Age of Empires: The Age of Kings

Children of Mana

mfl.

Permalänk
Medlem

Det jag spelar mest just nu är Tetris DS, inte bara standard tetris utan även lite andra roliga pussel.
New Super Mario Brothers är ju också en höjdare, klassiskt mariospel som är riktigt roligt.
Tony Hawk's American Sk8land är precis lika beroendeframkallande som de Tony Hawkspel brukar vara.

Det är de jag kommer på så här på rak arm iaf.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Testpilot

Advance Wars: Dual Strike är nog min favorit just nu, vissa banor tar väldigt lång tid och är riktigt roliga att köra.

När jag vill spela lite snabbt bara för att fördriva tiden brukar jag köra Tetris DS, pusselläget är jävligt skoj.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har:
Tetris DS
Mario Kart
Advance Wars: Dual Strike
NSMB
Warioware
SM64DS
Mario & Luigi

Favoriter:
NSMB och Tetris DS tror jag. Alla spel är roliga, men på olika sätt.
Har beställt FF3 från dvdboxoffice också så vi får se om det blir nya favoriten då
Det har tagit ett bra tag för dem att få in det och skicka det bara.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Just nu spelas det mest Elite Beat Agents som är sådär lagom lätt att bara lira en stund när man har tid och har sjukt roliga animationer.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Roligast just nu är NSMB men det beror nog på att det är nyinhandlat.
Mest tid har jag lagt på MarioKart. Underbart att spela flera.

Permalänk

Castlevania: Dawn of Sorrow är underbart.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Favoriten nu är Day of the Tentacle, CD-versionen med fullt tal, genom ScummVM DS! Den här sortens spel är ju som GJORT för DS!

Visa signatur

E6600, 1GB, X1900XT 256MB

Permalänk
Medlem

Mario & Luigi - Partners in Time är riktigt kul

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mario 64 DS, fortfarande kul ^^ btw finns det något kul typ ninja spel till DS? Kolla runt efter Bleach till DS men det fanns bara som japanskt.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk

Har tröttnat grovt på min ds lite och överväger att sälja den om jag inte får upp kärleken för den. Har NSMB och mario kart, köptes vid releasen av NSMB. Behöver tips på sköna spel så jag inte säljer min lilla svarta ädelsten. Gärna retrospel, funderar på att skaffa ett lämpligt smartcard så jag kan lira gamla gameboy & nintendospel. Så tipsa på nu.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Phoenix Wright: Ace Attorney
Phoenix Wright: Justice For All
Castlevania: Dawn of sorrow
Advance Wars: Dual Strike
Hotel Dusk 215
Trace Memory (eller Another Code, beror på vilken region man köper spelet ifrån)
Trauma Center - Under the knife
Tetris DS
New Super Mario Bros.
Mario Kart DS
Final Fantasy III DS
Elite Beat Agents
Mario & Luigi: Partners in Time
Contact (det är rätt ballt faktiskt)
Daigassou: Band Brothers (japansk import, men man behöver inte läsa något i spelet)
Kirby Squeak Squad (det är faktiskt det bästa Kirbyspelet nånsin)
Metroid Prime: Hunters
Starfox: Command
Sonic Rush
Wario Ware: Touched
Tony Hawk's American Sk8land
Polarium

Det är de spel som jag själv spenderat endel tid med, som jag själv tycker är skoj.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk

Var just hos en polare där vi satt och lirade 7player bomberman mot varandra

Så jävla sjukt kul när man hittar ett spel och så har alla ens kompisar en DS också

Download Play <3

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk

Ok, vad tipsar ni om för spel till en som gillar NSMB och mario kart? Är ute efter ett enkelt och roligt spel som man kan spendera mycket dö tid med.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Mitt favoritspel till DS är helt klart Final Fantasy III. Är just nu inne på andra rundan på detta underbara spel. Första gången var bara för att klara det och nu ska jag ha level 99 på gubbarna vilket tar väldigt lång tid att ordna. Men ska den som ger sig.

Permalänk
Medlem

Mina favoriter är:

Elite beat agents
mario & luigi p i t
yoshi touch & go
new super mario bros

Permalänk
Medlem

Några favoriter som jag kommer på för tillfället

42 All-Time Classics (alla borde köpa detta spel=
Hotel Dusk 215
Castlevania (Dawn of sorrow och Portrait of Ruin)
Meteos

Permalänk
Medlem

Elektroplankton är ju sjukligt kul, förvånar mig att ingen nämnt det

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk

köpte en DS idag med spelet mario 64.
men vad kan ni rekomendera för spel som håller länge?har mina ögon på spel som FF osv så dom behöver ni ej nämna.
hur ser det ut på sport fronten på DS?kanske nått strategi som håller länge?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
köpte en DS idag med spelet mario 64.
men vad kan ni rekomendera för spel som håller länge?har mina ögon på spel som FF osv så dom behöver ni ej nämna.
hur ser det ut på sport fronten på DS?kanske nått strategi som håller länge?

Vad gäller strategi så är väl Advance Wars: Dual Strike det som ligget bäst till.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Vad gäller strategi så är väl Advance Wars: Dual Strike det som ligget bäst till.

turn baserat?hur är det uppbyggt?vad går det ut på?

EDIT: kikade på lite bilder på det nu.
verkar suveränt att man kan styra landtrupperna på den nedre bilden samtidigt som man styr dom flygburna på den övre,likaså att man kan köra 2 slag samtidigt.
men hur stort är spelet egentligen?är det en hel värld man ska erövra?svårt att lära sej?hur länge tar 1 slag att klara ut ungefär?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det är turbaserat
Skulle tro att det är gasnka så långt spel ( campaingen alltså) har inte klar att ut den än.
Inlärningsnivån är ganska låg, tar dock tid att bli riktigt duktig.
1 slag kan variera väldigt mycket i tid, har inte tagit tid men en kort strid tar som kortast en kvart skulle jag tro, som mest kan det ta 1+ h

Permalänk
Testpilot

Har just börjat spela Phoenix Wright: Ace Attorney - Justice for All, fortsättningen på första spelet. Riktigt grymt spel, typ äventyr där man är en advokat som ska fixa så att folk inte blir dömda i domstolen. Bara första spelet som finns än i sverige, andra släpps 16:e mars men man kan alltid importera

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Castlevania: Dawn of sorrow
Advance Wars: Dual Strike
Trauma Center - Under the knife
New Super Mario Bros.
Mario Kart DS
Metroid Prime: Hunters
Sonic Rush
Wario Ware: Touched

De har jag fastnat för nu ialla fall. Speciellt Advance Wars: Dual Strike körde det i ett x antal timmar idag

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Castlevania: Dawn of Sorrow
Castlevania: Portrait of Ruin

Väntar på nästa Castlevania ^^

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samoa Joe
Favoriten nu är Day of the Tentacle, CD-versionen med fullt tal, genom ScummVM DS! Den här sortens spel är ju som GJORT för DS!

Hur fick du igång det, vilket kort?

Visa signatur

ubuntu 16.04