Matrox lanserar ny Extio-grafiklösning

Permalänk
Melding Plague

Matrox lanserar ny Extio-grafiklösning

Tillverkaren Matrox har i dagarna lanserat en ny grafiklösning i Extio-serien. Modellen heter F1220 och kallas för remote graphics unit eller rgu då den agerar grafikkort åt datorer som kan stå upp till 250 meter bort.

Läs nyheten: Matrox lanserar ny Extio-grafiklösning

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ljudproblemet löste jag genom att borra ett hål ovanför golvlisten med en dos-borr genom väggen mellan sovrummet och förrådet (7cm lättbetong). Datorerna står i förrådet. Skärmarna, tangentborden och mössen på skrivbordet i sovrummet. Hålet klädde jag med gröna eldosor från båda hållen. Om/när jag flyttar räcker det med att sätta ett täcklock över hålet så är det "borta".
Jag har även en extern USB-brännare på skrivbordet i fall jag behöver bränna ut något eller installera något program så jag slipper gå in i förrådet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarkx
Ljudproblemet löste jag genom att borra ett hål ovanför golvlisten med en dos-borr genom väggen mellan sovrummet och förrådet (7cm lättbetong). Datorerna står i förrådet. Skärmarna, tangentborden och mössen på skrivbordet i sovrummet. Hålet klädde jag med gröna eldosor från båda hållen. Om/när jag flyttar räcker det med att sätta ett täcklock över hålet så är det "borta".
Jag har även en extern USB-brännare på skrivbordet i fall jag behöver bränna ut något eller installera något program så jag slipper gå in i förrådet.

?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det sitter något grafikkort i ö.h.t. Tanken är att det ska sitta i datorn som den är kopplad till sedan.

En upphottad system förlängare helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
?

Kolla länken till Gizmodo så förstår du kanske finessen med Matrox-grunkan och anledningen till mitt inlägg:
http://gizmodo.com/gadgets/peripherals/matrox-extio-f1220-ban...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarkx
Ljudproblemet löste jag genom att borra ett hål ovanför golvlisten med en dos-borr genom väggen mellan sovrummet och förrådet (7cm lättbetong). Datorerna står i förrådet. Skärmarna, tangentborden och mössen på skrivbordet i sovrummet. Hålet klädde jag med gröna eldosor från båda hållen. Om/när jag flyttar räcker det med att sätta ett täcklock över hålet så är det "borta".
Jag har även en extern USB-brännare på skrivbordet i fall jag behöver bränna ut något eller installera något program så jag slipper gå in i förrådet.

Mm precis så gör man, så skulle jag gjort om jag hade möjlighet/tid.
Skulle haft feta 3 delta fläktar på en infinity Bästa luftkylningen?
Eller inte varför vattenkylning med en 3x120 radde med delta fläktar?
Sen låter man rummet/förrådet vara kallt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Går inte direkt att förlänga vanliga sladdar till 250meter. Lite av det som är vitsen, att man kan ha allt ett annat rum.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Spela upp filmer i vardagsrummet utan att behöva flytta datorn?

Permalänk
Medlem

Matrox är alltid så inovativa, men deras produkter är ibland så annorlunda att ingen känner någon nytta av dem.

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig liten mackapär... synd bara att den går lös på $2300

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Mm precis så gör man, så skulle jag gjort om jag hade möjlighet/tid.
Skulle haft feta 3 delta fläktar på en infinity Bästa luftkylningen?
Eller inte varför vattenkylning med en 3x120 radde med delta fläktar?
Sen låter man rummet/förrådet vara kallt.

Själv kör jag med öppen låda på servern och en 30 cm OBH Nordica fläkt
http://bilder.prisjakt.nu/bild.php?p=100513

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
Mycket trevlig liten mackapär... synd bara att den går lös på $2300

Gaaah! Jag trodde max 300$

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
Mycket trevlig liten mackapär... synd bara att den går lös på $2300

Det stämmer väl inte?

Citat:

Gizmodo:
Its price tag is a bit lower than its $2300 Extio F1400 brandmate, and it lets you hook up two 1920x1200 digital (DVI) or analog [...]

Jag tolkar detta som att den kommer vara billigare än $2300.

Källa: Gizmodo

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?