Permalänk
Medlem

Är PS3 värd 7000kr?

Ja vad tycker ni? Priset tycks hamna runt 7000kr enligt de senaste analyserna!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

1000kr för dyrt tyvärr

Permalänk
Medlem

Beror på hur man ser det, vad är det som medföljer?
har precis köpt ett wii och är uppe i över 7000 nu.

Basenhet med 1 kontroll par och ett spel. 3500kr
1 kontrollpar extra 750kr
Component kabel 400kr
Internet uppkopplingen 400kr
2st Poäng diskar till att köpa saker över "shopen" 450kr
3 st spel 1700kr

al´a 7200kr.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Avstängd

Det är dyrt jo, 7000kr är för mycket för ps3, men har inget att göra med sony eller playstation dock utan nordisk film som är hyfsat tröga.
Jag kommer köpa en ändå även om det svider ännu mer, 6000:- var en hög smärtgräns.

ett köp i usa för 4200:- hade ju varit bra mycket trevligare såklart. Men men, smakar det så kostar det. Får väll trösta mig med att jag betalar champagne fest åt Jens på Nordisk film.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome
Internet uppkopplingen 400kr

?

Det följer väl inte ens med ett spel till ps3..

Permalänk
Avstängd

Han menar väll trådlöst osv för att komma ut på nintendo store och liknande.
Nej inget spel medföljer, bara GT HD som man får ladda ner gratis från PSN.
6000:- tyckte jag var ok, men sen kommer störda Monopol Nordisk Film och tar åt sig allt. Typiskt vårt jädra land, det komiska är ju dock att dom försöker få det till att det är momsen enbart som gör det vilket är skitsnack i högsta grad.

Permalänk

för en spelkonsoll,nej,för en multimediamaskin,perhaps.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

7000kr är för dyrt. Visst jag har råd men svider det gör det. Typiskt vårt land, man har vant sig antar jag väl :/ Jag gav 5000kr för mitt och jag har haft det i över en månad. Beställ från USA som jag. www.dvdvoxoffice.com när man gör en beställning så kommer en sida där man kan kryssa i att man vill ha det skickat som "gift" och man kan skriva sitt egna gift brev osv. Dom lägger den även i en speciel gift påse. Jag vet iaf att spelen skickas gratis, hur det är med en hel maskin vet jag ej. Det får ni kolla upp själva.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Avstängd

Ps3 från dvdboxoffice kostar 25$ + 2.5(eller 5$) / lb, så det blir inte sådär billig frakt. Och dessutom ha en liten chans att åka på moms pga den är så pass stor och utmärkande gör det inte värt det. Skillnad på ett spel som är ett litet paket jämfört med en ps3a.

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr är det lite för dyrt, funderade på att köpa en trots att den skulle kosta typ 6000kr men nu när det har lagts på ännu en tusenlapp så har jag ändrat mig.

Tycker att de borde göra en billigare version för oss som bara vill spela de exklusiva spelen men inte vill betala tusenlappar för saker vi inte tänker använda.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Kan ju också posta denna här så man kan se hur underbart billigt sverige är
"http://ps3.qj.net/uploads/articles_module/80698/bestbuy2_qjpr..."
Ps3+extra hk+2 spel för runt 5500:- Ett pris som hade varit runt 8600 i Sverige om man nu säger 7k för ps3, Älskar sverige ibland.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010

Tycker att de borde göra en billigare version för oss som bara vill spela de exklusiva spelen men inte vill betala tusenlappar för saker vi inte tänker använda.

+1

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

För dyrt, på tok för dyrt. Speltitlarna är inte tillräckligt starka (just nu) för att kompensera konsolpriset.

Visa signatur

.

Permalänk

Nej. Förut kunde man säga "Sextusen är jävligt billigt då en stationär BD-spelare som inte ens är lika bra kostar 12.000:-", nu är det en helt annan situation. Vi i sverige får den rejält mycket dyrare än vi borde fått den - även med vår höga moms inräknad.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Köper man den som blue-ray spelare, nej 7000:- kan du hellre lägga på en extern.

Köper man den som spelkonsoll, nej 7000:- är löjligt dyrt, du får inte med några spel och finns knappt några spel att köpa till.

Köper man den som både och, nej 7000:- är fortfarande sinnessjukt dyrt, men hoppas att de enda som köper den faktiskt nyttjar till både och.

När några riktiga måste-spel finns ute så tycker jag den är värd 4000:-, för spelen kostar ju ett par tusenlappar till.

Permalänk
Avstängd

Jag kommer iaf köpa den vilket som nu har jag bestämt mig, orkar inte vänta tills julen för prisdropp. Kommer en del bra spel innan sommaren som man vill ha också.

Om ändå 360 hade haft bättre spel och en tystare maskin så hade man inte behövt köpa ps3 tvunget ;/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Jag kommer iaf köpa den vilket som nu har jag bestämt mig, orkar inte vänta tills julen för prisdropp. Kommer en del bra spel innan sommaren som man vill ha också.

Om ändå 360 hade haft bättre spel och en tystare maskin så hade man inte behövt köpa ps3 tvunget ;/

Men nu har inte 360 bra spel enligt dig, så du får punga ut 7000kt hf

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

Danke
Vad gör man inte för att kunna lira RPG ;>
Om man inte hade kunnat köra ps2 titlar hade jag dock väntat tills Heavenly sword kommit. Men måste spela FF12 och GOW innan ;>

Permalänk
Medlem

Nej inte en chans i helvete att det är.

Permalänk
Avstängd

Enda som tycker det är värt det fast den nu kanske kommer kostar 7000:- är dom som faktiskt kommer använda blu-ray skulle jag tro.

Har ex en polare som fortfarande tycker 7000:- är billigt, då får han en rätt bra blu-ray spelare + något man kan spela på(sport spel för han)
Sitter man dock inte på en fet full hd-tv förstår jag att det känns jädrigt mycket, precis som för mig som inte ens har en hd-tv atm utan kör 480p 52" projektions-tv och inte kan använda blu-ray osv direkt.

Om man bara vill spela är det inte värt 7000:- egentligen, men men

Permalänk
Medlem

7000:- är förjävla mycket pengar, samtidigt finns det folk som gladeligen pungar ut 5000-7000 för high end grafikkort bara för att kunna köra nya spel med något högre upplösningar. Det jävliga är att dessa personer oftast brukar upprepa sådanna inköp med 1-2 års intervall.

Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte förstå hur då PS3an kan få så mycket kritik riktad mot sig för att vara dyr, den är ju betydligt mer prisvärd än ett 8800GTX.

För mig är 7000 rätt mycket pengar, allafall i dagsläget. men om man ser till vad man får för de pengarna så är den prisvärd. Att argumentera att den bara är en "spelkonsoll" håller inte, visst är det det enda man utnytjar den till så kommer den inte vara mer men den har betydligt mer potential än så. Köper man en dator för 30.000:- enbart för att spela på så kommer det ju inte vara mycket mer än en jävligt dyr spelmaskin heller. Helt upp till var och en hur mycket man väljer att utnytja.

Permalänk
Medlem

Om man jämför med andra Blu-ray spelare så är det ett kap.

Som endast spelmaskin så är det dyrt.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

7000:-

Det får man ju en bra dator för (om du bygger den själv).

Permalänk
Medlem

Är hutlöst dyrt!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Bluray? pffft!
Sony sköt sig själva i foten när dom portade pronbolaget från formatet. Kommer ihåg att redan filmen Pirates släpptes i en fin utgåva med både vanlig DVD och HDdvd.
Känns som om man ska ha något för att spela upp HDfilm, känns HDdvd ett säkrare val (också crackat val).

Permalänk
Medlem

OnT 6300 utlovades mig, 6300 ska jag ge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Bluray? pffft!
Sony sköt sig själva i foten när dom portade pronbolaget från formatet. Kommer ihåg att redan filmen Pirates släpptes i en fin utgåva med både vanlig DVD och HDdvd.
Känns som om man ska ha något för att spela upp HDfilm, känns HDdvd ett säkrare val (också crackat val).

OfT Sony har knappast portat nån, de släpper själva sånt till sitt helt egna format UMD tom.

jag måste missat Pirates,, faktum är att varken HDDVD eller BluRay är så vanligt och endast BluRay har exponering på elektronikstormarknader öht.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

AndreaX, japp, men nu har porrbranschen valt HD-DVD och segraren är i och med detta korad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torkel2k
AndreaX, japp, men nu har porrbranschen valt HD-DVD och segraren är i och med detta korad.

knappast, jag redan har förklarat varför i nån av nyhetsposterna om BluRay. kolla där och bliven vederkvickt och upplyst..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666 Bluray? pffft!
Sony sköt sig själva i foten när dom portade pronbolaget från formatet. Kommer ihåg att redan filmen Pirates släpptes i en fin utgåva med både vanlig DVD och HDdvd.
Känns som om man ska ha något för att spela upp HDfilm, känns HDdvd ett säkrare val (också crackat val).

Dom har aldrig sagt nej till porr på blu-ray, rykten är trevliga när alla klistrar fast dom i skallen. Sen kommer Total-HD antagligen vinna kriget till slut.

torkel2k: Jämföra nu med betamax / vhs kan du omöjligt göra, det har sagts tusen miljoner gånger på alla sidor.

Inlägg redigerat av GAPa. Inga personangrepp här, tack! Läs § 1 i reglerna och pm skickat till dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
7000:- är förjävla mycket pengar, samtidigt finns det folk som gladeligen pungar ut 5000-7000 för high end grafikkort bara för att kunna köra nya spel med något högre upplösningar. Det jävliga är att dessa personer oftast brukar upprepa sådanna inköp med 1-2 års intervall.

Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte förstå hur då PS3an kan få så mycket kritik riktad mot sig för att vara dyr, den är ju betydligt mer prisvärd än ett 8800GTX.

För mig är 7000 rätt mycket pengar, allafall i dagsläget. men om man ser till vad man får för de pengarna så är den prisvärd. Att argumentera att den bara är en "spelkonsoll" håller inte, visst är det det enda man utnytjar den till så kommer den inte vara mer men den har betydligt mer potential än så. Köper man en dator för 30.000:- enbart för att spela på så kommer det ju inte vara mycket mer än en jävligt dyr spelmaskin heller. Helt upp till var och en hur mycket man väljer att utnytja.

De du talar om som köper sk high-end kort är en ytterst marginaliserad grupp och de dyraste korten står för ca 2-4% av marknaden. Så de personerna kan förmodligen slänga ut de 7000 kr som PS3 kostar.

För oss andra är det dock ett oerhört saftigt pris och jag kan inte på något sätt motivera mig själv till att lägga så mycket pengar på en spelkonsoll.