Iomega lanserar 2 terabyte nas

Permalänk
Melding Plague

Iomega lanserar 2 terabyte nas

Iomega har lanserat två nya nas-enheter för hemanvändare och mindre företag. De ingår i Storcenter Pro-serien och har en lagringskapacitet på 1 respektive 2 terabyte samt en gigabit-anslutning.

Läs nyheten: Iomega lanserar 2 terabyte nas

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Den där vill jag dra med till DH...

Permalänk

Känns nästan lite väl kraftfull för "bara" 4 diskar dock...

Hur som helst en intressant produkt, men i dagsläget är den troligtvis på tok för dyr för att vem som helst skulle bli intresserad.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det skulle vara fint att ha en sån där, men bara lådan går väll loss på 5000. Då kan man lika gärna köpa en dator istället.

Permalänk
Medlem

lådan? måste man alltså INTE köpa diskar fån de också??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
lådan? måste man alltså INTE köpa diskar fån de också??

Ingår: Four (4) 500GB SATA-II Hard Drives

Permalänk
Medlem

"Next Generation NAS is Industry's First 1TB Product With True Hot Swappable Drives for Less Than $800."

Så kring 7000-8000:- med alla importkostnader osv med andra ord.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
"Next Generation NAS is Industry's First 1TB Product With True Hot Swappable Drives for Less Than $800."

Så kring 7000-8000:- med alla importkostnader osv med andra ord.

Inte speciellt dyrt i jämförelse med vad det skulle kosta att bygga en egen dator med det.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
"Next Generation NAS is Industry's First 1TB Product With True Hot Swappable Drives for Less Than $800."

Så kring 7000-8000:- med alla importkostnader osv med andra ord.

För 1gb ja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
"Next Generation NAS is Industry's First 1TB Product With True Hot Swappable Drives for Less Than $800."

Så kring 7000-8000:- med alla importkostnader osv med andra ord.

10500:- med 4*500GB-diskar, och då räknat med lägre moms och direkt från dollar till sek... I själva verket säkerligen över 12.000:-

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spannen
För 1gb ja

Nä men för 1TB
Dyrt likväl

Permalänk
Medlem

ja, sådana dära NAS lösningar är alltis jävla dyra tyvärr ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Skulle ju inte tacka nej alltså...

Permalänk
Medlem

skulle ju inte tacka nej till den, men är det helt nödvändigt? inte för mig iaf... (ur privat perspektiv)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Stödjer den BitTorrent-protokollet? Om inte så suger den ju ännu mer (ja den suger med tanke på att den lär gå loss på över 11 lök i Sverige).
Det är ända skälet till att skaffa sån där, man säger åt den att tanka vissa torrents, sen kan den stå 24/7 i garderoben. (Eller så fixar man så man får ställa upp "webserver" i skolan, så har man 100mbit och leka med. )

Permalänk
Medlem

En NAS är en NAS och ska inte ha en massa klientprogram som bittorrent osv. Det tycker jag iaf. Det får man ha en riktig burk till.

Personligen hade jag lagt samma pengar på en vanlig burk. Hur mycket funktioner de än slänger in i NASen så kommer man alltid kunna göra mer med en burk. Enkelhet kostar, antar jag...