Permalänk

Ds Lite

tänkte inskaffa mig en ds lite (vit) och frågan är, vad är det som behövs för att kunna spela NDS- o Gba spel?(roms) samt titta på film o lyssna på musik? har hört om r4 o m3 simple kortet med det funkar juh inte med gba....o dsx är juh för mkt:P

Permalänk
Medlem

Är det verkligen nödvändigt med GBA? Dom du nämner, och supercard är bättre alternativ enligt mig...

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk

Du får väl köra med vanliga M3.
Men med M3 får du hålla på o mixtra med alla roms vilket kanske inte är så kul kanske. Dessutom måste du ha ett passcard för att kunna spela.

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Kör supercard själv, inte så fruktansvärt glad över mitt köp men helt klart nöjd.
Batteritiden ligger på ~60% av originaltiden men det kan jag leva med.

G6 är nog den du vill ha om du vill ha GBA-support.

Permalänk
Medlem

köp en billig EFA linker..till GBA och skaffa sedan det billigaste för NDS spel, typ R4.
Men allt i ett är nog bara att glömma.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

har blivit lite "små kär" i DS lite på sista tiden och tänkte slå till på en inom kort.
har några frågor:rolleyes: :
1. kan man lägga in mp3s på den?
2.kan man konvertera och se på filmer på den?
3.hur stort sparnings utrymme har man?kan man köpa större?isf vad?
3.går det att använda sej utav homebrews?isf,är det svårt att fixa?
4.vad är det där DS extrem?nått som rekomenderas att också införskaffas?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

4.vad är det där DS extrem?nått som rekomenderas att också införskaffas?

nått som underlätter punkt 1-3. (båda treorna)

låter mer som det är en PSP du vill ha annars..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

summerade svaren fint där med 1 svar;)..danke.
psp har jag redan,men är så lockad att få testa på alla mario spel samt få testa på alla egenskaper den har(touch screen osv)
.jaja,tack iaf,det blir ett köp:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
summerade svaren fint där med 1 svar;)..danke.
psp har jag redan,men är så lockad att få testa på alla mario spel samt få testa på alla egenskaper den har(touch screen osv)
.jaja,tack iaf,det blir ett köp:)

Mange ring mig nån dag så kan jag komma ut med min DS lite som jag har DS-extreme i så kan du får prova själv och se

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Mange ring mig nån dag så kan jag komma ut med min DS lite som jag har DS-extreme i så kan du får prova själv och se

det kan jag göra:).
printa ner ditt mobil nr i ett mail(ditt nr försvan när min mobil dog=/) så slår jag en pling.i helgen går det ej,men till veckan eller nästa helg så ska det gå bra:).

sorry OT:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

R4 har bara varit plugg and play, alla spel jag har testat funkar utan problem. Laddar snabbt och har fungerat bra för mig.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Med en GBA-slotlösning måste du flasha om rommarna, med en NDS-variant slipper du det antagligen, men den senare stödjer inte GBA-grejer.

Bästa är väl egentligen att köpa båda delarna, vet inte hur bra ezflashv är men den finns i ett paket med nds-lösning som tar microsd, gba-lösning för sådana spel + inbyggt rumble pack och minne för opera.

Visst kan man ha R4/M3 simply och ett M3 lite exempelvis?

Permalänk

Jag var sugen på att skaffa DS Lite innan, men det blev ett Wii istället.
Det som jag kollade på då var ett M3 Lite micro med Passcard 3.
Verkar som det skulle klara det mesta utan några större problem.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....