Import sidor där man inte behöver betala med kredit kort?

Permalänk
Medlem

Import sidor där man inte behöver betala med kredit kort?

Hej, på jakt efter en import sida där man inte behöver betala med kredit kort/Paypal eller liknade. Vill helst ha om det finns och går en sida där man kan betal på postförskott/faktura eller med bankort(Mastro)(Om det nu går att betal över internet med bankort)

Är på jakt efter spelet Blitz: The leuage till 360.

Har kollat Play-asia.com, Play.com, dvdboxoffice.com.

Permalänk

Ingen kommer skicka något till ett annat land med postförskott eller faktura.
Maestro kan du överhuvudtaget inte betala över internet med, jag föreslår att du skaffar e-kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Ingen kommer skicka något till ett annat land med postförskott eller faktura.
Maestro kan du överhuvudtaget inte betala över internet med, jag föreslår att du skaffar e-kort.

Ok, vad synd. Kostar E-kort nått?

Edit: Läst lite om det på swedbank, men det fungear då att betala med e-kort om man har Maestro bank kort?

Permalänk
Avstängd

förstår inte varför man har maestro , kortet e ju värdelöst...

skaffa mastercard istället (16års gräns på det)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
förstår inte varför man har maestro , kortet e ju värdelöst...

skaffa mastercard istället (16års gräns på det)

Har alltid haft det, orkar inte/ vill inte skaffa Mastercard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Har alltid haft det, orkar inte/ vill inte skaffa Mastercard.

Inte svårare än att du inte kommer kunna handla utomlands.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Inte svårare än att du inte kommer kunna handla utomlands.

Måste finnas nått annat sett för folk som inte pallar gå till banken:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Måste finnas nått annat sett för folk som inte pallar gå till banken:p

Enklast är ju om du helt enkelt skaffar ett ordentligt kort.
Många tror ju att bara för att man skaffar ett Visa eller Mastercard så får man en massa kredit och annat men det stämmer inte, om man inte ansöker om sådant också. Man kan skaffa ett vanligt bankkort från visa eller MC också, och det fungerar precis likadant som ett maestro-kort, bara det att det är giltigt världen över och på internet.

Andra alternativ är ju e-kort. Det använde jag själv i början och det fungerar (lite omständigt och bökigt, men det funkar). Jag laddade helt enkelt hem ett litet program från swedbank (fsb) som genererade ett giltigt kortnummer när jag behövde det, sen knappade jag in det och pengarna drogs från mitt konto. Det fungerade dock inte alltid. Vissa ställen kräver ett riktigt kort, så enkelt är det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Inte svårare än att du inte kommer kunna handla utomlands.

Rätt korkat att använda ett kort kopplat till sitt transaktionskonto.

Som sagt, skaffa e-kort. Jag sitter också med maestro och swedbank och kör med e-kort. Finns liksom ingen anledning att skaffa ett mastercard/visa när man har e-kort, enda stället jag stött på där e-kort inte fungerar är SFs internetbetalning då man måste ha ett fysiskt kort att dra i deras automat.

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara korkat? Har ett visa med kredit på 10 000 kr som är kopplat till mitt konto. Funkerar helbra. Mindre bök än med E-kort, funkar ÖVERALLT (där dom tar kort vill säga).
Kontanter är ju bara jobbigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Enklast är ju om du helt enkelt skaffar ett ordentligt kort.
Många tror ju att bara för att man skaffar ett Visa eller Mastercard så får man en massa kredit och annat men det stämmer inte, om man inte ansöker om sådant också. Man kan skaffa ett vanligt bankkort från visa eller MC också, och det fungerar precis likadant som ett maestro-kort, bara det att det är giltigt världen över och på internet.

Andra alternativ är ju e-kort. Det använde jag själv i början och det fungerar (lite omständigt och bökigt, men det funkar). Jag laddade helt enkelt hem ett litet program från swedbank (fsb) som genererade ett giltigt kortnummer när jag behövde det, sen knappade jag in det och pengarna drogs från mitt konto. Det fungerade dock inte alltid. Vissa ställen kräver ett riktigt kort, så enkelt är det.

välj att kortet ska vara för flergångsköp så kan det funka bättre. vissa ställen verkar spärra sig själva när de kollar kortet annars verkar det..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
välj att kortet ska vara för flergångsköp så kan det funka bättre. vissa ställen verkar spärra sig själva när de kollar kortet annars verkar det..

Ja det vet jag, men det var just det där med "vissa ställen"
Sen är det väl mest att iaf jag tyckte det var lite omständigt med det där att behöva fixa nya nummer och sånt varje gång man skulle använda det.

Jag har i vilket fall skaffat mig ett riktigt visa-kort sedan många år tillbaka, så jag behöver inte böka med e-kort längre. Men för de som inte har ett så är det ju en fungerande läsning i de flesta fall.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ja det vet jag, men det var just det där med "vissa ställen"
Sen är det väl mest att iaf jag tyckte det var lite omständigt med det där att behöva fixa nya nummer och sånt varje gång man skulle använda det.

Jag har i vilket fall skaffat mig ett riktigt visa-kort sedan många år tillbaka, så jag behöver inte böka med e-kort längre. Men för de som inte har ett så är det ju en fungerande läsning i de flesta fall.

fyll på lite mer kosing och ta flergångs då då så slår du 2 kort i samma smäll. (sabbar iof poängen med e-kort delvis men men..)

jag visste inte att man kunde ha e-kort utan att ha ett riktigt också förresten?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
fyll på lite mer kosing och ta flergångs då då så slår du 2 kort i samma smäll. (sabbar iof poängen med e-kort delvis men men..)

jag visste inte att man kunde ha e-kort utan att ha ett riktigt också förresten?

Bara du har ett konto så funkar det. Så var det för mig ialalfall. Fast det kan juv ara för att jag har ett riktigt transaktionskonto (har jag för mig att det heter) och inget vanligt personkonto.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Bara du har ett konto så funkar det. Så var det för mig ialalfall. Fast det kan juv ara för att jag har ett riktigt transaktionskonto (har jag för mig att det heter) och inget vanligt personkonto.

ja jag vet knappt själv, jag har ett konto jag kan göra transaktioner med så det måste det ju va..

har sett att Nordea kallar sina personkonton, de använder ju personnummer också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ja jag vet knappt själv, jag har ett konto jag kan göra transaktioner med så det måste det ju va..

har sett att Nordea kallar sina personkonton, de använder ju personnummer också.

I vilket fall så behöver man iallafall inte ett riktigt kort för att använda e-kort. Skulle man behöva det så går ju lite av poängen med e-kort bort

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Men det är kanon att E-kort fungerar med Maestro bank kort. Ska kolla på det senare i kväll. Tack för hjälpen alla.