BFG lanserar vattenkylt Geforce 8800

Permalänk
Melding Plague

BFG lanserar vattenkylt Geforce 8800

Tillverkaren BFG har idag släppt ett Geforce 8800 GTX-baserat grafikkort som har en förmonterat vattenkylningsblock, Arctic Silver-kylpasta och något högre frekvenser på kärna och minne.

Läs nyheten: BFG lanserar vattenkylt Geforce 8800

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Annars är det väldigt intressant med sådana produkter. Fler och fler investerar ju i vattenkylning, varför ska man då behöva mista garantin bara för att vilja använda den. Helt rätt BFG, mer sånt.

Att priset sen visade sig vara rätt hutlöst är en annan sak...

Permalänk
Medlem

har för mig att jag sett detta på dustin ett bra tag?

Permalänk
Medlem

gammalt kort? Pg_ice har haft det över 1 vecka.

Permalänk
Medlem

Såg det på dustin för ett tag sedan, 6800 kr är lite väl mastigt, det blir ca 1800 för vattenblocket, något rich i min mening.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Har funnits på db i mer än en månad. Kom det alltså ut idag?hmm..

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem

8300kr,, nice

Permalänk
Medlem

Är Swec lite efter kanske? Läst det här på både bit-tech, NH och TS.. Och så har jag sett det i ett antal affärer....

Gamla nyheter är inte kul..

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Eller så kirrar man ett 8800 och fixar vattenblock från www.ekwaterblocks.com
Där kostar ett vattenblock till 8800GTX med plexitopp 680kr. Så har man tjänat en hel del plus att man har ett snyggare block som säkert presterar mycket bättre också. Klocka kan man göra själv.

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag har sett detta på Webhallen i evigheters evighet. Väldigt skönt kort annars. Ska köpa det (eller snarare motsvarande nästa år) när jag flyttar hem från USA och får ordning på ekonomin.

Permalänk

Detta är skitgammalt ju:P Har sett det på dustin för typ 8000 kr eller något ...

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Nyheten är gammal men det är positivt att det kommit ett kort med vattenkylning. Bara att hoppas att det dyker upp passiva luftkylda kort snart.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Vaför överhuvudtaget skriva att det är en gammal nyhet? En vecka tex..
Det var en nyhet för mig iaf... En nyhet är en nyhet om en inte viste det innan.

Mumsigt kort Värt pengarna.. NÄ!

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Vaför överhuvudtaget skriva att det är en gammal nyhet? En vecka tex..
Det var en nyhet för mig iaf... En nyhet är en nyhet om en inte viste det innan.

Många förstår inte det tyvärr.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Det är samma "Herman Ulltin" som verkar skriva alla artiklar och jag antar att det här inte är någon nyhet?

Permalänk
Medlem

Men då swec tidigare skrivit att BFG lanserat dessa kort så kan detta OMÖJLIGT vara en nyhet. Möjligtvis ny kunskap men hur skulle det se ut om allting rapporterades varje dag för att personer som besöker swec för första gången ska få veta allt?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Sluta gnäll om den är ny eller inte... Bara för att du känner till det så betyder det inte att alla andra viste om det? Själv använder jag bara sweclockers som nyhetskälla och tyckte det var en bra nyhet. blev väldigt imponerad över kortet! ett sådant hade man velat ha

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
Sluta gnäll om den är ny eller inte... Bara för att du känner till det så betyder det inte att alla andra viste om det? Själv använder jag bara sweclockers som nyhetskälla och tyckte det var en bra nyhet. blev väldigt imponerad över kortet! ett sådant hade man velat ha

TVÅ sånna skulle man vilja ha:P

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Saken är den att BFG hade 3st olika vattekylda sådana här kort tidigare. En för varje infästings-standard av vattenkylning. Dvs 1 kort för 1/2-tums-, 3/8-tums- samt 1/4-tumsslangar.

Nu har istället BFG tänkt om och lanserat ett kort som klarar alla olika standarder och därmed även släppt en press-release för detta "All Fitting" kort.

Permalänk

En riktigt positiv sak är att det är one-slot

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |