Seagate visar upp trådlös bärbar lagringsenhet

Permalänk
Melding Plague

Seagate visar upp trådlös bärbar lagringsenhet

Seagate visade nyligen upp en mycket intressant produkt på Demo 07-konferensen som just nu pågår i Palm Desert, California. Det handlar om en mobil trådlös hårddisk på 20 gigabyte som går på batterier och som främst är tänkt för mobiltelefonmarknaden.

Läs nyheten: Seagate visar upp trådlös bärbar lagringsenhet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Bästa nyheten på länge tycker jag.

Permalänk

Hmm, den här känns nästan lite före sin tid. Eller behöver man 20GB diskutrymme till mobilen idag?

Permalänk
Medlem

Allt som kommer är bra Då kan de göra den ännu större tills det verkligen behövs!

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Hmm, den här känns nästan lite före sin tid. Eller behöver man 20GB diskutrymme till mobilen idag?

Behöver man mindre så behöver man nog ingen extern disk.
Dessutom så är det väl inte så lätt att göra mindre hårddiskar idag utan att bygga om fabrikerna?
(Ja jag vet att 1-tums diskar finns...)

Permalänk
Medlem

Perfekt till laptopen annars, lite liten kanske. Men sladdar är så galet störande, stör mig tom till IR-adaptern till den trådlösa musen. Synd att man inte har Bluetooth, BT-möss är ju klockrent.

Permalänk
Medlem

är den iduktionsladdad och vattentät också så sägar jag

(med reservation för det eventuellt störpotentiella i att göra så om isolering inte får plats tillräckligt..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Kanske något till den bärbara mediaspelaren?

Alltså inte 20GB MP3 men kanske 20GB Film... xD

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, ska man alltså bära runt på hårddisken i fickan eller någonting och låta mobilen ansluta till den varje gång man vill använda den? Vad är smidigt med att gå runt med en hårddisk i fickan?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Jag fattar inte, ska man alltså bära runt på hårddisken i fickan eller någonting och låta mobilen ansluta till den varje gång man vill använda den? Vad är smidigt med att gå runt med en hårddisk i fickan?

Själv går jag runt med en PSP i fickan när jag är ute. Mobil i den andra. Plånbok. Man får på sig ganska mycket. En hårddisk som är mobil känns som något riktigt stort. Man kommer hem, så lägger man den på skrivbordet. Vipps, så kommer man åt den från datorn också. (Nu är det säkert inte så med den här produkten, men det är nog inte lång tid dit.)

Man ska över till kompisen/tjejen/tråkig släktträff. Man tar med sig hårddisken i fickan med filmer och whatnot.

Detta i kombination med trådlös ström (genom induktion) blir finemang!

Permalänk
Medlem

åå nej en till grej att ladda

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

får hoppas den har nån sorts brandvägg :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive