Snabb hjälp med mitt PS3 bara!

Permalänk
Medlem

Snabb hjälp med mitt PS3 bara!

Skulle vara jätteschysst ifall någon kunde hjälpa mig ställa in min PS3 till 480i composite/scart. Grejen är att jag köpte mitt PS3 i USA när jag var där för en månad sen ungefär och spelade det på en HDTV. Jag hadde det inställt för att skicka en HDMI 720p signal. Nu är jag däremot i Sverige! Jag har beställt en HDTV som dyker upp snart hoppas jag men nu pallar jag f*an inte vänta mer! Jag måste bara spela på den lite på min gammla TV. Men grejen är att jag får bara en svart bild! Jag ser ju inte hur jag skall ställa tillbaks! Så skulle någon kunna typ skriva en snabb guide? Typ start, vänst, vänster, ner, ner ,ner ,ner, X, höger osv. Ni förstår vad jag menar! Skulle vara underbart! Kan inte hålla mig längre! hehe

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att man ska hålla in power-knappen i 5 sekunder för att nollställa. Vet inte var jag läste det, men testa skadar ju inte.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Jag har redan testat det men den stängs ju bara av när man gör så. Typ som med en PC. Kan ingen bara starta upp sitt PS3 och navigera fram och sammtidigt skriva ner vilka knappar man trycker så att jag kan göra det "blint"?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

v v v v n n n n n n x x n n n x

prova det

edit: har lagt till ett n

Permalänk
Medlem

Förutsatt att ditt PS3 startar med Game menyn highlighted så trycker du;

4 gånger vänster
6 gånger neråt-pil
X
X
3 gånger neråt-pil
X
En gång neråt-pil
X
X

Sen ska det funka.

Eller om det inte funkar så prova att hålla fingret på Power-knappen (Inte PS-knappen) i 5 sekunder medans den startar så ska display-settingsen resetas.

Men bara för skojs skull prova att fixa det blint.. lite CSI/24/Actionfilm över det hela.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Hahaha najs gubbar Jag skall testa! Ni har båda två olika guider men skall se vilken som funkar! Sisst så testar jag den restart metoden.

Hmm det verkar inte funka med någon av metoderna. Fortfarande bara svart =(

EDIT: Är ni säkra på att ni gjort rätt? Hur kan ni ha två olika varianter?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Hmm.. i manualen står det såhär:

# If the video output settings do not match those required for the TV in use, the screen may go blank when the resolution is changed. The screen should, however, automatically go back to its original resolution after a while. If the screen remains blank for more than 30 seconds, turn off the system. Then touch the power button on the system front for at least five seconds to turn the system on again. The video output settings will automatically be reset to the standard resolution.

Jag har ingen aning om hur vi kan få två olika men jag ska prova igen. Brb.

OK, prova detta.

4 gånger vänster
6 gånger neråt
X
X
2 gånger neråt
X
X

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Hmm okej, men det kanske bara är när nått går snett. Typ som när man ändrar i windows på en PC så återställs allt inom 30sek om man inte rör något, vilket man oftast inte gör om allt är svart. Och att om man stänger av PS3an i just det läget så återställs allt. Men det har jag ju inte gjort så jag tror inte det kommer funka i detta lägen. Men jag skall testa så som du skrev nu. Brb

GÖÖÖT! Det funkar! Jag testtade med at hålla in startknappen flera gånger vid start osv och det funkade! Tack för hjälpen gubbar! Älskar er

EDIT, Haha nu när jag starta skiten så var det på spanska Nån av er har lurat maj! Nu behöver jag en till guide! haha, måste få tillbaks till engelska Jag kan inte ett smack spanska ju!

EDIT2: så fixat! Fyyy fad mycket sämmre det ser ut på en 480i TV mot en 42" HDTV!!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Fyyy fad mycket sämmre det ser ut på en 480i TV mot en 42" HDTV!!

Vilken tur då!

Hade det vart tvärtom hade jag blivit riktigt orolig, hehe!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Skönt det löste sig

Permalänk
Sötast

HAhahahah! Spanska! xD Underbart

Permalänk
Medlem

Ja du cloudstone, det var fyndigt med spanskan. Men när du ändå busade, skulle du passat på å fått honom att installera linux utan vetskap.

Permalänk

Jag var med om samma sak fär några veckor sen. Tog in mitt ps3 till expert och plugade in den till en hd-tv

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L