Webhotellet Rackspace satsar på Sverige

Permalänk
Melding Plague

Webhotellet Rackspace satsar på Sverige

Det englandsbaserade Webhotellet Rackspace tillkännagav att de storsatsar på Sverige. Ett nordenkontor skall öppnas i malmötrakten som skall agera på nordenområdet men med Sverige i fokus.

Läs nyheten: Webhotellet Rackspace satsar på Sverige

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ganska så ointressant för oss "vanliga"

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk

Aldrig hört talas om dem.

Permalänk
Medlem

Tycker det var rätt så intressant faktist.
1 % av all internet trafik är inte dåligt

de har redan en svensk hemsida
http://www.rackspacemanagedhosting.se/

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk

Hej hej alla!

Jag var inne på deras engelska sida. Vet inte riktigt vad jag tryckte på för länk när jag väl kommit dit. För helt plötsligt hamnade jag i en chatt med en av deras säljare.

Kul grej faktiskt. Visst inget nytt men ändå. Men det förslag jag fick för en 80Gb, 1Gb RAM och nån AMD processor skulle kosta 450$ i månaden. Dock ingick nån slags backup varje då.

Jag personligen tyckte det lät som mycket pengar. Är det?!?! Finns ju webbhotell som är betydligt billigare, men man får visserligen inte en egen server då.

/Danne

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojje_c1
Tycker det var rätt så intressant faktist.
1 % av all internet trafik är inte dåligt

de har redan en svensk hemsida
http://www.rackspacemanagedhosting.se/

Om man går in på deras sida och klickar på Linux hosting så skriver dom följande om sitt LINUX-PAKET, Hosting-paket baserade på Red Hat Linux:
I ALLA MANAGED HOSTING-LÖSNINGAR FRÅN RACKSPACE INGÅR
* bla bla
* bla bla
* Automatisk installation av Microsofts säkerhetsuppdateringar

Läskigt värre! Är inte allt för sugen på att få alla microsofts s.k. "(o)säkerhetsuppdateringar" automatiskt inlagda på min Red Hat server!

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janzzon
Om man går in på deras sida och klickar på Linux hosting så skriver dom följande om sitt LINUX-PAKET, Hosting-paket baserade på Red Hat Linux:
I ALLA MANAGED HOSTING-LÖSNINGAR FRÅN RACKSPACE INGÅR
* bla bla
* bla bla
* Automatisk installation av Microsofts säkerhetsuppdateringar

Läskigt värre! Är inte allt för sugen på att få alla microsofts s.k. "(o)säkerhetsuppdateringar" automatiskt inlagda på min Red Hat server!

Uppenbarligen är ju det fel. De har de ju bara kopierat windowshostning-sidan och skrivit om informationen på Red Hat-sidan. Lätt hänt.

Är inte de negativt (för företaget) att ha en så jobbig och relativt komplicerad URL? Det kan vara jobbigt att komma ihåg, för de eventuella kunderna då vill säga.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

dom kanske menar virussorterare, det kan ju vara intressant även på Linux om det ska vara mailserver etc.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Trist att det ska kosta så mycket pengar

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Malmö !

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNeXi
Uppenbarligen är ju det fel. De har de ju bara kopierat windowshostning-sidan och skrivit om informationen på Red Hat-sidan. Lätt hänt.

Är inte de negativt (för företaget) att ha en så jobbig och relativt komplicerad URL? Det kan vara jobbigt att komma ihåg, för de eventuella kunderna då vill säga.

Funderade också på det.

1. Rackspace.se verkar inte användas till något vettigt så man borde kunna köpa den för inte allför höga priser.

2. Rackspacehosting.se är faktiskt ledig.

Permalänk

go sweden trevligt att kunna profiliera sig som en internett främjande nation.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
go sweden trevligt att kunna profiliera sig som en internett främjande nation.

Än så länge i alla fall... http://www2.piratpartiet.se/nyheter/pressmeddelande_regeringe...

OT: Verkar som sagt inte vara ett webbhotell för vanliga dödliga hemsidor...

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]