OCZ lanserar minnen för Windows Vista

Permalänk

Varför blir alla så upprörda över detta? det är inget nytt direkt, man har ju kunnat köpa datorer i ett år typ som är vista-ready typ ... står så på alla HP på jobbet tex.

Låt dom hållas, ve f*n orkar bry sig lixom ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Det här har man inte vetat ganska länge nu då? Tror själv att det har stod i någon datortidning för runt 2 månader sedan. Herman Ulltin får sluta och skriva artiklar som är flera månader gamla och kalla det nyheter!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Computerville
Det här har man inte vetat ganska länge nu då? Tror själv att det har stod i någon datortidning för runt 2 månader sedan. Herman Ulltin får sluta och skriva artiklar som är flera månader gamla och kalla det nyheter!

nytt för mig.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
jag skulle vilja ha ett vista ready liv

inga problem, det är bara att skaffa dig färgade solglasögon och ignorera det faktum att det även finns trottoarer och sjukdomar fortfarande.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Computerville
Det här har man inte vetat ganska länge nu då? Tror själv att det har stod i någon datortidning för runt 2 månader sedan. Herman Ulltin får sluta och skriva artiklar som är flera månader gamla och kalla det nyheter!

LÄS istellet snälla.

minnena är helt nya!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
LÄS istellet snälla.

minnena är helt nya!

Hehe, NEJ, skulle inte tro det. Vart får du allt ifrån?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
jag tar en vista ready girlfriend.............och ett pack kondomer med ultimate smak

hahah, lmao,

on topic: löjligt att försöka med "for vista " knepen...

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

Det skulle ju dock kunna vara intressant om det är tänkt som en billig uppgradering för folk som inte har tillräckligt me dminne, men iom att det är OCZ som lanserat dem så känns det föga troligt att det skulle vara något budget alls över dem, iaf inte priset!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

OCH vad är problemet? när man ändå har 100-tals benämningar som låter minst lika "säljande" är det helt plötsligt FEL när vi inte haft ett NYTT OS på såååå länge...

det var samma sak med Windows ME.. och XP... och vista... och Vista 2020 (eller när det kommer ut hehe)

Nej seriöst kan man spendera 6 lakan på ett grafikort tex. kan man ju köpa lite minnen också.

men är inte hastigheten 667, mycket lägre än det som finns på tex. 2 gb paket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Minnestillverkaren OCZ har idag släppt två stycken minnespaket för det nysläppta Windows Vista. De har frekvenser om 667 samt 800 megahertz och kommer i storlekar om 2 eller 4 gigabyte.

Läs nyheten: OCZ lanserar minnen för Windows Vista

Vilket snack, vadå "Vista minnen"?! Bara nån muppet som köper detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Computerville
Hehe, NEJ, skulle inte tro det. Vart får du allt ifrån?

Sunnyvale, CA—January 30, 2007—OCZ Technology Group, a worldwide leader in innovative, ultra-high performance and high reliability memory, today announced their Vista Value Upgrade series which includes the highly anticipated 4GB (2x2048MB) dual channel kit. The new lineup of memory is optimized for perfect compatibility for those transitioning from Microsoft Windows® XP to Vista™.

Helt nya enligt OCZ, men tidigare kan de mycket väl berättat vad de har på gång.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en ny bildskärm snart...Se om jag kan hitta en Vista Ready LCD till datorn, så jag är hundra på att Windows Vista ser rätt ut på min dator...

Permalänk
Medlem

Senast jag tittade så kunde 32bitars vista "bara" allokera 3.7 GB i ram. Vad har hänt sedan dess?

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy

Helt nya enligt OCZ, men tidigare kan de mycket väl berättat vad de har på gång.

- Ja, det stämmer. Jag har HÖRT om den tidigare och visste att du skulle lanseras nu till Vista, ja dem är nya men det är ingen nyhet för mig iallafall.

Tänkte försöka förklara det sådär;

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Vista Ready GF kommer i tre färger och tre personligheter

ok vad har du för modeller och färger?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Så var det ja, den allokerar 4 GB max inlkusive GRAFIKKORTET och dylikt...
Det betyder alltså att man kanske inte kommer vilja ha det där kortet med 1 gig i minne ändå... Lite trist då 32bitarsversionen fortfarande verkar snabbare på alla sätt och vis... hmm, jag vill ju liksom inte köpa 2 st OEM då tappar man ju hela poängen med att köpa oem och jag tänker inte! INTE! lägga ut 4000 på vista. hmmm, jag väntar nog tills 64bitarsversionen ser ut att ha slätat ut rynkorna lite till....

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage