Michael Dell ny VD för Dell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Hellre Dell än HP. HP och Compaq har alltid varit skit.
Kommer ihåg Dells gamla 266MHzare. Fint turtlebeach ljudkort, kvalitetsskärm. Utomordenligt bra chassi för den tiden med bra kylningsmöjligheter. Fanns inget att klaga på överhuvudtaget.

Den uppfattningen har jag också delat... Har stor erfarenhet av båda två men faktum är att jag har börjat gilla HP mer och mer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

Jag gillar dell bättre än Hp för HP är bara snik ren skit, jag hatar Hp

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem

HP har väl alltid varit skit. Computeville jag trodde du menade Laptops, sorry

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Hellre Dell än HP. HP och Compaq har alltid varit skit.
Kommer ihåg Dells gamla 266MHzare. Fint turtlebeach ljudkort, kvalitetsskärm. Utomordenligt bra chassi för den tiden med bra kylningsmöjligheter. Fanns inget att klaga på överhuvudtaget.

Jag tror att det va så förr, men det har väl ändrats.
Förr så va Dell nr.1 men inte längre.

Permalänk
Medlem

Jag har dell liksom mina kompisar och de har fungerat utmärkt i flera år och alla är riktigt nöjda med sina köp. Nästa gång jag köper dator kommer jag kanske tom köpa en dell igen.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Hellre Dell än HP. HP och Compaq har alltid varit skit.
Kommer ihåg Dells gamla 266MHzare. Fint turtlebeach ljudkort, kvalitetsskärm. Utomordenligt bra chassi för den tiden med bra kylningsmöjligheter. Fanns inget att klaga på överhuvudtaget.

Alltid varit skit? Har levererat ca 2000 HP-datorer och kanske fått tillbaka 15-20 st. Det kallar inte jag skit.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Alltid varit skit? Har levererat ca 2000 HP-datorer och kanske fått tillbaka 15-20 st. Det kallar inte jag skit.

Nu menar jag inte skit som i att dom går sönder. Utan som att skärmar är absoluta budget med pixelfel och dålig färgåtergivning. Man kan inte få tag på drivrutiner utan är hänvisad till att köra in en ghost med massa blaj. Man kan med andra ord inte välja OS själv. Man har inga möjligheter överhuvudtaget med datorn. Sen om dom håller spelar inte någon roll.

Sedan deras excellenta strategi att sälja en då toppmodern Barton till morsan med bara 256Mb minne. Med allt deras blaj som installerats så går inte datorn igång knappt. Datorns prestanda sätter gränsen för hur snabbt internetsidor laddas, inte uppkopplingen. Den arbetar för fullt bara man surfar. En snabbare dator i samma rum laddar sidorna betydligt fortare. Formatera den kan jag inte göra då jag inte har drivrtuiner. Man kan inte se skillnad på det gula som markerar olästa meddelanden i hotmail och det vita på skärmen, inga inställningar hjälper utan att förstöra bilden helt.

En dell för samma pengar fick iaf tillräckligt med minne för att fungera som den ska, kombinerat med en skärm som kunde återge färger så man såg skillnad på gult och vit, utan en bunt döda pixlar.

Och nej, jag baserar inte mina åsikter endast på den compaqen.

Permalänk
Avstängd

[Ctrl]+[Alt]+[Dell]

Dell är väl sämst idag, med tanke på att folk köper inte skit lika mycket nu som förr.

Folk visste inte bätre förr när deras första dator köptes då det kördes massa reklam med Dell, men folk blir smartare och kollar mer på vad som är bätre.. men alla blir inte smarta alls och lever i det förgångna och snackar gärna skit om HP/Compaq som dom inte ens ägt.

Har ägt IBM->Dell->compaq->HP, så jag vet vad jag skriver om, dell har sämst support med verkar det som

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Nu menar jag inte skit som i att dom går sönder. Utan som att skärmar är absoluta budget med pixelfel och dålig färgåtergivning. Man kan inte få tag på drivrutiner utan är hänvisad till att köra in en ghost med massa blaj. Man kan med andra ord inte välja OS själv. Man har inga möjligheter överhuvudtaget med datorn. Sen om dom håller spelar inte någon roll.

Sedan deras excellenta strategi att sälja en då toppmodern Barton till morsan med bara 256Mb minne. Med allt deras blaj som installerats så går inte datorn igång knappt. Datorns prestanda sätter gränsen för hur snabbt internetsidor laddas, inte uppkopplingen. Den arbetar för fullt bara man surfar. En snabbare dator i samma rum laddar sidorna betydligt fortare. Formatera den kan jag inte göra då jag inte har drivrtuiner. Man kan inte se skillnad på det gula som markerar olästa meddelanden i hotmail och det vita på skärmen, inga inställningar hjälper utan att förstöra bilden helt.

En dell för samma pengar fick iaf tillräckligt med minne för att fungera som den ska, kombinerat med en skärm som kunde återge färger så man såg skillnad på gult och vit, utan en bunt döda pixlar.

Och nej, jag baserar inte mina åsikter endast på den compaqen.

Att man inte kan få tag på drivrutiner utan att köra in en ghost förstår jag inte alls vart du fått ifrån. Eftersom jag jobbar så mycket med HP-datorer så är jag ofta inne på deras sida och hämtar drivrutiner. Har aldrig varit något problem.

Sen att de säljer datorer med bara 256MB minne med massa skit förinstallerat är väl knappast exlusivt bara för HP. Glorifierar inte HP på något sätt, men jag tycker att de sköter sig fint.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Att man inte kan få tag på drivrutiner utan att köra in en ghost förstår jag inte alls vart du fått ifrån. Eftersom jag jobbar så mycket med HP-datorer så är jag ofta inne på deras sida och hämtar drivrutiner. Har aldrig varit något problem.

Sen att de säljer datorer med bara 256MB minne med massa skit förinstallerat är väl knappast exlusivt bara för HP. Glorifierar inte HP på något sätt, men jag tycker att de sköter sig fint.

Nu har ju jag mest erfarenhet av Compaq, same shit different name. Men det har varit ett jäkla problem med att få drivisar till morsans dator.

Och nej, det är inte exklusivt med hp med det där. Men när morsan köpte den såg jag ingen annan i den prisklassen som hade så lite minne. Det var svårt att hitta datorer alls som hade så lite. Och man ska väl kunna begära att datorn ska klara av hotmail.
Sådana irritationsmoment har jag aldrig sett med dell.

Permalänk

jag är inte helt säker men tämligen ganska, Varken Dell, HP, Compaq osv tillverkar väl knappast bara OEM datorer för medelsvensson utan även en hel del servrar, switchar och sånt intressant? Är väll mycket detdom tjänar på också? Företags saker.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Hellre Dell än HP. HP och Compaq har alltid varit skit.
Kommer ihåg Dells gamla 266MHzare. Fint turtlebeach ljudkort, kvalitetsskärm. Utomordenligt bra chassi för den tiden med bra kylningsmöjligheter. Fanns inget att klaga på överhuvudtaget.

Intressant att du nämner det. De delldatorer som jag sett från den gamla goda tiden höll förvånansvärt hög kvalitet, men sedan gick det utför i min mening. Minns vår laptop där först tangentbordet pajjade totalt, sedan blev det stort glapp i skärmen. Vi fick nytt tangentbord på garantin, men numera fungerar i princip ingenting på den. Batteriet är totaldött, cdläsaren fungerar inte och det sprakar konstigt ur högtalarna.
Dock får man lovorda dell för deras tillbehör.
HP å andra sidan har jag bara haft goda erfarenheter av.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Hellre Dell än HP. HP och Compaq har alltid varit skit.

Det kan inte ha varit så att du helt enkelt inte förstått dig på dem?

Eller du kanske uteslutande menar maskinerna som säljs på Siba, Onoff och liknande ställen? Det är ju allmänt känt att alla tillverkares "lågvattenmärken" säljs där och att det är en bra referens på vilka maskiner/modeller man ska undvika.

Om du avser deras servrar och arbetsstationer så får du nog ge dig. De maskinerna är det industriklass på och inga som helst problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Nu har ju jag mest erfarenhet av Compaq, same shit different name. Men det har varit ett jäkla problem med att få drivisar till morsans dator.

Och nej, det är inte exklusivt med hp med det där. Men när morsan köpte den såg jag ingen annan i den prisklassen som hade så lite minne. Det var svårt att hitta datorer alls som hade så lite. Och man ska väl kunna begära att datorn ska klara av hotmail.
Sådana irritationsmoment har jag aldrig sett med dell.

Det är ju egentligen inte krångligare än att man får vad man betalar för, speciellt när det gäller skärmar. Jag vet inte många TN-panelsskärmar jag tittat på som kan visa "Hotmail-färgerna" korrekt.

Däremot äger jag en dyrare Dell 2007WFP med S-IPS panel och den är grym rent ut sagt, både när det gäller färgåtergivning och kvalitet.

Jag sitter just nu på jobbet med en kraftfull HP workstation, och jag kan inte säga annat än att den är stabil och stabilt byggd, både på utsidan och insidan.

EDIT: dundermuppen hann visst före att nämna samma sak

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Jag såg registreringsdatumet för sent, annars hade jag förstått det direkt

Trodde du var en av den nyare årsmodellen som var blodigt allvarlig, hehe.

Ah, flera som använder regår för att se om personer är vettiga. Stämmer oftast rätt bra.
Ser man ju tydligt i denna tråd t ex.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
HP har väl för fasen ingen spel laptop överhuvudtaget. Säg någon HP som har ett 7900GTX eller ett äldre 7800GTX som min M170 har Det skulle jag bra gärna vilja veta Computerville. Jag är bra insatt i den bärbara marknaden, så visa mig en riktig HP gaming laptop.

Förresten så släpper Fujitsu sin nya laptop med ett 1900XT den mobila varianten t.o.m Fujitsu har en speldator till skillnad från HP Inget emot HP har ägt en själv, men att komma och påstå om det nu inte var ironi att HP tillverkar speldatorer måste vara ett skämt

nja lite från sannigen i dagsläget när HP äger VooDooPC och dom har sin sjusta laptop serie för gaming, envy tror jag den heter.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

"American components, Russian components. They are all made in Taiwan!" - Peter Stormare som Lev i Armageddon. Finns några få undantag bl.a. vad det gäller processorer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
nja lite från sannigen i dagsläget när HP äger VooDooPC och dom har sin sjusta laptop serie för gaming, envy tror jag den heter.

- Vänta lite nu, äger Dell Ailienware och HP äger VoodooPC?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Computerville
- Vänta lite nu, äger Dell Ailienware och HP äger VoodooPC?

Jepp, Hp äger VooDooPC, och Dell äger Alienware...

vet folk vad google är? googla efter era svar...

Permalänk
Avstängd

Ja eller vad sägs om att faktiskt läsa nyheten där det står att dell köpt Alienware?

Nåja jag hade en compaq när jag var liten som funkade skitbra. Lite väl mycket egna skumma progrm o skit på den från start kanske. Men den fyllde sin uppgift utan tvivel.

Idag har vi ca 150 st skräddarsydda dell dimension på jobbet som det spelas på i ca 13-14 timmar om dagen på och ca 20 timmar per dygn på helgerna. 7 dagar i veckan och bara stängt 2-3 dagar om året. Och de funkar riktigt bra. De första började dock paja efter ca 2,5 år men det är ganska förståeligt. de var ganska dammiga på insidan. Men vi ringde supporten och en tekniker kom och bytte grafikkortet samma dag eller dagen efter.
Vi har dock bytt ut de gamla nu mot nya så nu e det problemet borta.

Jag vet inte mycket om HP idag men Dell är det inget fel på. Även ifall jag inte skulle gå o köpa en oem personligen. Man köper märkesdateorer för supporten inget annat.
Dells problem som jag ser det är att de envisas med att bara sälja över nätet. Där tappar de alla kunder som vill gå in och klämma o känna eller bara småsnacka med tjatiga säljare på Siba osv

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv