Stort problem med sync med Wiimotsen

Permalänk
Medlem

Stort problem med sync med Wiimotsen

Nu har jag haft mitt Wii i några dagar, och efter jag spelade Zelda idag, knäppte av det och senare på kvällen skulle knäppa på det igen med min Wiimote så fungerade det inte. Mina Wiimotes har tydligen tappat Standard-syncen till mitt Wii.

Ja, både var syncade med standard-syncen och det fungerade att knäppa på och stänga av med båda.

Jag har försökt synca om som det står att man ska göra. Hålla in syncknappen på Wii:n och syncknappen på Wiimoten men inget händer direkt. Har gjort det när konsolen varit avstängt och när den varit på.

Är det någon som har varit med om detta problem och förhoppningsvis har en lösning?

Visa signatur

AMD vill, Intel kan! :]

Permalänk
Medlem

Jag har inte samma problem, men efter jag spelade zelda (ganska länge) så var jag tvungen att dra ur och i batterierna igen för att min wii mote "fuck up" sig, den lixom "hackade" eller laggade eller hur man nu ska beskriva det.
Självlart tror jag inte på att det har ett sammband med Zelda, men vem vet.
Någon som har en teori?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Jag ringde till Bergsala precis och de sa att jag skulle låta Wii:n vara urdragen i några timmar innan jag provade Standard-syncen igen. Får prova om det funkar.

Visa signatur

AMD vill, Intel kan! :]

Permalänk
Medlem

fyfan för trådlöst. krånglar på XBox, krånglar på Wii, kan ge mig fanken på att det kommer krångla på PS3 med..

hoppas på en sladdadapter eller nått.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid testa att göra såhär...

Starta upp Wiin, sedan när du är inne så trycker du på HOME, så trycker du på remote options eller vad det står..
Sedan trycker du på "Reconnect" och trycker in 1an och 2an samtidigt, detta löste iaf mitt problem..

edit:
om du har 2 motes så kan den ena vara "låst" att vara player 1 på ditt Wii, men det jag skrev ovan borde funka isf.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Du kan ju alltid testa att göra såhär...

Starta upp Wiin, sedan när du är inne så trycker du på HOME, så trycker du på remote options eller vad det står..
Sedan trycker du på "Reconnect" och trycker in 1an och 2an samtidigt, detta löste iaf mitt problem..

edit:
om du har 2 motes så kan den ena vara "låst" att vara player 1 på ditt Wii, men det jag skrev ovan borde funka isf.

Om jag inte har någon sync alls med min Wii kan jag såklart inte göra ett jota heller med mina Wiimotes. Då kan jag inte trycka på min HOME knapp heller vettu

Visa signatur

AMD vill, Intel kan! :]

Permalänk
Medlem

Jag hade varit hos en polare och lirat på hans Wii en gång, tagit med mina kontroller dit. När jag försökte synca igen hemma gick det väldigt svårt, höll inne båda ett tag men märkte ingenting. Tryckte då 5 snabba tryck ungefär på Wii:ets sync samtidigt som jag höll inne sync-knappen på Wiimoten. Detta funkade för mig, försöker att trycka lite hur som helst, kan funka...

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Oj... my bad

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm