Hjälp med nyinköpt xbox

Permalänk
Medlem

Hjälp med nyinköpt xbox

Tjena!

Har precis dratt hem en xbox från tradera med trasig dvd läsare.
Det första jag gjorde var att byta till en nästan oanvänd Philips läsare som jag hade liggandes. Såg då även att det var en xbox V1.0
Killen sa att den skulle vara softmoddad.

Startar den och möts av MS dashboard. Trodde då att jag blivit lurad och att den var original. Men den startade en backup utan problem.
Så han talade nog sanning endå.
En annan sak jag la märke till var att i "saves" låg det "Enigmah videomode switch".

Frågan är då denna. Hur skall jag göra för att byta dashboard?
Testade att starta Splintercell och loadade softmod installationen. Men den ville inte starta och allt blev svart, kan antingen vara det att det är en Classic (funka dock på en 1.6) eller att jag inte har senaste MS dashboarden. Har dock inget live kompatibelt xbox spel så jag kan uppdatera.

Hur skall jag göra? Jag vill kunna spela homebrew och emulatorer.

Hjälp uppskattas högt.
Mvh Majkey

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

tror det inte går att ha en annat dash :/ om man softat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
tror det inte går att ha en annat dash :/ om man softat

Joda, går det allt. Har softmoddat nåra stycken nu det senaste. Väldig enkelt. Men den här var verkligen knepig, eftersom det va en V1.0 så blev allt lite mer komplicerat. Ivf så frågade jag på Xbox-scene o grejer. Men det verkade inte som den va softmoddad utan TSOP flashad? ja nått konstigt va det, den hade iaf ett jävligt gammalt bios. Jag blev så trött på skiten, så jag tryckte på allt som gick på den där Ultimate Boot Disc som jag brännde ut, men likförbannad så bootade den MS Dash hela tiden. Jag gick över till Slayer skivan. Va lite skakis när jag bestämde mig för att flasha bioset. Då jag knappt visste nått om boxen visste jag juh inte direkt vad som skulle hända. Men swisch sa det bara och nu står det Evo-x snyggt uppe i hörnet när den startar Så allt löste sig tillslut. Så det var slutet på den här historien ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

hoppas du använde en lba48 igr patchat m8plus bios... eftersom du nu envisades med det

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
hoppas du använde en lba48 igr patchat m8plus bios... eftersom du nu envisades med det

/Daniel

Huh? Ingen aning, stog att det skulle fungera med en V1.0 iaf. Vad händer om det nu inte var ett sånt bios?

Den funkar bra nu men kan va lite seg i menyerna ibland.

edit lba48 var tydligen för att använda större hårddiskar, och igr för att kunna resetta biosen "ingame"

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

jag skulle använt x2 5035 bioset, speciellt om det gäller tsop för till den kan man göra alla inställningar till bioset i en inifil på e: mycket mycket smidigt

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
jag skulle använt x2 5035 bioset, speciellt om det gäller tsop för till den kan man göra alla inställningar till bioset i en inifil på e: mycket mycket smidigt

/Daniel

Okej. Vilkar fördelar har jag av det? du kan gärna ge några exempel. Flashar gärna om den om det skullle vara ett allternativ.
Mvh Majkey

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

mer än vad jag orkar skriva här, men mest att man i inifilen anvgör hur biosen skall uppföra sig, jag t.ex. avskyr uppstarts animationen... bara att ända så stängs den av, man kan skriva i vilken dash som skall startas och vart den ligger, mycket bra ifall man vill ha xbmc som startar osv

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
mer än vad jag orkar skriva här, men mest att man i inifilen anvgör hur biosen skall uppföra sig, jag t.ex. avskyr uppstarts animationen... bara att ända så stängs den av, man kan skriva i vilken dash som skall startas och vart den ligger, mycket bra ifall man vill ha xbmc som startar osv

/Daniel

Okej, låter bra. Men var lite skraj första gången jag flasha den så skulle helst inte vilja uppleva det igen ^^. Och vill jag ha en annan dashboard som autostartar så fixar Slayer skivan det åt mig Men tack endå, Mvh Mikael

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860