Två nya bärbara Core 2 Duo-modeller

Permalänk
Melding Plague

Två nya bärbara Core 2 Duo-modeller

Intel har utan att släppa ett pressmeddelande eller informerat media släppt två nya Core 2 Duo-modeller för den bärbara marknaden. De heter Core 2 Duo L7400 samt L7200 och är lågenergiprocessorer med relativt låga frekvenser. De kommer troligen ersätta älre Core Duo-modeller.

Läs nyheten: Två nya bärbara Core 2 Duo-modeller

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

bra för batteritiden hoppas jag.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
bra för batteritiden hoppas jag.

Vad får dig att tro det? :facepalm:

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk

"De heter Core 2 Duo L7400 samt L7200 och är lågenergiprocessorer med relativt låga frekvenser"

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

internet + ironi = inte alltid sant

Permalänk
Medlem

17watt låter ganska lite, det får mig att undra hur många watt som går att kyla bort med endast en kylfläns och säg en 120mm fläkt i chassiet som utblås, nån som har nån aning?

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna ha i sin kommande laptop...
Klarar de här av h264 1080p? Enda kravet jag har på laptopen prestandamässigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asshole
17watt låter ganska lite, det får mig att undra hur många watt som går att kyla bort med endast en kylfläns och säg en 120mm fläkt i chassiet som utblås, nån som har nån aning?

Det kommer antagligen att gå utmärkt med tanke på att en Fujitsu Siemens Lifebook med en Pentium M ULV 1.2 GHz (10W verkar den vara på) kyls helt utan fläkt.
Så en fet kylfläns borde klara detta helt utan problem Underbart...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Avstängd

Oj, tror ni man kan bygga ihop en helt passivt kyld stationär med den? Min laptop har ingen aktiv fläkt eftersom jag kör den på 600MHz, istället för 1.4GHz - den är KNÄPPTYST. Vore shysst med en helt passivt kyld dator. Vad kostar CPUn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Oj, tror ni man kan bygga ihop en helt passivt kyld stationär med den? Min laptop har ingen aktiv fläkt eftersom jag kör den på 600MHz, istället för 1.4GHz - den är KNÄPPTYST. Vore shysst med en helt passivt kyld dator. Vad kostar CPUn?

Processorn kostar väl en del, men moderkorten för s479 till stationära är väldigt billiga idag, ca 1000kr och uppåt kan du få dem för

ECS 945GTY-M, 1.099:-
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324694

Asus N4L-VM DH, 1.249:-
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319726

Sen finns det dyrare kortet. De två bästa korten idag är MSI 945GT-Speedster-A4R och AOpen i975Xa-YDG. Finns att köpa på komplett och datorbutiken.

Den billigaste C2D mobile är T5500, finns för ca 1700kr på bla Multitronic och Shg.biz. Denna processor behöver bara en kylfläns i still med Thermalright XP-120..

Permalänk
Avstängd

Tack för informationen, ska genast titta och fundera lite! : O )

Permalänk
Medlem

Onekligen intressant, men jag är mer intresserad av deras U serie av processorer. Nuvarande U2500 och kommande U7500.

När de gör en ny Uxxxx-processor med 45nm Penryn så blir det ett garanterat nytt köp av en bärbar dator. Kommmer dock inte hända förrän mitten av nästa år eller så, skulle jag tro.

Laserskärmar får gärna vara ute på marknaden då också; då har man en riktigt energisnål dator.