Produkttest: Leadtek Winfast Palmtop TV

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Leadtek Winfast Palmtop TV

Det analoga tv-nätet är snart bara en parantes i historieböckerna. Trots detta finns det fortfarande kvar en hel del hushåll som tar emot sin tv-signal analogt. Leadtek Winfast Palmtop TV är en liten usb-ansluten tv-mottagare som kopplar samman den digitala datorvärlden med den utdöende analoga sändningstekniken.

Läs produkttestet: Leadtek Winfast Palmtop TV

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tänk på att nästan alla som bor i lägenhet har analog kabeltv-nät...
Så en sådan här produkt är inte på något sätt utdöd.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Japp, alla med com hem kan fortsätta att se på billig anal-ogTV.
Ja är en av dem.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Once you go digital you never go back

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Tänk på att nästan alla som bor i lägenhet har analog kabeltv-nät...
Så en sådan här produkt är inte på något sätt utdöd.

Ja, precis. Så tänkte jag med. Jag bor i ett sådant hus.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriahg90
Japp, alla med com hem kan fortsätta att se på billig anal-ogTV.
Ja är en av dem.

Jag med.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Kanske var därför jag skrev "utdöende" och inte "utdöda".

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

xphaze, har du några mer skärmdumpar på kvalitén? Bilden i recensionen har så låg upplösning, skulle gärna se lite fler bilder om det inte är för mycket besvär. Gärna från komposit/s-video också. Fast du kanske redan har kopplat ur den?

OT, får ni behålla produkterna ni recenserar?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
xphaze, har du några mer skärmdumpar på kvalitén? Bilden i recensionen har så låg upplösning, skulle gärna se lite fler bilder om det inte är för mycket besvär. Gärna från komposit/s-video också. Fast du kanske redan har kopplat ur den?

OT, får ni behålla produkterna ni recenserar?

Klicka på bilden så får du den i högre upplösning. S-video gav identisk kvalitet.

Vågar inte skicka ut fler bilder på grund av upphovsrätten. Vi förlitar oss på något som kallas "bildcitat", men lagen är ganska svårtolkad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

hmm, varför inte köpa en vanlig pci tvkort då, så man kan köra andra analoga signaler in så som kamera etc, detta är bara till för tv, programvaran såg för jävlig ut, och jag som tyckte att powercinema till min DVB-T asus cunema 3000 såg halvkass ut

Permalänk
Medlem

Parentes?

Att kalla det analoga nätet för en parantes är fjantigt. Snarare historia.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
xphaze, har du några mer skärmdumpar på kvalitén? Bilden i recensionen har så låg upplösning, skulle gärna se lite fler bilder om det inte är för mycket besvär. Gärna från komposit/s-video också. Fast du kanske redan har kopplat ur den?

OT, får ni behålla produkterna ni recenserar?

http://www.sweclockers.com/info.php

Där står lite mer om produkterna som skickas till testare. Nu är det bland annat så att returfrakt får de som skickar stå för och då är de inte alltid intresserade av att få tillbaka produkten. Ibland skickas kylare från Taiwan eller liknande och det skulle vara en förlustaffär att betala för att få tillbaka dem. Blir också lite svårt att testa produkter om man inte har något att jämföra med (speciellt i vissa typer av tester). Det varierar alltså.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Någon som vet om denna mottagare är kompatibel med Windows Media Center?

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Kanske var därför jag skrev "utdöende" och inte "utdöda".

I mitt område i norrköping har tele2vision fått för sig att gå tillbaka till analog från digital (!) igen.. J**la gamla gubbar o tjärringar som klagar.. Men men, det är väl för 'svårt' för dom..

Xitac: Annars lär nog MP funka.. www.team-mediaportal.com

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
hmm, varför inte köpa en vanlig pci tvkort då, så man kan köra andra analoga signaler in så som kamera etc, detta är bara till för tv, programvaran såg för jävlig ut, och jag som tyckte att powercinema till min DVB-T asus cunema 3000 såg halvkass ut

Du kan köra in s-video/komposit i denna också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av poeman
Att kalla det analoga nätet för en parantes är fjantigt. Snarare historia.

"Det analoga tv-nätet är snart bara en parantes i historieböckerna."

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Helt OT men varför finns det inte en RSS-feed för nyheterna utan bara för annonerna och testerna? :/

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Helt OT men varför finns det inte en RSS-feed för nyheterna utan bara för annonerna och testerna? :/

Jodå, visst finns det. Här har du den: http://www.sweclockers.com/feeds/news.xml För mig med Firefox syns den dels om man klickar på rss-knappen i adressfältet och dels bredvid rubriken "Senaste nyheterna" på http://www.sweclockers.com/tester/.

Ha en fortsatt trevlig tid på SweClockers!

Permalänk
Medlem

Kan ni rekommendera någon till det digitala nätet då? Är sugen på att införskaffa en men jag vet ingenting om området..

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Tack GAPa, jag misstänkte att det bara var jag som inte kunde hitta dem men gav tillslut upp och bestämde mej för att de inte fanns.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze

"Det analoga tv-nätet är snart bara en parantes i historieböckerna."

undra snarare om inte TV-näten helt kort snart är en parantes i dem.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Notera att om man har en sådan här apparat måste man betala 166 kronor i månaden till Radiotjänst i Kiruna. Alla TV-mottagare är belagda med avgift, såvida man inte redan betalar för en annan apparat i huset.

Värt att tänka på när spionerna knackar på dörren.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
undra snarare om inte TV-näten helt kort snart är en parantes i dem.

Jag håller med dig. Det känns som att TV håller på att bli en generationsfråga.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Once you go digital you never go back

Jag har ComHem-s digitala TV utbudet och kan säga att det imponerar inte. Vissa program och TV kanaler har verkligen sunkig/ej ren Tv bild som man skulle kunna förvänta sig.
Om jag jämför analoga och digitala SVT1,2, TV4 och TV4 plus så är det inget man säger WOW.
Visserligren så har Digitala nätet högre upplösning om man jämför med analoga men det blir fortfarande ingen wow effekt.
Canal + och TV1000 likaså en del filmer kan rent ut sagt se ut som skräp i TV rutan.

Canal + kör med 704*576 och TV1000 kör med 720*576.
Kan tillägga att Canal + kör med DD, TV1000 gör inte det.

För att det skall märkas på LCD/Plasma så måste ComHem ha mycket bättre bilsignal.

Jag bor oxå i ett ComHem hus men jäkligt bra signal, så analoga kommer att leva vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Tänk på att nästan alla som bor i lägenhet har analog kabeltv-nät...
Så en sådan här produkt är inte på något sätt utdöd.

Exakt vad jag har, så det var lyckat att de testade just en analog produkt. Någon som känner till en liknande produkt som de anser vara bättre?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja påstå att en sånhär produkt e perfekt!
Precis vad jag har letat efter!
Nu kan jag ju ta med mig digitalboxen i båten och kolla på datorn! Behöver ingen TV med mig och har alla kanalerna!
Eller tänker jag fel nu?
Annars e det ju helt klockrent!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Kan ni rekommendera någon till det digitala nätet då? Är sugen på att införskaffa en men jag vet ingenting om området..

Jag har ett stycke MSI Sky-något för 395;- på DB.com/Komplett, etc.
Fungerar smärtfritt! Programvaran kanske är lite tråkig, men det kanske går att få det att fungera med alternativ programvara.
Men det är bra bild!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att byta ut fjärrkontrollen mot något annan? AIW-kontroller, multifjärr eller liknande?

Permalänk
Medlem

Det har ju dykt upp en hel del såna där AnalogTV -> USB det senaste. Denna hade till och med en S-Video kontakt. Men finns det ingen tvärt om, där man skickar ut bilden från usb till S-video? Har nämnligen ingen video ut på min laptop, så det hade vart lite småpraktiskt att ha en sån till den och slippa köpa en docka för 1500 pix

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk

Jag undrar hur bra det fungerade att spela in i MPEG-4 (divx eller xvid) ?
Vilket inspelningsformat var mest krävande för datorn?
Min dator ligger lite på gränsen med processorkraft. Har dock gott om RAM-minne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bber
Det har ju dykt upp en hel del såna där AnalogTV -> USB det senaste. Denna hade till och med en S-Video kontakt. Men finns det ingen tvärt om, där man skickar ut bilden från usb till S-video? Har nämnligen ingen video ut på min laptop, så det hade vart lite småpraktiskt att ha en sån till den och slippa köpa en docka för 1500 pix

Blir ju ett externt grafikkort då, på usb.. Skulle antagligen inte fungera särskilt bra..

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Kan ni rekommendera någon till det digitala nätet då? Är sugen på att införskaffa en men jag vet ingenting om området..

Jag har inte testat någon annan men denna som jag har asus My Cinema U3000
http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/2911-1618...

är jättebra, bara för fria kanaler men den har jätte bra mottagning, den har tom en extern antenn man får med att koppla in, och den är som 2 tändsticksaskar ihopfällbar

Programvaran är sådär, man kan inte ställa in grejor som med power dvd på en film men det har man ati tray till ^^

men den är snygg, ganska viktigt när man tittar på tv ofta, och om man vill se på tv när man surfar så kan man ha den always on top och då är det inget fult fönster som tex powerdvd igen när man ser dvd film i fönster utan en rektangel med små små linjer (listor runt om) som man kan välja storlek på, inspelningsfunktionen är bra, filerna kanske blir lite stora men man får med programvara att coda om den