Packa upp Filer automatiskt

Permalänk

Packa upp Filer automatiskt

jag vill att winrar filerna ska kunna packas upp automatiskt efter nedladdning. jag har utorrent. vad är kommandot till "packa upp här" i winrar

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Testpilot

Så här har jag skrivit:

"C:\Program\WinRAR\WinRAR.exe" X "%D"\*.rar "F:\uppackat temp\"

Den packar du upp alla rar-filer den hittar i den nerladdade mappen till F:\uppackat temp\ som är min mapp för uppackade saker.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ni får gärna vara lite mer utförliga i svaren, väldigt sugen på en sådan lösning sj. men får inte till det.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Testpilot

Högerklicka på en torrent i programmet och välj egenskaper. Gå till avancerat och fyll i kommandot jag skrev tidigare i den översta rutan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Högerklicka på en torrent i programmet och välj egenskaper. Gå till avancerat och fyll i kommandot jag skrev tidigare i den översta rutan.

Tack det funka fint. Men jag undrar (inte så bra på just det här) Skulle man kunna skriva om koden så att istallet för att den hamna i en standard mapp att den hamna i orginal mappen, alltså en enhetlig kod som alltid extrackta ut filen i samma mapp. ? förstår du min tanke?

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Testpilot

Jadå, det går. Det här ska funka:

"C:\Program\WinRAR\WinRAR.exe" X "%D"\*.rar "%D\"

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jadå, det går. Det här ska funka:

"C:\Program\WinRAR\WinRAR.exe" X "%D"\*.rar "%D\"

Funkar klockrent, Tack. Det hade varit bra om man kunde göra så att denna kod kördes som standard på alla torrenter som laddas ner, så man slipper skriva in det varje gång man laddar ner en ny torrent. Jag kör Utorrent, nån med en idee hur man kan lösa detta.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
Funkar klockrent, Tack. Det hade varit bra om man kunde göra så att denna kod kördes som standard på alla torrenter som laddas ner, så man slipper skriva in det varje gång man laddar ner en ny torrent. Jag kör Utorrent, nån med en idee hur man kan lösa detta.

En trigger på det där hade väl varit fantastiskt? lägg med växeln d (deletar .rar filerna) och schemalägg så är du ju halvvägs.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Funkar detta om man har tex en mapp nämnd Ny Mapp sen olika undermappar innehållandes massa rarfiler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Funkar detta om man har tex en mapp nämnd Ny Mapp sen olika undermappar innehållandes massa rarfiler?

Det är en variabel för sökvägen men visst, har du statiska namn så går det jättebra om du lägger in dom specifikt... se det som att det är du som får göra jobbet och att det inte går ner per automatik i underliggande mappar. Det är inte enklare tror du att lägga alla rar-filer i en stor hög och sedan packa upp dom till rätt sökvägar istället för att sortera neddimpande filer?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T