Abit lanserar FP-IN9 SLI

Permalänk
Melding Plague

Abit lanserar FP-IN9 SLI

Tillverkaren Abit har idag släppt moderkortet FP-IN9 SLI, som baserar sig på styrkretsen Nforce 650 SLI från Nvidia. Moderkortet stödjer systembussfrekvenser upp till 1066 megahertz och har endast japanska kondensatorer för något längre förväntad livslängd.

Läs nyheten: Abit lanserar FP-IN9 SLI

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur mycket extra kostar Fatality biten?

Annars ser kortet rätt bra ut. Röd PCB ftw.

Permalänk
Medlem

Avskyr dessa fatality produkter som pesten. De tillför inget i mervärde till produkten, bara hans sketna logotyp.

Och varför i hela världen inisterar dom på att fortsätta använda SLI bryggan istället för bios?

Permalänk
Medlem

Håller med MOrKiz, dock ändrar man ju inte sin grafikkortssetup direkt ofta så den biten kvittar för min del.

Citat:

"...is the perfect motherboard platform for anyone wanting to progress beyond the ordinary gaming experience and start playing like the pros."

Vad jag hatar sånt äcklig BS nonsens-crap.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Köper av princip inga produkter med idiotisk Fatal1ty reklam.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sorath
Köper av princip inga produkter med idiotisk Fatal1ty reklam.

samma hatar wendel och köper inga av hans grejer av principskäl.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

haha svenska avundsjukan

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
haha svenska avundsjukan

Svenska avundsjukan? Vafan snackar du om

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

jag tycker 650i verkar ganska lovande (P5N-E har ju visat fin prestanda i både spel och OC), synda bara att det står Fatal1ty på det, då kan man ju inte köpa det

Permalänk

jag äger till min skam en fatality produkt vilket var ljudkortet, jag betalade 50 spänn extra för att få det flashiga och helt onödiga X-ram på mitt X-fi, därav fick jag en finnig nörds fula nynna på mitt paket, men eftersom jag har en shuttle tittar man sällan i dator och slipper se namnet åtminstone.

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk

tcker inte dom där fatal1tykorten fungerar såbra, har haft det första som kom till 939 sen det till AM2 BÅDA har krabbat. suck

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Måhända högt pris, men snygga är korten (bortsett från logotypen).

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Estetiskt väldigt ofint kort. .

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har då inte haft några som helst problem med mitt ABITkort. Ibland undrar man hur folk bär sig åt

Dem som inte är så insatta i pro-gaming kan ju kanske tycka det är skamligt, vad vet jag. Då måste man nästan hata gaming, eller varför skulle det vara skam att ha ett kort som är tillverkat tillsammans med en av världens bästa spelare genom tiderna för att främja gamingprodukter och gaming på professionell nivå i övrigt? Givetvis är det svårt att förstå hur bra killen är för dem som inte lirat på hög nivå själva. Vill man däremot ha ett bra ljudkort och inte är gamer så köper man inte ett X-fi överhuvudtaget. Det finns helt andra ligor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Jag har då inte haft några som helst problem med mitt ABITkort. Ibland undrar man hur folk bär sig åt

Dem som inte är så insatta i pro-gaming kan ju kanske tycka det är skamligt, vad vet jag. Då måste man nästan hata gaming, eller varför skulle det vara skam att ha ett kort som är tillverkat tillsammans med en av världens bästa spelare genom tiderna för att främja gamingprodukter och gaming på professionell nivå i övrigt? Givetvis är det svårt att förstå hur bra killen är för dem som inte lirat på hög nivå själva. Vill man däremot ha ett bra ljudkort och inte är gamer så köper man inte ett X-fi överhuvudtaget. Det finns helt andra ligor.

Jag har också ABit. Dock inte med fjantality märket på. Bara just pga att hans logotyp finns med så skulle man betala 200-500kr mer för ett moderkort, utan några direkta mervärden.. nej tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Jag har också ABit. Dock inte med fjantality märket på. Bara just pga att hans logotyp finns med så skulle man betala 200-500kr mer för ett moderkort, utan några direkta mervärden.. nej tack

Dedär är ju vardagsgodis, sånt händer med allt annat med.

Permalänk

Ursäkta, men jag måste bara få tillägga en sak. Och det förhoppningsvis utan att få en massa "å durå " svar.... Konkreta förslag och konstruktiv kritik gäller.

Är nog bara i Lyckoslanten och Swebits forum man kan läsa dessa kommentarer, eller ska man säga gnälligt tonårstjatter om egentligen ingenting av värde.
Man hoppas varje gång att få läsa skarpsynta analyser och seriösa kommentarer om de produkter/nyheter som av Swebits för övrigt seriösa medarbetare tar upp.... Missförstå mig inte när jag säger tonåring i negativ mening. Många är de yngre därute som verkligen har huvudet på skaft. Vart är ni?

Visa signatur

duo6600-2gb8500 OCZ-2x74gb raptor 0-7900gto-DQ6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puttekula
Ursäkta, men jag måste bara få tillägga en sak. Och det förhoppningsvis utan att få en massa "å durå " svar.... Konkreta förslag och konstruktiv kritik gäller.

Är nog bara i Lyckoslanten och Swebits forum man kan läsa dessa kommentarer, eller ska man säga gnälligt tonårstjatter om egentligen ingenting av värde.
Man hoppas varje gång att få läsa skarpsynta analyser och seriösa kommentarer om de produkter/nyheter som av Swebits för övrigt seriösa medarbetare tar upp.... Missförstå mig inte när jag säger tonåring i negativ mening. Många är de yngre därute som verkligen har huvudet på skaft. Vart är ni?

Vad kul att du skrev och påpekade det jag just satt och började bli småirriterad på, håller helt med dig! Ska bli kul och se vad resterande människor återkommer med. Personligen undrar jag bara, exakt vad det var som utlöste dig och fick dig att skriva på detta ämne?

Permalänk

Får jag fråga varför alla hetsar upp sig över namnet Fatal1ty?
Spela roll vad det står på brädan, man köper ju den för att den uppfyller de krav man ställer, inte efter vad den heter.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk

Kortet skulle se rätt hyfsat ut om man bara blev av med "Fatal1ty"-logon.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Vad kul att du skrev och påpekade det jag just satt och började bli småirriterad på, håller helt med dig! Ska bli kul och se vad resterande människor återkommer med. Personligen undrar jag bara, exakt vad det var som utlöste dig och fick dig att skriva på detta ämne?

Njae, bara en känsla av oseriositet bland många insändare. Vill inte nämna ordet omoget men efter att man surfar runt bland många forum så är det nära till hands. Har även kommenterat det klassiska "fanhanmåstevamiljonär" syndromet. Bara för att nån krake jobbat/sparat ihop till en skaplig dator....

Visa signatur

duo6600-2gb8500 OCZ-2x74gb raptor 0-7900gto-DQ6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puttekula
Njae, bara en känsla av oseriositet bland många insändare. Vill inte nämna ordet omoget men efter att man surfar runt bland många forum så är det nära till hands. Har även kommenterat det klassiska "fanhanmåstevamiljonär" syndromet. Bara för att nån krake jobbat/sparat ihop till en skaplig dator....

Är tyvärr böjd att hålla med er båda. Frågan är vart vi seriösa skall vända oss?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffe (AMDGuru)
Är tyvärr böjd att hålla med er båda. Frågan är vart vi seriösa skall vända oss?

XS tex. Under min traumatiska period med EVGA680i var jag på deras forum åxå. (fortfarande till och från) Mycket bra.

Visa signatur

duo6600-2gb8500 OCZ-2x74gb raptor 0-7900gto-DQ6

Permalänk
Medlem

Tycker kortet verkar helmysigt! Av de (få) recensioner jag sett om moderkort med 650i har alla lyckats med finfin fsböverklockning (450mhz+). Ett bra alternativ till P965 om man vill köra SLi istället för CrossFire.
Priset är ju helskysst om man betänker att man får HD ljudkort, SATA2 raid och GBLan, allt för knappa tusenlappen (asus motsvarighet ligger på 1050:- och detta verkar hamna runt 1200-1300:-)

Det skall även sägas att några hade problem att få sina minnen att gå högre än 1000mhz med asus kortet, kanske abit-kortet inte har samma "problem", men jag tänkte det var värt att nämnas.

Fatalattty biten spelar mej faktiskt ingen roll, är moderkortet bra så är det. Skall bli kul att se recensioner när dom kommer.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p