Permalänk
Medlem

TDC Songs smtp server?

Hej

Är det någon som har en aning om vad Song har för smtp server i Sverige?
Jag har suttit uppkopplad mot en annan smtp server fram tills i fredags då ägaren av servern har flyttat ut från kontoret med sin server och nu sitter jag själv på kontoret och tänkte använda Songs smtp server istället men kan inte hitta adressen någonstans förns på måndag då folk kommer hit, men det är lite sent då.

Mvh
Sebastian

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

E-post servrar
Inkommande E-postserver: m1.mytdc.se
Utgående E-postserver: smtp.mytdc.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjr

men är inte det tdc för privat? eller kanske samma?

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

www.tdc.se du hade haft svaret för flera timmar sedan om du ringt dom och frågat själv.

Permalänk
Medlem

customer-relay.songnetworks.se

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Jo det är privat. Om TDC song har nån smtp för sina kunder vet jag inte. Företag (vilka är de enda som köper från TDC song, brukar som ha egen smtp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
www.tdc.se du hade haft svaret för flera timmar sedan om du ringt dom och frågat själv.

Hur fan ska jag kunna hitta svaret på www.tdc.se när vi har TDC Song, o inte tdc??? Dessutom är TDC Songs kundtjänst stängd på Söndagar..

Så onödigt att slänga ur sig idiot kommentarer.

Viktore: ska testa customer-relay.songnetworks.se när jag kommer till jobbet i morogn, har inte vart där sen dess men förmodligen har dem löst problemet med en ny smtp server närjag kommer

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
Hur fan ska jag kunna hitta svaret på www.tdc.se när vi har TDC Song, o inte tdc??? Dessutom är TDC Songs kundtjänst stängd på Söndagar..

Så onödigt att slänga ur sig idiot kommentarer.

Viktore: ska testa customer-relay.songnetworks.se när jag kommer till jobbet i morogn, har inte vart där sen dess men förmodligen har dem löst problemet med en ny smtp server närjag kommer

Ja men då får jag ursäkta mig så förbenat mycket då, men du skulle ju trots det få ett mer korrekt svar om du hade ringt till din isp's kundtjänst, rätta mig om jag har fel.

Puss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Ja men då får jag ursäkta mig så förbenat mycket då, men du skulle ju trots det få ett mer korrekt svar om du hade ringt till din isp's kundtjänst, rätta mig om jag har fel.

Puss.

Det är ingen fara Def_Dog, det var Söndag och kundtjänsten hade stängt och jag var ensam på kontoret därför vända jag mig till kära Swec

Glad alla hjärtans dag på er!

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Ringde TDC för ett företags räkning idag och enligt uppgift är det en tjänst som kostar.
En lösning är då att sätta upp en egen SMTP-tjänst. Eftersom det i mitt fall gäller företagsabonnemang finns ingen spärr på port 25/110.

Har inte testat följande alternativ.
smtp.mytdc.se
customer-relay.songnetworks.se

För min del blev lösningen att jag rotade SMTP över en IPsec-tunnel till ett annat nät där det finns en SMTP-server.

Ja, jag vet att det är en mycket gammal tråd. Jag fyller bara på.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

10 minuter jag aldrig kommer få tillbaka, kanske borde kolla datum mer men WFT!!!!!!!