Permalänk
Medlem

Klocka XBox 360!

En i min klass känner en som har en Xbox 360 och påstår att han har klockat sin 360, så nu säger han att hans spel flyter på som rinnande vatten. Han sa att 360 inte använder full kraft från CPU och GPU.

Han sa att det finns någon form av "underground" uppdatering till Xbox 360, som man kan hitta, bara man har kopplat 360:n till datorn först.

Jaså..."underground" uppdatering. Det kan väl inte finnas sånt?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Den enda "Underground" uppdatering som finns är att man kan flasha sin DVD läsare, men det hjälper inte prestandan på maskinen. Sedan så finns det säkerligen någon kristall som styr frekvensen någonstans i maskinen, men då snackar vi om att löda på rätt små ytor, ingen uppdateringen via datorn.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte påstå att din klasskompis är mytoman men det låter osannolikt.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Jag tänker inte påstå att din klasskompis är mytoman men det låter osannolikt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

LOL!

You can't decrap 360, it's fubar.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Jag tänker inte påstå att din klasskompis är mytoman men det låter osannolikt.

Permalänk
Medlem

skitsnack, allt flyter redan som vatten

Permalänk
Medlem

Att folk installerat vattenkylning i sina 360s och moddat DVDn är det enda jag har sett med 360.
Ingen har dock överklockat sin vad jag kan googla fram.

Anledningen till att folk moddarn DVD är för att vi kommer inte åt main chippet som håller i Bios/Firmwaren så att någon lyckas komma förbi det och ändra klockfrekvensen som styr av bios/firmware är osannorlikt.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

jag påstår att din klasskompis är mytoman... alt. nån driver med honom eller att han driver med dig

/Daniel

Permalänk
Medlem

han ljuger.

Permalänk
Medlem

Om man leker lite med tanken...
Att man höjjer volt på minnen och byter kylning osv..

Skulle det rent teoretiskt gå? Alltså, skulle en krysslåda "reagera" likadant som en dator? Dvs flyta på snabbare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Om man leker lite med tanken...
Att man höjjer volt på minnen och byter kylning osv..

Skulle det rent teoretiskt gå? Alltså, skulle en krysslåda "reagera" likadant som en dator? Dvs flyta på snabbare?

Men en dator blir la inte snabbare bara av mer volt och kylning? man måste juh ändra frekvensen också ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Om man leker lite med tanken...
Att man höjjer volt på minnen och byter kylning osv..

Skulle det rent teoretiskt gå? Alltså, skulle en krysslåda "reagera" likadant som en dator? Dvs flyta på snabbare?

Tror inte du kommer få mer FPS eller märka nån skillnad. Spelen är nog låsta till tex 30 eller 60fps.