Permalänk
Medlem

Ang, Xbox.

Hej på er alla!

Jag har igår köpt mig mitt första Xbox, vet inte vilken version det är men det är den innan crystal iaf.
Har tänkt att byta hdd i den också, och stoppa i den större (ca: 80-120gb).
Och suttit och läst om det och kommit fram till att köpa ett chipp.

Jag köpte ett DuoX 2 med något cromwell edition bios (tror att det är bios?).
Och jag hoppas att jag ska kunna stoppa in spel på mitt xbox och köra dom när jag har installerat detta chipp, stämmer det?
Vill även kanske kunnat se på filmer som man stoppar in i hdden.
Kan jag även bränna ut xbox spel och köra dom i konsolen?
Och kan man köra emulatorer också i den? T.ex Nes/Snes/N64 och sånt?

Eller måste jag byta bios för att göra detta? Hur ska jag gå tillväga för allting? För att t.ex få in spelen på hårddisken och sånt?

Jag kan absolut ingenting om detta, förutom att jag kan löda, för jag går elmekaniger utbildning och löda kan jag iaf smile.gif
Men skulle behöva en anvisning hur man ska löda dit det, vars hittar man det?

När jag stoppar i chippet, ska jag ladda ner en bootdisc och köra den? Och efter det installera något dashboard? Som t.ex ?
Men vad ska jag sen göra? Hur får jag igång hdd:en som ska in t.ex?

Hjälp sökes.

Om tråden inte får postas här pga av olika anledningar, så får du som är moderator ta bort den, eller låsa den. Punkt slut!

// PooX

Permalänk
Medlem

sök i forumet... detta har avhandlats många mnga gånger under de senaste 4-5 åren

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
sök i forumet... detta har avhandlats många mnga gånger under de senaste 4-5 åren

/Daniel

Visst jag har sökt, mycket väl.
Men jag får inte riktigt svar på mina frågor så att jag förstår.

Så om någon kan hjälp till så skriv.

Permalänk
Medlem

gå in på http://forum.psxcare.com/support/ där kan du nog få svar på dina frågor.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

"Slayer EvoX Auto-Installer" Är en helt underbar liten skiva. Ladda bara ner och bränn ut, sedan kan du flasha chippet med valfritt bios ,installera valfri dashboard, förbereda tom hårddisk, installera applikationer m.m. Men detta såklart efter du chippat den ^^.

När är din xbox tillverkad? (står under på ett vitt klistermärke).

Mvh Majkey

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
"Slayer EvoX Auto-Installer" Är en helt underbar liten skiva. Ladda bara ner och bränn ut, sedan kan du flasha chippet med valfritt bios ,installera valfri dashboard, förbereda tom hårddisk, installera applikationer m.m. Men detta såklart efter du chippat den ^^.

När är din xbox tillverkad? (står under på ett vitt klistermärke).

Mvh Majkey

Okey, låter ju skit bra
Men hur ska man göra när man ska byta hdd? Ska jag bara dra ut den gammla och stoppa i den nya och sen köra t.ex Slayer EvoX Auto-Installer?

Igår hittade jag en guide hur man skulle flasha bios så jag gjorde jag klar en bios skiva för mitt DuoX 2 iaf, med Evox M8 bios.
Är det bra?

Jag köpte chippet DuoX 2, någon som vet hur man löder dit det? Anvisningar?

Ska kolla vilken Version det är, återkommer!
Edit: Serienummret är : 2003-10-23.. Så vilken version är det då?

En till fundering, måste man använda sig av ftp när man ska byta hdd?
Och måste jag chippa innan?
Eller är det bara att stoppa in en ny hdd och sen köra slayer Evox som jag bränner ut på en skiva?

Så drar vi hela frågan tillsammans.
Jag chippar xboxet, startar det och flashar in bioset jag har tänkt köra på mitt DuoX 2.
Sen slår jag av, drar ut gammla hårddisken (8gb) och stoppar in nya (120gb Seagate 7200rpm) och startar och stoppar i slayer skivan och formaterar och gör som det står.

Sen funkar allting? Då kan jag lägga in filmer på den och allting?

Måste man lägga in något dashboard? Ska det göras efter allt det jag skrev här ovanför? Och hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PooX
Okey, låter ju skit bra
Men hur ska man göra när man ska byta hdd? Ska jag bara dra ut den gammla och stoppa i den nya och sen köra t.ex Slayer EvoX Auto-Installer?

Igår hittade jag en guide hur man skulle flasha bios så jag gjorde jag klar en bios skiva för mitt DuoX 2 iaf, med Evox M8 bios.
Är det bra?

Jag köpte chippet DuoX 2, någon som vet hur man löder dit det? Anvisningar?

Ska kolla vilken Version det är, återkommer!
Edit: Serienummret är : 2003-10-23.. Så vilken version är det då?

En till fundering, måste man använda sig av ftp när man ska byta hdd?
Och måste jag chippa innan?
Eller är det bara att stoppa in en ny hdd och sen köra slayer Evox som jag bränner ut på en skiva?

Så drar vi hela frågan tillsammans.
Jag chippar xboxet, startar det och flashar in bioset jag har tänkt köra på mitt DuoX 2.
Sen slår jag av, drar ut gammla hårddisken (8gb) och stoppar in nya (120gb Seagate 7200rpm) och startar och stoppar i slayer skivan och formaterar och gör som det står.

Sen funkar allting? Då kan jag lägga in filmer på den och allting?

Måste man lägga in något dashboard? Ska det göras efter allt det jag skrev här ovanför? Och hur?

Jag har brottom så jag får fatta mig kort. Din xbox kan va en version 1.2 - 1.5. Lättast är det att veta om du öppnar den och följer guiden på xbox-scene.
När du chippat den och flashat om den så drar du bara ur den gamla hdn och in med den nya, startar slayer och följer installations anvisningarna.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det kan man väll inte va säker på att han har?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

jo, om man ser på datumet... 1.6 introducerades lite drygt 5 månader senare...

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
jo, om man ser på datumet... 1.6 introducerades lite drygt 5 månader senare...

/Daniel

åh fan. Har läst på xbox-scene och där tror jag ja läste nånstans att tillverkningsdatumet endast var ett humm om va det va för nån version. Aja, i vilket fall slapp han juh öppna den ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860