Foxconn lanserar två Geforce 8800 GTS-grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Foxconn lanserar två Geforce 8800 GTS-grafikkort

Tillverkaren Foxconn har idag lanserat två stycken Geforce 8800 GTS-baserade grafikkort som har 320 megabyte grafikminne och kommer med ett relativt lågt pris. En modell är dessutom överklockad från fabrik.

Läs nyheten: Foxconn lanserar två Geforce 8800 GTS-grafikkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

yay!

Hit med billiga kort !

Permalänk

Kanske något att ha i nybygget?
Ska bli intressant att se hur det presterar jämfört med ett vanligt GTS.

Permalänk
Medlem

Ingen vet ungefär när kortet kommer landa på marknaden? Verkar klart intressant!

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

De massiva grafikminnet på den tidigare korten verkar ju vara grymt onödigt och därför välkomnad dessa "normala" kort till förhoppningsvis vettigare priser!

Permalänk
Medlem

Jag är lite orolig att 320mb inte ens kommer räcka till 1280x1024 i nyare spel. Finns ju redan idag spel där 512mb ger klar prestandaförbättring gentemot 256mb. Och min känsla är att nya spel kommer kräva mer minne. Visst utan AA och AF räcker säkert 320mb till, men det vill då åtminstone jag köra med.

Men jag hoppas att 320mb ska räcka eftersom det här kortet hamnar i en väldigt bra prisklass. Får invänta lite tester och se vad det går för.

Permalänk
Medlem

De 8800 GTS 320 jag sett kostar inte så mycket mindre än 640-versionen men det ar ju möjligt att priserna sjunker när fler tillverkare släpper sina 320-kort. 3300 kr jämfort med 4000 for dubbla minnesmängden är inte väldigt attraktivt imo.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att det kommer ut lite billigare vesioner av 8800GTS,
Det ger yngre Gamers med smalare plånbok lättare att få tag på bra grafikkort.

Även om priset kunde varit lite lägre till börja med så kommer det förshoppningsvis att sänkas när andra tillverkare hänger på budget korten.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Avstängd

men ifall korten är identiska så är det ju bara att klocka upp det oklockade?
fast någon lär de säkert lura.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk

Jag vill ha benchmarks!:D

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Sant, XFX´s GTX Klockade Version är betydligt dyrare än mitt. Bara att klocka det själv och spara några lappar

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=2159&prod_id=25756

2770kr

vs.

http://www.prisjakt.com/produkt.php?p=138544

3460kr

ganska stor prisskillnad då jag tror att dom kommer prestera lika dant, förutom i gigantiska upplösningar som 1600x1200.

detta budgetkort är perfekt för dom som ska köra htpc mot en tv 1366x768

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Hur kan det finnas i lager i butiker och inte en enda review uppe än eller har jag bara inte lyckats hitta åt dem?

Permalänk
Avstängd

Vill ha tester, om de visar sig prestera bra så blir de nog ett köp, fläkten va ju snygg också

Edit: Hittade lite siffror hos Inquirer
http://uk.theinquirer.net/?article=37553

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Fläckten på 8800 korten suger. Jag ska iallafall byta ut den.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk
Medlem

Nice! jag skulle ju ha köpt ett sådant kort (inte det märket) istället för mitt x1950pro ju... Fler billiga kort plz!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Som jag misstänkte, i de nyaste krävande spelen halkar 320mb efter rätt rejält jämfört med 640mb. Är bara inse att kommande spel kommer ha väldigt stora texturer och 320mb räcker kanske till 1024x768 upplösning, inte högre.

Blir nog att invänta R600 och se vad den går för, kommer antagligen bli väldigt dyr dock. Men 320mb versionen känns dessvärre inte hållbar så blir avvakta ett tag till för min del.

Permalänk
Medlem

Denna bilden gillar jag.

http://images.tweaktown.com/imagebank/pal88gts320_g_03.gif

Får lite bättre när upplösningarna höjs : P

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Avstängd

Jo i typ hl2 där texturerna är små så presterar det likt.
men ska man ha feta upplösningar i krävande spel så är det stor skillnad:

Vi snackar 20fps här!
dom dära 600kr är värda enl. mig att lägga på

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Ja jag skulle då beställa ett 8800GTS 640mb från tyskland, kostar bara 3000kr, om jag nu var ute efter ett nytt kort vill säga.
Inte värt att köpa en så pass dyr 320mb-variant som i lite mer krävande spel halkar efter så pass mycket mot 640mb-varianten.

...eller så gör man som många...väntar på några fler alternativa dx10-kort och några dx10-spel så man har någon användning för kortet. Snacka om vilka dumköp de tidiga 8800GTX-korten var, enligt mig i alla fall.

Nä man kan faktiskt vänta ett tag till. Ja jag vet, man kan alltid vänta ännu längre och då blir det aldrig något köp säger vissa. Men det är faktiskt smart att vänta på dx10-spelen i alla fall. Sen kan man se vad det finns för utbud av dx10-kort.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

ja precis, känns onödigt att köpa dx10 kort innan ens några dx10 spel kommit ut.

samt att priset komemr sjunka drastiskt när spelen och fler kort kommer ut på marknaden

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Man är dum om man överhuvudtaget köper nått grafikkort nu innan R600 släpps, det kommer ju med största sannolikhet bli ett fint priskrig mellan ATi och nVidia som gynnar oss små konsumenter.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Men egentligen... hur länge kommer man att behålla ett sånt kort.
Köpte ett 7800 GT för ca ett år sedan till en kostnad av 3200:-

Det kortet duger INTE till de nya spel som släpps.
Troligtvis kommer det se lika dant ut om ett år till.. 8800 (any flavor)kommer inte att duga.

Vad jag fikar efter är att, köp ett kort som fungerar med dagens spel inte morgondagens! Du kommer bara bli besviken.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger
Men egentligen... hur länge kommer man att behålla ett sånt kort.
Köpte ett 7800 GT för ca ett år sedan till en kostnad av 3200:-

Det kortet duger INTE till de nya spel som släpps.
Troligtvis kommer det se lika dant ut om ett år till.. 8800 (any flavor)kommer inte att duga.

Vad jag fikar efter är att, köp ett kort som fungerar med dagens spel inte morgondagens! Du kommer bara bli besviken.

Det har alltid varit så, så det finns ingen anledning att klaga.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Klagar inte...
Tycker bara inte resonemanget om att "köpa för framtiden" håller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jo i typ hl2 där texturerna är små så presterar det likt.
men ska man ha feta upplösningar i krävande spel så är det stor skillnad:
http://images.tweaktown.com/imagebank/pal88gts320_g_12.gif
Vi snackar 20fps här!
dom dära 600kr är värda enl. mig att lägga på

Hur många här har skärmar som klarar av 1900*1200?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett fattigt G7600GS innan som inte tar många spel om man vill köra i kvalite och bra upplösning, och sen när det kommer nyare spel som kräver mer och mer så kan vi som har 8800GTX faktiskt köpa ett till och köra SLI och när väl det händer om CA: 1.5 år så lär korten inte ha det priset som det har idag.

Kan hålla med om att har man tillfälle att vänta tills ATI släpper sina kort så priserna trycks ner lite så ska man vänta men jag kännde att jag behövde ett nu och varför så lägga 2000kr på ett dugligt kort och sen ändå köpa ett till om 6 månader är bara jobbigt.

Mitt råd är att vänta om man kan men om man vill ha ett så GO FOR IT..
jag maxar alla spel som jag har testat och allt flyter. Nu är det iallafall riktigt kul att spela igen.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Men 1900x1200 i spel? Vem spelar med den enorma upplösningen? Dessutom måste man ha 24" skärm för att ens kunna köra med så hög upplösning...

Visa signatur

Gigabyte GA-7DXR | AMD2400+ idle/full 45/52 | AX-7+Enermax@2300rpm | 1024mb pc2100 | Antec Sonata idle/full 30/32 | gf2 gts pro 64mb idle/full 53/58| TypeMatrix EZ-Reach 2030 dvorak