STMicroelectronics tillkännagiver strategisk allians

Permalänk
Melding Plague

STMicroelectronics tillkännagiver strategisk allians

Tillverkaren St Microelectronics tillkännagav igår att de ingår en strategisk licens-allians med AMD när det gäller grafikkort till nästa generation mobiltelefoner.

Läs nyheten: STMicroelectronics tillkännagiver strategisk allians

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan va fett, kommer bli ruggiga lir i mobiltelefoner i framtiden. Skönt att sitta å lana på tunnelbanan t.ex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Fan va fett, kommer bli ruggiga lir i mobiltelefoner i framtiden. Skönt att sitta å lana på tunnelbanan t.ex

Det kommer aldrig bli en jätte bra känsla men går helt klart att göra mycket bättre än vad det är idag. Iof skulle nog vissa typer av spel passa in perferkt. Inte direkt at man lirar shootemup på mobilen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Det enda som är spelbart på en mobil vare sig ett grafikchip tar hand om grafiken eller ej är tetris liknande spel.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Undrar vem som blir först att utveckla ett chip som kan ge samtalskvalitet och täckning! Det vore en spännande funktion att ha! Synd att ingen har utvecklat något liknande.. jag antar att det inte är prioriterat.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Kung men kommer inte det dra fan så mycket ström?
Vet inte om wow i mobilen är något att prioritera direkt + nuvarande animationer i mobiler räcker gott och väl.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Kung men kommer inte det dra fan så mycket ström?
Vet inte om wow i mobilen är något att prioritera direkt + nuvarande animationer i mobiler räcker gott och väl.

Allt som räknas i livet är 100FPS i CS, är inte det givet? Det gäller att så många elektroniska produkter som möjligt håller det måttet.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Allt som räknas i livet är 100FPS i CS, är inte det givet? Det gäller att så många elektroniska produkter som möjligt håller det måttet.

Jamen till vilket pris? Inte ens roligt att spela spel på en mobil om man bara kan spela i ca ½timme pga batteriet.
Jag undrar hur lång tid det tar innan dom sätter USB till tangentbord/mus/extern hårddisk, och portar till 50" skärmar. Då byts laptopen ut iofs skönt

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Avstängd

Hoppas att mobil tillverkarna inte glömmer att man ska kunna ringa med dom..

Highlaj: SonyEricsson har patent på en dockningsstation för mobiler, med lagom stor skärm, tangentbord och HDD... men vill man ha prestanda så köper man en billigare laptop

Tyvärr inga länkar till prylen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det ska dock kunna vara strömsnålare med hårdvara 3D-grafik än att cruncha pixlar och hörn med cpu'n. Dessutom används den ju till så mycket annat, videokomprimering t.ex.
Samtidigt så beror väl bristen på bra spel för mobilen på den stora segmenteringen av programkörningsmiljö och distributionsmetoder. Och alltså mindre på klen hårdvara.
Nätverkshanteringen är också ett problem, det är för hög ping helt enkelt.
Annars skulle det säkert gå att göra jäkligt skoj spel för mobilen, om man inte strävar efter att göra spelen precis som datorspelen.
Slutligen kan ju 3D grafik användas för annat än spel, det vore t.ex. fräckt med tjusiga 3D kartor att ladda ner, för att hitta i en stad eller liknande.

Visa signatur

flaah!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Jamen till vilket pris? Inte ens roligt att spela spel på en mobil om man bara kan spela i ca ½timme pga batteriet.
Jag undrar hur lång tid det tar innan dom sätter USB till tangentbord/mus/extern hårddisk, och portar till 50" skärmar. Då byts laptopen ut iofs skönt

Nokia har redan ett Bluetooth-tangentbord, Nokia och andra tillverkare har redan mobiler som kan kopplas till TV:n och Seagate lanserade nyligen en hårddisk som ska gå att kopplas till mobilen.

Så vi är väldigt snart där

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Nokia har redan ett Bluetooth-tangentbord, Nokia och andra tillverkare har redan mobiler som kan kopplas till TV:n och Seagate lanserade nyligen en hårddisk som ska gå att kopplas till mobilen.

Så vi är väldigt snart där

Bluetooth kan man göra vadsomhelst med
Så det är inte så konstigt

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4