hur länge kommer det göras spel till de gammla kpnsollerna?

Permalänk
Medlem

hur länge kommer det göras spel till de gammla kpnsollerna?

När tror ni att speltillverkarna ger upp GC, xbox och ps2? Som jag ser det så harväll dessa konsoller forfarande potensial (stavning?) till fler spel än vad som redan finns.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Kanske bäst att satsa på ps2 isåfall.. Tror att MS har övergivivt första xboxen för gott

eller finns det nåt bra spel på gång ?

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Avstängd

Ps2 kommer vara stark iaf 2007. Även om focus lagts mycket på nya konsollerna fungerar ps2 iaf fortfarande, tror 2008 kommer det avta en aning för ps2.

Xbox är nästan helt bortglömd.
GC kommer det dock en del till, som ex Zelda TP var ju en stor titel.

Permalänk
Medlem

GC dog för ca 2 år sedan, vist kommer det mer spel, men antalet är grymt få.

Xbox dog förra året, ungefär samtidigt som Xbox 360 släpptes, Microsoft har totalt gett up den.

PS2 lär fotsätta det här året ut, om inte mer, det utvecklas fortfarande väldigt många exklusiva spel till den.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
GC dog för ca 2 år sedan, vist kommer det mer spel, men antalet är grymt få.

Xbox dog förra året, ungefär samtidigt som Xbox 360 släpptes, Microsoft har totalt gett up den.

PS2 lär fotsätta det här året ut, om inte mer, det utvecklas fortfarande väldigt många exklusiva spel till den.

Det kommer att utvecklas många spel exklusivt till den, inte många exklusiva spel till den... eller?

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Ps2 om du ska ha trevliga japse rollspel:) Annars hadde jag nog valt xbox men det är bara för jag är FPS fan, dock är det bara Ps2 det kommer nya spel till typ.

Permalänk
Medlem

Tror PS2 spelen börjar dö ut efter God of War 2 nu i mars.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

jag tror PS2 klarar sig fint till PS3 har nått ner till halva priset, (vilket lär ta 2-3 år) därefter kommer PS2 att börja sin långdragna likfärd på säkert ett år eller två till.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Marknaden för PS2 är fortfarande stor och kommer inte att dö ut förrän någon gång nästa år. Finns det pengar att tjäna, kommer stora företag att fortsätta släppa spel till dom. EA kommer nog inte att sluta producera deras sportspel till PS2 då det är en stor inkomstkälla.